Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
qualbeen skrev (18 minutter siden):

Carl I Hagen?! 🤯 Unnskyld meg, men dette er temmelig lenge siden. Tross alt forrige århunde/-tusen.

Du påstår indirekte at NRK ikke kan endre seg. Der tar du dessverre feil. Det er du som ikke kan endre deg. Du er fastlåst i idéer og meninger fra 80- og 90-tallet. Jeg er enig i at NRK var i overkant kritisk til høyrevridd politikk den gang. Spesielt negative var de ovenfor FRP. 

Men du bør åpne øynene, og tørre å undersøke om situasjonen fremdeles står seg. Hva har du å tape på det? 

Jeg mener at NRK har kastet fra seg tidlige tiders venstrevridning. De prøver å være nøytrale. Nei: de digger ikke alt FRP kommer med, men det er ei heller mandated deres. Alle politiske ytringer blir satt spørsmål ved. Uansett parti-tilhørighet. Man kommer ikke billig fra Debatten på NRK hvis man stjeler solbriller, jukser med leiligheter og reiseregninger, får mannen til å investere på innside-informasjon, etc. etc. ;) Hverken Rødt, SV, AP eller noen andre har "fri kort" hos dages NRK.

Det er Sylvi Listhaug som i dag spiller nøyaktig samme rolle som Carl I. Hagen. Det ser du ikke, Nrk har jo tatt store steg i sin positive utvikling, i følge deg. Tenk det har de ikke. Det er verre enn noen gang.

Debatten er det minst viktige politiske programmet på Nrk. Det er et show uten nyhetens interesse. Det er en presentasjon av alt vi har hørt før. Det ville vært ekstremt dumt og strategisk uprofesjonelt av Nrk å være fordelaktig politisk den ene eller andre veien i slike program. Du utviser en veldig naiv holdning. Det er urovekkende. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (11 minutter siden):

For det første, det er ingenting gærent med å ha media som lener til venstre eller høyre, dagbladet er venstre, vg er sentrum/venstre aftenposten er høyre, NRK er nøytrale, Tv2 er høyrelent, det er ikke noe gærent med det i utgangspunktet, poenget er å lære fra forskjellige synspunkt, intelligente mennesker konsumerer ikke bare media de er enige med.

Ingen av de du nevner er til høyre i politikken. Det er det du ikke skjønner. Det er det som gjør at intelligensen synker, for som du selv påpeker, det er viktig å få argumenter fra begge sider. Nøytralt formulert, ikke med en geip.
For joda, høyres side kommer fram, men forklart og kommentert av venstresiden. Det er ikke nøytral formidling. Du vil kanskje påstå at det er en fin balanse mellom antallet venstreorienterte og høyreorienterte journalister i norske medier? Det føles sikkert slik. 

• Liker 1
Skrevet
Klote skrev (Akkurat nå):

ngen av de du nevner er til høyre i politikken. Det er det du ikke skjønner.

Aftenposten er ikke høyrelente? Aftenposten er tradisjonelt konservative og har vært det siden før jeg ble født , om du ikke på noe vis vil forholde deg til virkeligheten så tror jeg at jeg sier stopp her, lykke til videre.  

• Liker 6
Skrevet
qualbeen skrev (1 time siden):

Å aktivt boikotte de du ilegger andre meninger/holdninger er således en dårlig idé. Du risikerer nemlig å grave deg ned i en bekreftelsesfelle. Når du kun mottar synspunkt fra folk som er 100% helt enig med deg, så mister du mange nyanser. Du mister andre innfallsvinkler, og du glemmer helt å se på sakens andre innfallsvinkler. 

Jeg har sagt at jeg ser ikke lenger på Nrk, jeg har aldri snakket om at det er en boikott. Det er venstreradikale som er kjent for fanetog, tenning av lys, og boikotter. Høyrefolk er moderate og jordnære, selvstendige, og formes av sunn skepsis og fornuft, ikke tilhengere av felles opprør og massesuggesjon.
Nrk har lite å tilføre ut over forutsigbar politisk korrekte meninger. Jeg vet hva Nrk formidler, av politikk. Det finnes bedre informasjonskilder andre steder. Dessuten, Nrk har utallige kanaler som uansett når frem, i form av newsfeeds og artikler i mange sammenhenger, og indirekte gjennom andre medier enn Nrk selv. 

