Bjerknez Skrevet 24. mai Forfatter Skrevet 24. mai Syar-2003 skrev (23 minutter siden): Sånne som deg ... Det er jo ikke "din tråd" lengre, det har du jo selv uttalt. Presisjon og være presis er visstnok en god egenskap. Mulig det har gått deg hus forbi men det er "svært" mange i elbiltrådene her på diskusjon.no som er opptatt av priser, utstyr hva som er inkludert og hva som koster ekstra og hvor mye. Da synes jeg bare det er rett og rimelig å presisere hva som er inkludert og hva som er tillegg. Mulig dette hjulvalget ditt var en femtilapp på månedsleien men for en som kjøper med 868M blir det 30 tusen ekstra på sluttprisen med tillegg av mtec som automatisk inkluderes. Det er jeg som startet tråden så den er jo "min". Men jeg gir den gjerne i fra meg. Presis kan mange ganger være en egenskap som er positiv ja, men når man begynner å trigge på formuleringer så går det litt over streken mener nå jeg. Folkene i denne tråden er ikke dummere enn at dem forstår greia. Hva som er inkludert og hva som er tillegg er jo ganske godt forklart mange steder. Jeg tror ikke mine formuleringer ødelegger veldig mye. Angående hjulvalg og femtilapp i måneden etc. så er det fritt frem for andre og lease hvis dem synes det er mye og legge ut 30k for hjulsettet Det får være opp til hver enkelt Sluttsummen blir tilnærmet den samme uansett. Det er bare to forskjellige måter og finnansiere bilen på Man kan kashe den ut, låne pengene, eller lease. Hvis man føler at 30k er det som setter grensen for hvor smertepunktet befinner seg økonomisk så har man flere valg. 1. man har ikke råd til å kjøpe den bilen med den konfigurasjonen og må velge mindre felger. 2. man kan låne helle eller deler av summen og dermed betale ned over tid, eller man kan lease og kun betale verditapet Ut over det har jeg ingen kommentar og melder meg ut av denne tråden, for jeg synes den har tatt en litt annen retning enn det jeg så for meg. Så du kan gjerne ta over tråden. Takk for meg.
Syar-2003 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Bjerknez skrev (2 timer siden): Det er jeg som startet tråden så den er jo "min". I Desember sa du dette : Bjerknez skrev (På 24.12.2024 den 11.42): Det betyr ikke at tråden er forbudt for alle andre. Det kan hende noen lurer på å skaffe seg en M50 som har spørsmål å da kan nok både dem med edrive 35/40 og M50 i stor grad svare på spørsmål. Så sant ikke spørsmålene krever spesifikk kunnskap om M50 modellen. Bjerknez skrev (2 timer siden): Ut over det har jeg ingen kommentar og melder meg ut av denne tråden, for jeg synes den har tatt en litt annen retning enn det jeg så for meg. Så du kan gjerne ta over tråden. Jeg synes det er synd om du oppfatter det (og meg) sånn. Er på ingen måte interessert i å ta over "BMW I4 M50/e40". Jeg anser at den tilhører alle som eier en slik elbil eller lurer på noe og er i ferd med å anskaffe seg (som du selv sier i desember). Høres nesten nå ut som du vil ha denne tråden alene og for deg selv og kun poste dine JEG innlegg og alle andre skal være kun et bifallende publikum. Uansett hva slags meninger og meningsutvekslinger man har overfor et annet i et diskusjonsforum så bør man ikke furte om man blir motsagt eller korrigert. Selv om man er den som er opprinnelig startet en tråd eller ikke. Det med korrigering gjelder også meg selv. Jeg gjorde det senest her for noen poster siden. Jeg kan korrigere meg selv (gjør det ofte), eller la andre korrigere meg uten å bli sur. Jeg prøver kun å være åpen og ærlig. Og gi kommetarer/tilbakemeldinger for å presisere modellvalg og utstyr som medfølger og ikke - til for eksempel kampanje modellen for 599.900,- , Dette da mange som kommer innom tråden er opptatt av prisen på i4M50 og spesielt denne kampanjen. Utstyr hos BMW er ofte dyrt og prisen kan dras opp vesentlig når man kommer til alternative seter, setetrekk, type skinn, karbon, lakk, felger/dekk osv. Om du opplever at jeg har angrepet deg eller dine meninger så ber jeg om unnskyldning. Endret 24. mai av Syar-2003 6
Syar-2003 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Trestein skrev (3 timer siden): Tror regenererte kWh er inkusive i forbruk. Forbruk kwh/100 er vel forbruk reelt, akkurat som om det skulle vært diesel eller bensin. Energilageret (batteriet) vil få påfyll av regenerert energi. Og det er en egen indikator i idrive som viser hvor mye kwh som er gått tilbake/regenerert.
