jjkoggan Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Høstblader skrev (25 minutter siden): Vel.. Vi er et mye bedre land å bo i så de har nok det, spesielt når høyresiden kommer med slike "ledere". Your politics are universal and apply to all nations? The Nordic model requires a level of cooperation not seen in the USA Endret 1 time siden av jjkoggan
Neptun1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Høstblader skrev (21 minutter siden): Vel.. Vi er et mye bedre land å bo i så de har nok det, spesielt når høyresiden kommer med slike "ledere". Så du vil lede dem inn på den "rette vei"? De vil ikke ha vårt sosialdemokrati. For et land som USA er det ikke gjennomførbart, det sier seg selv. Med den innvandringstakten vi har hatt gjennom flere tiår er det bare snakk om tid før norsk velferd er historie også. Jeg hilser den dagen velkommen.
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Svein M skrev (3 timer siden): VG skriver i dag om: Krigsminister Pete Hegseth samlet USAs øverste offiserer i Quantico og varslet en hard kulturendring for å «End the War on Warriors». Jeg vil bare si at Hegset og Trump er noe av det kvalmeste og mest uegnede personer jeg har sett. Jeg er dypt bekymret over det som foregår i USA. Jeg mener dette er like mye galskap i det vi ser her som vi så av Hitler på 30 tallet..Formålet med dette møte er trolig å rense ut personell som ikke føler seg komfortable med det de fikk se og høre. Deretter mane til utrenskning internt i forsvaret for at militære skal være lojale til Trump - ikke grunnloven. Hva så? Jo - vi ser at Trump vil gå etter interne fiender/motstandere litt slik Stasi drev med i DDR - trolig med hjelp fra militæret også. Og hva er så målet med alt dette? For noe må man vel bruke all denne galskapen på? Jeg ser masse hat tyte ut av Trump...jeg ser masse hat tyte ut fra Hegseth...så uansett hva det er vi har i vente - så er dette ikke noe positivt for verden. 4
halnes1 Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden (endret) Kaos i Portland hvor Antifa/Kommunistene ødelegger samfunnet. Endret 23 minutter siden av halnes1 1
halnes1 Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden (endret) Ulovlige immigranter selger falske produkter i New York og tror de eier gatene. Hvis politiet arresterer de så slipper dommerne de ut igjen med en gang. Endret 24 minutter siden av halnes1 1
Duriello Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden halnes1 skrev (7 minutter siden): halnes1 skrev (7 minutter siden): Fint om du kan skrive kort om videoer du deler ukritisk. Poster med kun video blir blankt ignorert av mange. 4 2
halnes1 Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Duriello skrev (11 minutter siden): Fint om du kan skrive kort om videoer du deler ukritisk. Poster med kun video blir blankt ignorert av mange. Jepp enig så har gjort det nå. 1
leticia Skrevet 8 minutter siden Skrevet 8 minutter siden obygda skrev (1 time siden): Jeg ser masse hat tyte ut av Trump...jeg ser masse hat tyte ut fra Hegseth...så uansett hva det er vi har i vente - så er dette ikke noe positivt for verden. Sikkert først og fremst negativt for USA, men det vil smitte til resten av verden også dessverre. 1
obygda Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden leticia skrev (3 minutter siden): Sikkert først og fremst negativt for USA, men det vil smitte til resten av verden også dessverre. Vi ser jo at folk lar seg hjernevaske av denne tullingen - ikke bare i USA, men også i Norge ser jeg jo dessverre de som tror på det han sier. Det som er bekymringsfullt er jo alt hatet som dyttes frem. Det blir som regel vold av hat........
LuxFerre Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå 1 hour ago, Neptun1 said: Egentlig burde jeg innklaget slikt søppel som dette. En masse stygge beskyldninger basert på lignende språkbruk fra likesinnede. Jeg har ikke sett noen forsvare "alt" fra Trump her inne, ei heller hans fremtoning som oftest er bøllete. Mitt poeng som de færreste i denne tråden evner å få med seg er at vi ikke kan avvise alt på ryggmargsrefleks bare fordi det kommer fra Trump. Har henvist til konkrete eksempler hva det gjelder. Kan du nevne de tingene som er bra med Trump sin Politikk som vi ikke kan se? Grunnen til at jeg frykter verdens mektigste man Donald Trump er at han er en farlig Maligant Narsissist. Jeg tror på alle psykologer og de som har jobbet tettest med Trump i hans første administrasjon som president som advarer om hvilken fare han er for USA og at han er uegnet til å være president. For meg er det merkelig at alle de som er Trump supportere ikke bryr seg om dette eller er det slik at dere ikke tror på det? I 1993 brukte den Amerikanske psykologen M. Scott Peck Malignant Narcissism for å beskrive ondskap. Psykolog Keith Campbell har definert Malignant Narcissism spesifikt som den sjeldne, men farlige kombinasjonen av narsissisme og sadisme. Malignant Narcissism fremheves som et nøkkelområde i studiet av massemord, seksuell sadisme og seriemord. På grunn av den sadistiske komponenten av Malignant Narcissism, kan en person med dette syndromet ikke bare mangle skyldfølelse eller anger, men til og med oppnå glede av, å påføre andre mental eller fysisk smerte. Alle de verste statslederne igjennom historien som massakrerte sin egen og andres befolkning var alle Malignant Narsisser. Det jeg frykter er at Trump kan følge i disse personene sine fotspor hvis han greier å få den samme makten? Farlige tanker kan føre til farlige ord som kan føre til farlige handlinger og vi kan se mer og mer av dette i de som støtter Trump der slike tanker og ord normaliseres mer og mer som kan føre til slike handlinger i fremtiden. Et eksempel på dette er Fox News’ Brian Kilmeade forslag i å drepe de psykisk syke og hjemløse med gift sprøyte akkurat som Action T4 i Tyskland i 1939 der flere hundre tusen psykisk syke og handikappede inkludert barn ble drept med gift sprøyte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå