Gå til innhold

Hamse Ali er siktet for falsk forklaring etter påstått rasistisk vold

Anbefalte innlegg

Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

«Du er ubrukelig», «drittdommer», «er du blind?»

Dette gjorde Hamse Ali altså mot en 17-åring.

Denne gangen "husker" han bare at han sto i pølsekøen!
Er ikke den menneskelig hjerne helt fantastisk?

(Dette var SATIRE, hvis noen måtte tro at jeg plutselig begynte å snakke om hendelser som faktisk har skjedd her😉)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Baranladion skrev (11 minutter siden):

Ja, dette er noe helt nytt du... Fotball har i alle år vært ekstremt engasjerende, folk har blitt most ihjel fordi folk vil inn på stadion, eller blitt derpt i slagsmål mellom supportere i flere skandaler i Europa, og dommere har måttet forholde seg til gærne foreldre på sidelinjen i alle år, også her i Norge. 

Så fint at du opplyser meg om skandaler i Europa etter kommentaren min.
Tilstander med masseslagsmål på banen og knivtrusler har ikke vært normen i Norge nei.
https://www.vg.no/sport/i/dRyxJo/fotballtrener-sjokkert-over-vold-paa-banen-i-oslo

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
RookieNO skrev (4 minutter siden):

Det du velger å kalle "naivt" velger jeg å se på som tillitsfullt...

Så vil det alltids være noen som utnytter denne tilliten, og for de så bør det være adekvate straffer, så kan man diskutere om det finnes akkurat i dag.

Det er generell tillit, en tillit som formidles når et menneske inviteres inn i landet. Og denne tilliten er innrettet et samfunn bygd på gjensidig tillit. Virkelig tillit er noe du gjør deg fortjent til over tid. Den første tilliten de fleste mennesker møter andre mennesker med er alltid betinget av at du innfrir forventninger om tillit, for at den skal vedvare. Da er vi over på din andre setning, de som utnytter denne tilliten og konsekvensene det bør få. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Baranladion skrev (33 minutter siden):

Ja, dette er noe helt nytt du... Fotball har i alle år vært ekstremt engasjerende, folk har blitt most ihjel fordi folk vil inn på stadion, eller blitt derpt i slagsmål mellom supportere i flere skandaler i Europa, og dommere har måttet forholde seg til gærne foreldre på sidelinjen i alle år, også her i Norge. 

Den svært aggressive og bøllete oppførselen til Hamse Ali over en dommeravgjørelse som viste seg å være riktig var første gang den 17-år gamle gutten hadde opplevd ja. Som det står i artikkelen. 

"«Alle» vet jo at man må tåle mye som dommer, men dette er første gang jeg virkelig har følt meg rystet. Jeg kjenner det ennå på kroppen, sa Erlend Michelsen til BA to dager etter kampen."

Skrevet
ozone skrev (27 minutter siden):

Denne gangen "husker" han bare at han sto i pølsekøen!
Er ikke den menneskelig hjerne helt fantastisk?

Selektiv hukommelse (og det å bli trodd på) når man blir tatt for sine feil er noe jeg beundrer 😁

• Liker 1
Skrevet
Neptun1 skrev (39 minutter siden):

Så fint at du opplyser meg om skandaler i Europa etter kommentaren min.
Tilstander med masseslagsmål på banen og knivtrusler har ikke vært normen i Norge nei.
https://www.vg.no/sport/i/dRyxJo/fotballtrener-sjokkert-over-vold-paa-banen-i-oslo

Det er ikke normen idag heller, selvom det forekommer oftere. 
Og det at noen på sidelinja fyrer seg opp på dommere er ihvertfall ikke noe nytt og er noe jeg har observert hundrevis av ganger, både som barn, men også når jeg har sett breddefotball i nyere tid. 
Det er en uting, og i denne saken kan man godt koble det til at Ali Hamse er en idiot. 

DukeNukem3d skrev (27 minutter siden):

Den svært aggressive og bøllete oppførselen til Hamse Ali over en dommeravgjørelse som viste seg å være riktig var første gang den 17-år gamle gutten hadde opplevd ja. Som det står i artikkelen. 

"«Alle» vet jo at man må tåle mye som dommer, men dette er første gang jeg virkelig har følt meg rystet. Jeg kjenner det ennå på kroppen, sa Erlend Michelsen til BA to dager etter kampen."

Ja, helt opplagt at Hamse har oppført seg som en drittsekk mot dommeren. At alle vet at man må tåle mye som dommer er dessverre ikke ett særlig nytt fenomen. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...