Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

69 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      17
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      26
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      8
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      35
    • Nei
      34
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      4
    • Aston Martin
      7
    • Haas
      2
    • Racing Bulls
      1
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan takke Leclerc og Norris for at vi fikk litt spenning dette løpet. Flott recovery både på sprint løpet og hovedløpet av Tsunoda. Så totalt en god uke for oss som heier på den gjengen 😄

Endret av Evil-Duck
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spørs hvem som kommer bak førsteplass til Verstappen.

Om så problemet er at lando eller Oscar ikke har råd til noe annet enn fin forbikjøring av Verstappen og hverandre.

markup_1000005814.png

Endret av joandreas
Skrevet

Ikke så ulik situasjon. Kimi hadde dog fordelen av at Massa kunne hjelpe til. Tsunoda er ubrukelig. Kanskje de burde beholdt Defence Minister of Mexico allikevel? Nå kan det fort bli Defence Minister of the British Empire i stedet. Akkurat nå har Max fordelen av at de to andre fighter. Det er det ikke sikkert de gjør hele veien inn.

Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Mclaren kjører en relativt moderat luftåpning på motordekslene sine sammenlignet med de andre i mexico. 

r/formula1 - A Detailed Look at F1 Sidepod Cooling Louvers Across the Grid

Ca. 10-15% mindre oksygen, mindre varmgang i motoren?

Endret av Jarmo
Skrevet (endret)
Jarmo skrev (1 time siden):

Ca. 10-15% mindre oksygen, mindre varmgang i motoren?

Lufta er tynnere i høyden, så kjølesystemet får mindre lufttetthet å jobbe med og fjerner varme mindre effektivt. Samtidig må man ofte kompensere for det lavere oksygennivået med høyere turbotrykk for å opprettholde effekt og mate bilen med den samme mengden fuel (da det er dette som reguleres av reglene). Så Mexico er en prøvelse for kjølingen, og derfor ser man at teamene åpner opp motordekslene betydelig, på bekostning av aerodynamikk.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet

Fasiten ble at Red Bull sliter, Max mistet vel bilen på samme stedet samtlige runder han pushet, så her var det noe med setupen de virkelig ikke fikk til. En får håpe bilen fungerer bedre i racetrim. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...