Gå til innhold

Formel 1 - 2025

Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

63 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

• Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      15
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      23
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

• Ja
      31
    • Nei
      32
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

• Alpine
      2
    • Aston Martin
      5
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes fortsatt det er utrolig at Oscar (OG McLaren) ikke klarer å innrømme at det å bremse fra 215-50 når SC er på vei ut i vått føre med dårlig sikt bakover er straffbart. Å dra sammenligninger mellom dette og Canada/Russel (der sikten var perfekt, banen var tørr og SC fortsatt var "på" og han bremset vesentlig mindre) er en skivebom av dimensjoner.

Bra at det ikke ble noen kræsj ut av det, bra han fikk straff og forhåpentligvis holder seg innenfor regelverket fremover. At han samtidig begynte å gnåle om å få team-ordere å bli sluppet forbi Lando for en straff han helt selv klarte å pådra seg var bare komisk.

Synes også det var fint at Hulk "sa ifra" og nevnte at det var mange som nesten kolliderte/kjørte av banen på grunn av det i cooldown rommet.

Endret av wampster
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Det eneste som gjorde denne straffen  "kontroversiell" er alle parallellene som blir dradd til Canada med Russell som bråbremset på samme måten og Max igjen fløy forbi da han ikke klarte å bremse opp uten at dette ga straff for Russell.  Men en må selvfølgelig anerkjenne at forholdene var forskjellige og at Piastri gjorde dette 2 ganger på 2 separate SC restarts under samme løp. 

De parallellene blir dratt av folk som ikke har satt seg inn i saken eller er preget av British bias surret. Nå er du jo en Verstappen fan, men kan godt utbrodere;

Russel bremser fra 150 til 100, klart vært bak safety car. Han lager ikke problemer bakover men forsøker en liten felle for Verstappen. Dustete gjort men ikke farlig.

Piastri har godt driv og gir gass opp til ca 210, med en gang lyset på SC slukker presser han inn bremsen med dobbelt trykk av hva Russel gjorde, i regnet. Altså kliner inn bremsepedalen.

Dette er i kombinasjon med 10 meter sikt jævlig farlig og han hadde fått gratis muligheten sin allerede.

Alt er en konspirasjon 😅

Endret av DrAlban3000
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DrAlban3000 skrev (5 minutter siden):

De parallellene blir dratt av folk som ikke har satt seg inn i saken eller er preget av British bias surret. Nå er du jo en Verstappen fan, men kan godt utbrodere;

Russel bremser fra 150 til 100, klart vært bak safety car. Han lager ikke problemer bakover men forsøker en liten felle for Verstappen. Dustete gjort men ikke farlig.

Piastri har godt driv og gir gass opp til ca 210, med en gang lyset på SC slukker presser han inn bremsen med dobbelt trykk av hva Russel gjorde, i regnet. Altså kliner inn bremsepedalen.

Dette er i kombinasjon med 10 meter sikt jævlig farlig og han hadde fått gratis muligheten sin allerede.

Alt er en konspirasjon 😅

For ordens skyld mener jeg i ettertid av å satt meg inn i dataene at straff til Piastri var riktig, selv om jeg in the moment mente det var merkelig. Og jeg mente fra første stund at det ikke burde være noen straff for Russell under Canada GP. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

Leste akkurat en artig fact, Hulkenberg har out scoret hele RB teamet siste 4 løp. 

Når tror dere her inne Yuki får fyken? Jeg tipper innen sommern er over. 

Hvem skal erstatte yuki?

• Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (19 minutter siden):

Hvem skal erstatte yuki?

Det lurer jeg og på. Ingen andre har klart å kjøre den andre Red Bull-bilen like raskt som Max. Ikke siden Ricciardo i en helt annen bil og Max rookie. Det er ikke sikkert noen som helst kunne kjørt den Red Bull-en på nivå med Max. Senna, Schumi, Hamilton, Alonso? Hvem vet. I hvert fall er det neppe noen andre tilgjengelige førere som henger med. 

Skrevet (endret)

Tror det er på tide at Red Bull innser at det ikke er andre føreren som er problemet, men bilen, før de fortsetter å knuse selvtilliten til flere førere. Det er stort sett kun Perez som har klart å  fått noen gode resultater ut av RB bilen utenom verstappen, så jeg  tror faktisk det er noe i det Perez sier at de angrer på at de betalte han ut av kontrakten sin. Selv om de gode resultatene Perez presterte i all  hovedsak var i en bil Verstappen nærmest klarte å lappe hele feltet med. 

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Tror det er på tide at Red Bull innser at det ikke er andre føreren som er problemet, men bilen, før de fortsetter å knuse selvtilliten til flere førere. Det er stort sett kun Perez som har klart å  fått noen gode resultater ut av RB bilen utenom verstappen, så jeg  tror faktisk det er noe i det Perez sier at de angrer på at de betalte han ut av kontrakten sin. Selv om de gode resultatene Perez presterte i all  hovedsak var i en bil Verstappen nærmest klarte å lappe hele feltet med. 

Det har de sagt ved flere anledniger. De jobber med å lage et større vindu for hvor bilen klarer å fungere og gjøre den enklere å kjøre. Samtidig bør de snart flytte fokuset over på neste år. Synes det er synd at det er så lavt costcap i slike år. Nye reguleringer tar vekk mye av spenningen fra dette året. Burde være forskjellige budsjett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...