Faktum er at blant journalister er det mer enn 4 ganger så mange som har sympati med venstre fløy.  AP/SV/MDG/Rødt har 4 ganger så mange sympatisører som Høyre og Frp blant journalister. 
Du påstår likevel med stor overbevisning at journalister ikke er farget av eget syn, de er profesjonelle og helt uten vilje til å påvirke verden. Det er merkelig, når mange journalister motiveres til yrket nettopp for å "utgjøre en forskjell". Da er det rimelig naivt å tro at de ikke benytter en gunstig anledning til nettopp å "utgjøre en forskjell", dvs hjelpe til å "forklare" og "veilede".
At du ikke har tilstrekkelig menneskekunnskap eller politisk kunnskap, og derfor ikke klarer å se det åpenbare, da må det være lov til å tenke at det er naivt.

https://www.journalisten.no/undersokelse-42-prosent-av-norske-journalister-ville-stemt-ap-eller-sv/642950

image.png.3869ca31a299213e5e3a15c240e915b2.png

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Aftenposten er ikke høyrelente? Aftenposten er tradisjonelt konservative og har vært det siden før jeg ble født , om du ikke på noe vis vil forholde deg til virkeligheten så tror jeg at jeg sier stopp her, lykke til videre.  

Her er du lite oppdatert, igjen, dessverre. Du leser tydeligvis ikke avisen. Aftenposten var høyresidens flaggskip, en gang i tiden.  Nå er avisene nøytralisert og absolutt ikke preget av høyresiden. Det er kanskje Norges eneste avis som framstår som nøytral, om en ser bort fra et selektivt utvalg av kommentarer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Klote said:

Jeg har sagt at jeg ser ikke lenger på Nrk, jeg har aldri snakket om at det er en boikott.

Jeg vet hva Nrk formidler, av politikk. 

🤣

Det er venstreradikale som er kjent for fanetog, tenning av lys, og boikotter. Høyrefolk er moderate og jordnære, selvstendige, og formes av sunn skepsis og fornuft, ikke tilhengere av felles opprør og massesuggesjon.

Sorry men dette blir direkte komisk når vi ser hvordan folk som deg blir påvirket av propaganda fra SOME.

Nrk er så nøytrale som det går ann å få blitt. Det betyr ikke at man skal se noe positivt i en kriminell facisitisk diktator som Trump. Her har du bare flyttet målstengene laaaangt for å definere hva høyresiden er. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Reg2000 skrev (Akkurat nå):

🤣

Sorry men dette blir direkte komisk når vi ser hvordan folk som deg blir påvirket av propaganda fra SOME.

Nrk er så nøytrale som det går ann å få blitt. Det betyr ikke at man skal se noe positivt i en kriminell facisitisk diktator som Trump. Her har du bare flyttet målstengene laaaangt for å definere hva høyresiden er. 

Der traff du blink😂. Du har sannelig rett, det må være propaganda fra some som er bakgrunnen for mine meninger. Den var god den om han kriminelle fascistiske diktatoren. Jeg ville lagt på nazist også, om jeg var deg. Her var du virkelig nøytral i beskrivelsen, er du journalist?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Reg2000 skrev (7 minutter siden):

🤣

Forresten. Dette er altså nivået på de jeg diskuterer med, de venstreradikale som anser seg selv for saklige og nøytrale i forhold til fakta. Her er det min tur til å le, på ekte 🤣🤣🤣

Endret av Klote
  • Liker 2
Skrevet
Klote skrev (2 minutter siden):

Her er du lite oppdatert, igjen, dessverre.

Nei her er det du igjen som sier ting uten begrunnelse eller dokumentasjon, som dessverre er blitt standard for deg, faktum er at alle vet at aftenposten er en høyreavis, og det har ikke endret seg de siste årene, dessverre forholder du deg ikke til virkeligheten, men prøver desperat og forme den til din egen snodige agenda, det hele er bare merkelig og viser en enorm mangel på kunnskap om det norske samfunnet. Om du oppsøker litt fakta selv så finner du ut at Aftenposten er en selverklært liberalkonservativ avis, og det er høyrelent samme hva du ser ut til å tro.  

Du bør virkelig legge fra deg SOME og starte å prøve i det miste å tenke selv, det er veldig åpenbart at hver eneste setning du ytrer er det noen andre som har dyttet inn i epleskrotten din. Prøv litt Kildekritikk, prøv å søke opp aftenposten og lær om deres ståsted i stedet for å bare ape etter idioter på SOME, prøv å lær litt, denne vrangviljen når det kommer til oppsøke kunnskap er åpenbart et problem for deg som ærlig alt får deg til fremstå som et trassig barn.  

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Nei her er det du igjen som sier ting uten begrunnelse eller dokumentasjon, som dessverre er blitt standard for deg, faktum er at alle vet at aftenposten er en høyreavis, og det har ikke endret seg de siste årene, dessverre forholder du deg ikke til virkeligheten, men prøver desperat og forme den til din egen snodige agenda, det hele er bare merkelig og viser en enorm mangel på kunnskap om det norske samfunnet. Om du oppsøker litt fakta selv så finner du ut at Aftenposten er en selverklært liberalkonservativ avis, og det er høyrelent samme hva du ser ut til å tro.  

Du bør virkelig legge fra deg SOME og starte å prøve i det miste å tenke selv, det er veldig åpenbart at hver eneste setning du ytrer er det noen andre som har dyttet inn i epleskrotten din. Prøv litt Kildekritikk, prøv å søke opp aftenposten og lær om deres ståsted i stedet for å bare ape etter idioter på SOME, prøv å lær litt, denne vrangviljen når det kommer til oppsøke kunnskap er åpenbart et problem for deg som ærlig alt får deg til fremstå som et trassig barn.  

Så det du vet at "alle" vet er din dokumentasjon. Det en var solid begrunnelse. Det jeg vet er åpenbart for alle er bare snodig agenda, mangel på kunnskap og info fra some.

Aftenposten er gradvis vendt mot venstre. Det er det jeg med min enormt manglende kunnskap klarer å se. Virkeligheten er det den er. Sjekk tidligere redaktør i Aftenposten. En politiker fra RV. Det er litt spesielt når avisen ønsker å framstå som konservativ og blå. 

image.png.55e50a8c463ecac7cc9a0d672659cad4.png

Skrevet
Klote skrev (28 minutter siden):

Forresten. Dette er altså nivået på de jeg diskuterer med, de venstreradikale som anser seg selv for saklige og nøytrale i forhold til fakta. Her er det min tur til å le, på ekte 🤣🤣🤣

Og hva er galt ved å være venstreorientert politisk? Høyresiden har ikke alle svarene og de har godt av å bli utfordret slik at vi ikke får en lov for de rike, og en annen for de som ikke er like godt bemidlede. Bare for å nevnt noe.

• Liker 2
Skrevet
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Og hva er galt ved å være venstreorientert politisk? Høyresiden har ikke alle svarene og de har godt av å bli utfordret slik at vi ikke får en lov for de rike, og en annen for de som ikke er like godt bemidlede. Bare for å nevnt noe.

Det er ikke noe galt, heller ikke å være uenig. Å manipulere og seile under falskt flagg er galt.

Skrevet
Klote skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe galt, heller ikke å være uenig. Å manipulere og seile under falskt flagg er galt.

Hvilken manipulasjon snakker du om nå?

• Liker 1
Skrevet
Klote skrev (1 minutt siden):

Da må du lese tilbake, ikke dumpe direkte inn.

Du kan ikke gjengi i korte trekk hva du mener?

Og jeg må ingenting. Det er du som er ute av stand til å svare.

• Liker 3
Skrevet
Klote skrev (9 minutter siden):

Aftenposten er gradvis vendt mot venstre. Det er det jeg med min enormt manglende kunnskap klarer å se.

Du ser som en blind person, Aftenposten er temmelig klare på det selv hva deres ideologi er, jeg skjønner du har din egen tolkning, men den er ikke korrekt, som sagt, liberalkonservative er hva de selv mener de er. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke gjengi i korte trekk hva du mener?

Og jeg må ingenting. Det er du som er ute av stand til å svare.

Ærlig talt. Eier dere ikke oppdragelse på venstresiden. Er dette en måte å be om noe på? Og dere skal styre landet, oppdra befolkningen. Helt uten folkeskikk? Du spør som en tenåring fra MDG. Da får du svar.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Du ser som en blind person, Aftenposten er temmelig klare på det selv hva deres ideologi er, jeg skjønner du har din egen tolkning, men den er ikke korrekt, som sagt, liberalkonservative er hva de selv mener de er. 

Og jeg mener jeg er sosialist, det er min ideologi. Men du har din egen tolkning, og den er ikke korrekt. Hører du ekkoet?

Skrevet
Klote skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt. Eier dere ikke oppdragelse på venstresiden. Er dette en måte å be om noe på? Og dere skal styre landet, oppdra befolkningen. Helt uten folkeskikk? Du spør som en tenåring fra MDG. Da får du svar.

Slutt med denne aggressive måten å argumentere på. Har du ikke svar så vær mann nok til å si det.

• Liker 5
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...