Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (9 minutter siden):

Ja, dette er jo helt vanvittig dehumanisering

Fyren er sprø..han tror IQ kan defineres ut fra farge på caps eller om personen har piercing eller ikke..Typisk Maga tankesett..

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (31 minutter siden):

Glem Iran,  Yemen, ingen vil risikere livet for noen som dolker dem i ryggen hver gang Trump fiser

Hvilket tap.

Skrevet
Neptun1 skrev (8 minutter siden):

Hvilket tap.

For de som hadde håpet på regimeskifte, menneskerettigheter og fred er det det ja, for folk som ikke bryr seg om muslimer et det kanskje ikke det. For de som bryr seg om Israels trygghet er det også et tap med Mullahene sittende i Tehran.  Hverken kurdere eller sunni-arabere eller sekulære tør løfte en finger for Vesten nå

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (5 minutter siden):

Hvilket tap.

Dersom USA skulle ha interesse i en konflikt i ett land ....så må de jo kunne ansette lokale der de etablerer seg. Ingen lokale vil tørre å jobbe for USA dersom de ikke får sikkerhetsgarantier gjennom f.eks asyl til USA. Bruk hodet!

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

For de som hadde håpet på regimeskifte, menneskerettigheter og fred er det det ja, for folk som ikke bryr seg om muslimer et det kanskje ikke det. For de som bryr seg om Israels trygghet er det også et tap med Mullahene sittende i Tehran.  Hverken kurdere eller sunni-arabere eller sekulære tør løfte en finger for Vesten nå

Hva!
Er det ikke USA som er problemet for venstresiden din?
Muslimske og andre voldsnasjoner i 2. og 3. verden er helt ukritiserbare. 

Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (3 minutter siden):

Hva!
Er det ikke USA som er problemet for venstresiden din?
Muslimske og andre voldsnasjoner i 2. og 3. verden er helt ukritiserbare. 

Jeg hører ikke til på hverken venstre eller høyresiden,det varierer fra sak til sak, du derimot...

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hører ikke til på hverken venstre eller høyresiden, du derimot...

Sentrum (Erna og Krf) sympatiserer med venstresiden.
Venstre er verre enn Rødt.

Liten tvil om at du ikke har sympati for borgerlig side.

Skrevet
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Sentrum (Erna og Krf) sympatiserer med venstresiden.
Venstre er verre enn Rødt.

Liten tvil om at du ikke har sympati for borgerlig side.

Haha, du aner faktisk ikke hva du snakker om, men det spiller ingen rolle. Synes du det er lettere å diskutere meg enn å stå for dine meninger, som faktisk er ganske katastrofale for vesten, med mindre  man er ren rasist?

Skrevet (endret)
Tussi skrev (6 minutter siden):

Haha, du aner faktisk ikke hva du snakker om, men det spiller ingen rolle. Synes du det er lettere å diskutere meg enn å stå for dine meninger, som faktisk er ganske katastrofale for vesten, med mindre  man er ren rasist?

Jeg står for mine meninger - som er til det beste for Vesten.

Dine derimot er katastrofale og ødeleggende for Vesten. 
Frankrike, UK, Sverige ... hvor mange eksempler vil du ha på Vestens forfall?

Igjen ser vi at kvinne er kvinne verst. 
Venstresidens kvinner støtter hijab og islam.

Endret av Neptun1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg står for mine meninger - som er til det beste for Vesten.

Dine derimot er katastrofale og ødeleggende for Vesten. 
Frankrike, UK, Sverige ... hvor mange eksempler vil du ha på Vestens forfall?

Igjen ser vi at kvinne er kvinne verst. 

Det er det beste for vesten å sørge for at ingen, Noensinne, vil støtte oss i en krig?

• Liker 1
Skrevet

Det er det beste for vesten å sørge for at ingen, Noensinne, vil støtte oss i en krig?

Hva er dette for slags vanvittig påstand?

Vi er medlemmer i Nato, ikke den arabiske liga.

Skrevet

Hva er dette for slags vanvittig påstand?

Vi er medlemmer i Nato, ikke den arabiske liga.

Ja, men terrorgruppene som angriper oss er der... Men klart vi kan bygge en svær mur ingen kan komme fordi...

Skrevet
18 minutes ago, Neptun1 said:

Moral- og tankepolitiet Neptun1 forstår ikke religionsfrihet… 😄

• Liker 5
Skrevet (endret)
obygda skrev (1 time siden):

Dersom USA skulle ha interesse i en konflikt i ett land ....så må de jo kunne ansette lokale der de etablerer seg. Ingen lokale vil tørre å jobbe for USA dersom de ikke får sikkerhetsgarantier gjennom f.eks asyl til USA. Bruk hodet!

Enig. Hvis lojalitet på bekostning av egne hjem og familie belønnes med svik, vil ingen arbeide for deg. Absolutt ingen. Dette har vært forstått i flere tusen år av høvdinger, konger, presidenter og statsministre. Det blir mer og mer klart at det ikke er mulig å stole på Trump og MAGA i det hele tatt, for disse simpelt forstår ikke verdien av å ha venner og allierte. 

Fra Los Angeles er det meget spent, men demonstrasjonene foregår stort sett fredelig mens LAPD arbeidet knallhardt med å holde kontakt med de berørte samfunnsrepresentanter som oppmuntres av politikerne til å holde seg rolig. Ennå er det en voksende bekymring - også i Pentagon - over at ICE aget på egenhånd uten å respektere de delstatlige myndighetene, og at disse støttes av BDP grensepoliti som opptre svært provoserende - det er disse som sees på opptakene fra Los Angeles. Disse som er realister, er blitt skremt når de ser at rasistene ikke er villig til å erkjenne at halvparten av befolkningen i California er latinos og andre minoritetsamerikanere. 

Det utplasseres nasjonalgardister i Los Angeles i provoserende gest mot bybefolkningen uten at det foreligge noe grunn i det, ettersom opptøyene var for lengst overstått. Det kom trusler om at folkevalgte og myndighetspersoner risikere å bli arrestert om disse skulle gripe inn mot ICE. Samtidig prøver rasistiske krefter å piske opp stemningen mot latinos i California, visse har tatt til orde om å annullere delstatsstyret. 

Opptøyene stort sett hendt i nedre Los Angeles og forstaden Paramount, hvor bare få tusener hadde deltatt i folkemengder hvorfra flere hundre - opptak vist at det også var hvite, fargede og asiater - hadde deltatt i opptøyene som så svært lite hærverk utover ødeleggelse av offentlig materiale og brenning av et fåtall biler. All energi var rettet mot ICE selv.

Det bli mer og mer tydelig at Trump hadde forbrutt seg mot hans fullmaktene ved å føderalisere nasjonalgarden akkurat idet opptøyene begynte å stanses under press av LAPD og myndighetspersoner som klarte å snakke de rasende folkene til ro og orden, tross provoserende atferd av ICE og BDP. 

https://www.msn.com/en-us/news/us/news-analysis-a-political-lesson-for-l-a-from-an-unrestrained-president/ar-AA1GjHVl?ocid=hpmsn&cvid=62f292983d414414b8333a6c43dd8d1c&ei=2

Denne artikkelen forklart at opptøyene var sterkt begrenset i både folk og omfang, og at mye av volden skyldes de føderale ICE og BDP mennene som hadde nektet å følge LAPDs ordrer. Det var intet som helst forespørsel om å utkalle nasjonalgarden eller trekke inn føderalmakten. Mange mener det Trump gjør, var en suverenitetskrenkelse av den kaliforniske delstaten. 

Spesielt fordi uten å følge prosedyrer hadde Trump tatt i bruk Tittel 10, som ikke hadde vært sett helt siden 1965 og vært meget få ganger benyttet helt siden 1878. 

Endret av JK22
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Ja, men terrorgruppene som angriper oss er der... Men klart vi kan bygge en svær mur ingen kan komme fordi...

Fordi du ikke vil forvare Europa, omså med murer?

Skrevet
Neptun1 skrev (1 minutt siden):

Fordi du ikke vil forvare Europa, omså med murer?

Fordi hele verden er avhengig av hverandre, handel og politikk etc, og selv om jeg mener vi må begrense innvandring har vi et ansvar som rik del av verden for å hjelpe noen av dem som er i nød, også muslimer. F eks de muslimene som flykter rra taliban, IS, Hamas, og Taliban 

Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Fordi hele verden er avhengig av hverandre, handel og politikk etc, og selv om jeg mener vi må begrense innvandring har vi et ansvar som rik del av verden for å hjelpe noen av dem som er i nød, også muslimer. F eks de muslimene som flykter rra taliban, IS, Hamas, og Taliban 

Takk for ærlighet.

Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (39 minutter siden):

Takk for ærlighet.

Jeg er alltid ærlig, ikke alltid det er populært men sånn er jeg, selv om jeg noen ganger legger noe imellom fordi rett fra levra blir litt vel heavy.  Jeg er også kristen, og medmenneskelighet er en viktig del av min "ideologi". Ikke til selvutslettelse, vi trenger ikke flere Mulla Krekarer, men vi blr hjelpe der vi kan, og det inkluderer mennesker på flukt fra Iran, Erdogan,  Taliban, og ihvertfall de som har hjulpet oss, og andre der man ikke er trygg i eget land

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (3 timer siden):

Ikke hyggelige bilder fra LA, trist at folk setter fyr på disse selvkjørende bilene. Det er akkurat den slags unnskyldning Trump trenger for å sette inn regulære tropper, 400 mann som nå står i beredskap. Han hater det blå California og ser nok gjerne at ting eskalerer. Han truer med å trekke tilbake føderal støtte for California, og det vil vel i praksis si at de kastes ut av USA ?

Guvernør Gavin Newsom har på sin side varslet at han vil gå til rettssak mot Trump for hans bruk av delstatens National Guard.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...