Trestein Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Forbruk kwh/100 er vel forbruk reelt, akkurat som om det skulle vært diesel eller bensin. Energilageret (batteriet) vil få påfyll av regenerert energi. Og det er en egen indikator i idrive som viser hvor mye kwh som er gått tilbake/regenerert. Ja men regenerering taes med i gjennomsnitts forbruk. Så om komputeren viser at snitt ligger på 19.5 så blir rekkevidde 81/19.5. Har forøvrig regenerert over 2 MWh. Bare prøv å slå av regenerering så vil forbruk bli noe helt annet
Syar-2003 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Trestein skrev (23 minutter siden): Ja men regenerering taes med i gjennomsnitts forbruk. Så om komputeren viser at snitt ligger på 19.5 så blir rekkevidde 81/19.5. Har forøvrig regenerert over 2 MWh. Bare prøv å slå av regenerering så vil forbruk bli noe helt annet Mulig jeg er treg i nøtta. Men vi snakker om oppgitte WLTP forbrukstall ? ikke displayet i bmw. Om det er slik du sier kan man ikke (som mange gjør) kjøre på den gjenværende prosenten til batteriet.
Trestein Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Mulig jeg er treg i nøtta. Men vi snakker om oppgitte WLTP forbrukstall ? ikke displayet i bmw. Om det er slik du sier kan man ikke (som mange gjør) kjøre på den gjenværende prosenten til batteriet. WLTP tar hensyn til ladetap. Det ligger på typisk 10%. Det kan du trekke fra om du vil beregne rekkevidde
Syar-2003 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Trestein skrev (1 minutt siden): WLTP tar hensyn til ladetap. Det ligger på typisk 10%. Det kan du trekke fra om du vil beregne rekkevidde Ladetap ? Hva har det med regenerert energi å gjøre.
Trestein Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Syar-2003 skrev (6 minutter siden): Ladetap ? Hva har det med regenerert energi å gjøre. Ikke noe som jeg vet om. Trodde der var Bjerknes forvirring om rekkevidde bateristørrelse og forbruk det var snakk om. Regenerert energi har ikke noe med Ladetap å gjøre. Skjønner ikke helt det du skrev? Det var svaret du ga på dette spørsmålet fra bjerknes Bare et spørsmål... med en batteripakke med 81ish kwt kapasitet og et forbruk på 19.5kwt. Hvordan får man dette til å bli 474km.? Da trekker man fra ladetap på VLTP Endret 24. mai av Trestein
Syar-2003 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai (endret) Trestein skrev (4 minutter siden): Ikke noe som jeg vet om. Trodde der var Bjerknes forvirring om rekkevidde bateristørrelse og forbruk det var snakk om. Regenerert energi har ikke noe med Ladetap å gjøre. Skjønner ikke helt det du skrev? Bmw oppgir i4M50 med 20" til å ha 19,5kwh/100km i wltp (energiforbruk ved blandet kjøring) Samtidig en rekkevidde på 474 km. Spørsmålet var hvordan det hang sammen. Endret 24. mai av Syar-2003
Trestein Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Bmw oppgir i4M50 med 20" til å ha 19,5kwh/100km i wltp. Samtidig en rekkevidde på 475km. Spørsmålet var hvordan det hang sammen. Ja jeg påstod at det var ladetap som var med i WLTP mens du påstod at det var forskjell pga regenerering Jeg oppfattet ikke spørsmål korrekt!
DrAlban3000 Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Bjerknez skrev (På 24.5.2025 den 14.49): Det er jeg som startet tråden så den er jo "min". Men jeg gir den gjerne i fra meg. Det er jo mulig å få til begge deler, en "Bjerknez biltråd" og en for eierne av i4?
