simalarion Skrevet 26. mai Forfatter Skrevet 26. mai (endret) Proshop med inno 3d til 26 K: https://www.proshop.no/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-5090-X3-32GB-GDDR7-RAM-Grafikkort/3331276?cid=18b1abc4-1e05-45b8-9cdc-3f7f1adf178b Situasjonen virker til å være snudd helt på hode, for nå dukker det opp noe som kan ligne på faktisk tilbud. Det er såpass mye på lager om dagen at jeg lurer på om vi for første gang (for min del) kan se faktiske tilbud på High End skjermkort (som faktisk går godt under MSRP Pris), vi er jo ikke der enda for dette er vell ca MSRP pris med dagens Nok kurs. Endret 26. mai av simalarion
lucky666 Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai (endret) simalarion skrev (7 timer siden): Det er såpass mye på lager om dagen at jeg lurer på om vi for første gang (for min del) kan se faktiske tilbud på High End skjermkort (som faktisk går godt under MSRP Pris), vi er jo ikke der enda for dette er vell ca MSRP pris med dagens Nok kurs. Kan jo håpe, men jeg er i stor tvil om om 5090 vil havne godt under MSRP. Men for de som solgte 4090 på bruktmarkedet til 25-26k og betaler 26999 for Asus tuf, gjør god "butikk" vil jeg si🙂 Endret 26. mai av lucky666
Whitestar127 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Jeg gikk for et Gigabyte 5080 Gaming OC. Synes det er meget stillegående med silent bios, så ganske fornøyd med det. Viftene begynner ikke å spinne før 50 grader. 1
siDDis Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai simalarion skrev (På 26.5.2025 den 9.32): Proshop med inno 3d til 26 K: https://www.proshop.no/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-5090-X3-32GB-GDDR7-RAM-Grafikkort/3331276?cid=18b1abc4-1e05-45b8-9cdc-3f7f1adf178b Situasjonen virker til å være snudd helt på hode, for nå dukker det opp noe som kan ligne på faktisk tilbud. Det er såpass mye på lager om dagen at jeg lurer på om vi for første gang (for min del) kan se faktiske tilbud på High End skjermkort (som faktisk går godt under MSRP Pris), vi er jo ikke der enda for dette er vell ca MSRP pris med dagens Nok kurs. Det var et bra tilbud. Heldige de som fikk slått til.
Donkey Kong Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Virker som at GPU-prishoppet er over for godt. På lager ser jeg 9070 XT til 9190, 5070 ti 10990 og 5080 til 13 490. 1
Paccoo Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai (endret) Donkey Kong skrev (11 timer siden): Virker som at GPU-prishoppet er over for godt. På lager ser jeg 9070 XT til 9190, 5070 ti 10990 og 5080 til 13 490. Er vel på tide med litt "gode" tider snart når det gjelder gpu priser. Dollar'n er jo nede og snuser på 10 kroner å. Endret 28. mai av Paccoo
YøZ78 Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Mistet proshop kampanje ..😭😢 Paccoo skrev (19 timer siden): Er vel på tide med litt "gode" tider snart når det gjelder gpu priser. Dollar'n er jo nede og snuser på 10 kroner å.
lucky666 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Hva driver Proshop med? Skal de ruge på Tuf 5090 korta så lenge at det blir Astral av de? 1
ps5 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) 1 hour ago, lucky666 said: Hva driver Proshop med? Skal de ruge på Tuf 5090 korta så lenge at det blir Astral av de? Du har ikke en 10% du kan bruke på komplett? Hauger på lager og da ca samme pris. Håper forøvrig komplett ekskluderer gpu fra disse rabattene neste år så slipper man dette kunstige kjøpsmønsteret der de padder pris og man må bruke engangs rabatt for å få normal pris. Helt absurd. Endret 30. mai av ps5
lucky666 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Joda, jeg kjøpte på Komplett med rabatt jeg, men kjenner et par som gjerne vil ha, men ikke har 10 prosenten på Komplett🙂
ps5 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai 1 minute ago, MrMidget said: Dette kan vell umulig være et nytt 4090 kort? Sikkert Komplett Flex innbytte. Helt feil pris i dag (riktig for halvt år siden).
MrMidget Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai ps5 skrev (17 minutter siden): Sikkert Komplett Flex innbytte. Helt feil pris i dag (riktig for halvt år siden). Men da er det jo brukt i ca +- 2år også? Er det da innafor å selge det som en b-vare?
ps5 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) 12 minutes ago, MrMidget said: Men da er det jo brukt i ca +- 2år også? Er det da innafor å selge det som en b-vare? Hva skal de ellers bruke innbytte til? Antar de gir full reklamasjon med litt egen risk. Endret 30. mai av ps5
MrMidget Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai Fair point, men å selge det til blodpris blir jo da ganske gale spør du meg : )
ps5 Skrevet 30. mai Skrevet 30. mai (endret) 3 minutes ago, MrMidget said: Fair point, men å selge det til blodpris blir jo da ganske gale spør du meg : ) Det fødes en idiot hvert sekund. Hvor mange av de som har penger til en overpriset godt brukt 4090 er en annen sak 😂 (Komplett må få lov til å prøve seg men denne blir nok seig å selge) Endret 30. mai av ps5
Thor. Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni https://overclock3d.net/news/cpu_mainboard/nvidia-reportedly-plans-to-cut-rtx-50-series-gpu-production/ Nvidia reportedly plans to cut RTX 50 series GPU production Despite posting record revenues with its gaming segment, Nvidia reportedly plans to cut RTX 50 series GPU production by 20-30%. This move reportedly allows Nvidia to dedicate more production to its AI hardware, which is now Nvidia’s primary source of revenue. 1
leifeinar Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Artig video, ser at de beste chipene havner ihvertfall ikke i 5090 1
JarleGutt Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni 24 minutes ago, leifeinar said: Artig video, ser at de beste chipene havner ihvertfall ikke i 5090 Og likevel koster den blodpris 1
Kalle Klo Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni Basert på de siste kvartallstallene, så har Nvidia 10x så stor omsetning på AI/datasenter som de har på gaming. Sannsynligvis har de minst like bra margin på datasenter som de har på gaming, så ikke så rart at de prioriterer slik de gjør... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå