Gå til innhold

– Xbox legger ned studioene bak Redfall og The Evil Within


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her begynner vi å innse hva Microsoft måtte tenke om Bethesda-innkjøpet. Harde og brutale amputasjoner som ikke engang ville spare de mer lovende. Porteføljelønnsomheta må opp! Bare se på KPI-ene :D

.

Business as usual.

.

PS vil sikkert komme Evil Within 3, bare produsert av et utpekt geni av et nystiftet utviklerfirma. Sånne IP-er kan ikke gå til spille. Vedder på vil hete Tough persons studios eller noe slikt. Vil omdøpes kort tid etterpå

Lenke til kommentar

Dette er skikkelig råttent gjort av Microsoft. Arkane Austin ble presset til å lage Redfall av Bethesda/Zenimax, som igjen førte til store utskiftninger i studioet som igjen førte til at spillet ikke ble det helt store. Arkane Austin burde i det minste ha fått en sjanse til å jobbe med den typen spill som de egentlig ønsket å jobbe med. 

Det er nesten en skandale at Tango Gameworks legges ned. Hi-Fi Rush var et friskt pust og Xbox hadde endelig et japansk studio i organisasjonen. Uforståelig, egentlig. 

Virker som om honeymoon-tiden er forbi og at tallknuserne har tatt over. Trist for de som mister jobbene sine og trist for de av oss som liker spill som våger å være litt utradisjonelle.

Guybrush 3pwood skrev (10 timer siden):

Redfall, spillet som skulle redde Xbox :D🤷‍♂️

Ifølge deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Mr. Pants said:

Virker som om honeymoon-tiden er forbi og at tallknuserne har tatt over. T

Det er vel ikke spesielt overraskende at spillindustrien også er opptatt av å tjene penger som alle andre. Når man ser all klagingen på at spill koster penger får man inntrykk av at endel tror at utviklerne skal leve på idealisme og kjærlighet for mediet men slik er det selvsagt ikke. Nå er det vel slik at det er enkle mobilspill som er mest lønnsomme.

 

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (14 minutter siden):

Det er vel ikke spesielt overraskende at spillindustrien også er opptatt av å tjene penger som alle andre. Når man ser all klagingen på at spill koster penger får man inntrykk av at endel tror at utviklerne skal leve på idealisme og kjærlighet for mediet men slik er det selvsagt ikke. Nå er det vel slik at det er enkle mobilspill som er mest lønnsomme.

 

Ja, til syvende og sist er det pengene som rår.

Jeg tror at ABK var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Hvorfor forsøke å gro mindre serier når man kan fokusere på COD, Diablo, Warcraft, The Elder Scrolls, Fallout, Halo, Forza og de andre litt større franchisene? Microsoft Gaming har rett og slett blitt for stort. 

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (1 time siden):

Ja, til syvende og sist er det pengene som rår.

Jeg tror at ABK var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Hvorfor forsøke å gro mindre serier når man kan fokusere på COD, Diablo, Warcraft, The Elder Scrolls, Fallout, Halo, Forza og de andre litt større franchisene? Microsoft Gaming har rett og slett blitt for stort. 

Beklager, at jeg lager en liten bomt på sporet nå. 🚂

Hvis det stemmer, hva vil til slutt skje med stasjonenær pc'en da? 🤔🤔 Hvis Microsoft også leges ned da vil det jo virkelig bli stor krise. Slik jeg har forstått det, så står Microsoft kun for pc laging. 🙄

Dere må gjerne rette meg, hvis jeg virkelig er på bærtur i skogens indre. 😌😌

 

Tilbake til det tråden egentlige tema:

Jeg skjønner jo at spill bransjen også vil tjene penger. Jeg personlig mener at de gjør det på en feil måte. 

Vil vi nå se at fysiske spill vil komme tilbake nå om noen år? (Man får fremdeles kjøpt fysiske spill.) Det er det som er mer lønnsomt enn nedlast bare spill. Mener jeg og inkludert Level Up Norge selv (Rune nevnte om det i en tidligere podkast. Husker ikke hvilken.)

Mener jeg har fått med meg att det blir bare fler og fler online spill som legges ned, pga det er lite folk som spiller de og de spillene. 

De siste online spillene som er populært vil sikker bli stengt/lagtned sist.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (23 minutter siden):

Beklager, at jeg lager en liten bomt på sporet nå. 🚂

Hvis det stemmer, hva vil til slutt skje med stasjonenær pc'en da? 🤔🤔 Hvis Microsoft også leges ned da vil det jo virkelig bli stor krise. Slik jeg har forstått det, så står Microsoft kun for pc laging. 🙄

Dere må gjerne rette meg, hvis jeg virkelig er på bærtur i skogens indre. 😌😌

Jeg sa ingenting om at Microsoft vil bli lagt ned. 

Posten min handlet om at Microsoft's spillavdeling sannsynligvis vil fokusere på de største franchisene og at det vil gå på bekostning av de mindre og mer nisjeorienterte spillene.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (1 time siden):

Jeg sa ingenting om at Microsoft vil bli lagt ned. 

Posten min handlet om at Microsoft's spillavdeling sannsynligvis vil fokusere på de største franchisene og at det vil gå på bekostning av de mindre og mer nisjeorienterte spillene.

Jo, jeg så det. Det var bare et innspill jeg kom med når du nevnte Microsoft. Jeg sa i tillegg at dere kunne rette meg hvis jeg tokk feil. 🙃

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (14 timer siden):

Redfall, spillet som skulle redde Xbox :D🤷‍♂️

Har noen sagt det? 

 

Mr. Pants skrev (2 timer siden):

Microsoft Gaming har rett og slett blitt for stort. 

Det tror jeg ikke. De må fortsatt utvikle nye IP. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (7 minutter siden):

Har noen sagt det? 

 

Det tror jeg ikke. De må fortsatt utvikle nye IP. 

Jeg er ikke uenig i at de må utvikle ny IP (eller støtte de mindre IP-ene de allerede har), men Microsoft er tilsynelatende uenig. Matt Booty sa det selv at de ønsker å fokusere på "high impact" spill.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke uenig i at de må utvikle ny IP (eller støtte de mindre IP-ene de allerede har), men Microsoft er tilsynelatende uenig. Matt Booty sa det selv at de ønsker å fokusere på "high impact" spill.

Om 80% er high impact, så Er det forsatt mye rom for satding på mindre prosjekter. Men etter å ha tenkt litt mer på det, så er det nok ikke MS sinn oppgave. De lærer nok opp vanvittige mengder med utviklere som igjen vil starte som indies eller jobbe med mindre prosjekter. De vil nok kjøpe opp IP ved behov. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Vil vi nå se at fysiske spill vil komme tilbake nå om noen år? 

Mener jeg har fått med meg att det blir bare fler og fler online spill som legges ned, pga det er lite folk som spiller de og de spillene. 

De siste online spillene som er populært vil sikker bli stengt/lagtned sist.

Fysiske spill tror jeg neppe kommer tilbake, utenom enkelte spesialutgaver for de aller største franchisene. Spillselskapene vil ta enda færre sjanser og vi vil nok få flere spill med enklere grafikk for å kutte kostnader. Det blir mer online spill og mer fokus på mikrotransaksjoner da disse er mer lønnsomme enn singleplayerspill. 

Sist men ikke minst tror jeg spillselskapene kommer til å satse mer på konsoll og mobilspill enn pc-spill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (56 minutter siden):

Fysiske spill tror jeg neppe kommer tilbake, utenom enkelte spesialutgaver for de aller største franchisene. Spillselskapene vil ta enda færre sjanser og vi vil nok få flere spill med enklere grafikk for å kutte kostnader. Det blir mer online spill og mer fokus på mikrotransaksjoner da disse er mer lønnsomme enn singleplayerspill. 

Sist men ikke minst tror jeg spillselskapene kommer til å satse mer på konsoll og mobilspill enn pc-spill. 

Jeg er for fysiske spill og imot ned lastede spill. ☺️
Det vil jeg nok tro, at de vil satse på konsoll/mobilspill. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...