Trestein Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai DrAlban3000 skrev (2 timer siden): Det er jo mulig å få til begge deler, en "Bjerknez biltråd" og en for eierne av i4? Det er vel ingen som eier en tråd. Se på elbil trådene! Bs hagen eier vel ikke tesla cafeen osv Syntes det er mange relevante problemstillinger som blir belyst at brukere med stor innsikt! At noen kan bli fornærmet må faktisk aksepteres. Noen blir det jo lettere enn andre. 4 1
Evil-Duck Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai (endret) Da har bass brothers omsider lagt ut oppgraderingspakkene til i4 med Harman Karon, det var jo min bil som ble brukt som "test mule" for disse pakkene, så vet ikke heeelt hvorfor de ikke brukte bilde av min bil her, men interiør bildene er i det minste fra min 😂. Uansett en STOR oppgradering av stereoen for de som bryr seg om slikt. https://www.facebook.com/bassbrothersas/posts/pfbid0afbEon7SqdVkC6mZdoj1jQ4axxDr3swseVc9TkMubbrcBQjFshFpCUK6YZzywP9pl Edit: For de som ikke er på fjasboka https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-1 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-2 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-3 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-4 Jeg har jo da Nivå 4 i bilen min. Men fikk høre alt fra Nivå 1 til 4 under prosjektet, og de alle imponerte stort. Edit 2: For ordens skyld var det jeg fikk ut av dette prosjektet en billig pakke med gratis arbeid og innkjøpspris på komponenter. Så jeg har ikke noen gevinst av salget de har av disse pakkene, utover at en får se en lokal bedrift gjøre det bra. Greit å nevne da kanskje innlegget kunne ligne litt på en "sales pitch" Endret 28. mai av Evil-Duck 2
Syar-2003 Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Evil-Duck skrev (1 time siden): Da har bass brothers omsider lagt ut oppgraderingspakkene til i4 med Harman Karon, det var jo min bil som ble brukt som "test mule" for disse pakkene, så vet ikke heeelt hvorfor de ikke brukte bilde av min bil her, men interiør bildene er i det minste fra min 😂. Uansett en STOR oppgradering av stereoen for de som bryr seg om slikt. https://www.facebook.com/bassbrothersas/posts/pfbid0afbEon7SqdVkC6mZdoj1jQ4axxDr3swseVc9TkMubbrcBQjFshFpCUK6YZzywP9pl Edit: For de som ikke er på fjasboka https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-1 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-2 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-3 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-i4-688hk-nivaa-4 Jeg har jo da Nivå 4 i bilen min. Men fikk høre alt fra Nivå 1 til 4 under prosjektet, og de alle imponerte stort. Edit 2: For ordens skyld var det jeg fikk ut av dette prosjektet en billig pakke med gratis arbeid og innkjøpspris på komponenter. Så jeg har ikke noen gevinst av salget de har av disse pakkene, utover at en får se en lokal bedrift gjøre det bra. Greit å nevne da kanskje innlegget kunne ligne litt på en "sales pitch" Lurer på om jeg skal gå for en nivå 1. Har allerede kastet ut bmw plastkassa og erstattet den med Audison apbx 10" DS (den uten integrert forsterker). Men aldri fått ut fingeren og kjøpt inn og fått montert en 1 kanal forsterker for sub.
Syar-2003 Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai (endret) Fra og med i dag 28 Mai kan man bestille i4M60. Samme kampanjer fortsetter. I4M60 fully charged fra 599' og I4M60 supercharged fra 659' Edit: Retter skriveleif Endret 28. mai av Syar-2003 2
Evil-Duck Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai Spennende, akkurat over 600 hester sparker vel greit 😁Antar ellers at leif var på besøkt og at du mener Supercharged fra 669K
Syar-2003 Skrevet 28. mai Skrevet 28. mai (endret) Evil-Duck skrev (25 minutter siden): Spennende, akkurat over 600 hester sparker vel greit 😁Antar ellers at leif var på besøkt og at du mener Supercharged fra 669K Nei , SC er fra 659' Endret 28. mai av Syar-2003
Hansien Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai Hadde man enda kunne fått bilen slik en ville ha den til 660k.. Men neida, med farge og utstyr valgt så bikker det jo 800k.
Evil-Duck Skrevet 29. mai Skrevet 29. mai (endret) Hansien skrev (4 timer siden): Hadde man enda kunne fått bilen slik en ville ha den til 660k.. Men neida, med farge og utstyr valgt så bikker det jo 800k. spekket opp min "drømmebil" på BMW sin side og endte opp rett over 700K med supercharged, 20" felger og en av de tilgjengelige metallic lakkene uten å gå på individual. Hvor kom de ekstra 100K som du har her fra? 🤔 Endret 29. mai av Evil-Duck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå