Gå til innhold

Nintendo bekrefter avduking av «Switch 2»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (13 timer siden):

Nintendospill burde kjøre på RTX-kort, ikke gimmick-konsoll.

Det er nok Nvidia som står bak chipen på Switch 2, akkurat som var tilfelle på Switch 1.

Det blir åpenbart svakere rå maskinkraft enn Xbox og Ps5. Samtidig vil det være ny teknologi. DLSS blir nok tilgjengelig på Switch 2.

Til tross for svak maskinvare vil det nok være muligheter, med litt triksing, å kjøre krevende spill med god bildeflyt. Og husk at også Switch 1 var en "svak" konsoll sammenlignet med PS4 og Xbox One da den kom i 2017. Jeg tror Switch 2 vil stå sterkere mot dagens konsoller enn det Switch 1 gjorde i sin tid.

Du kan høre hva folkene i Digital Foundry spekulerer i her. Syntes det var et interessant, kort klipp.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Håper og tror at Switch 2 blir bakoverkompatibel. Det er så mange spill som hadde trengt litt mer kraft, til og med Nintendo sine egne! Da blir det fort ei ny runde med både Zelda og Xenoblade Cronicles serien spesielt. Til og med nye Paper Mario remasteren får "bare" 30 fps 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble anitklimaks når denne får så svak maskinvare. Kanskje det kan komme et løft hvis det kommer noen spilltitler folk har ventet på i årevis, men det endrer ikke svak maskinvare.

Jeg vil ha en noSwitch som kun er vanlig stasjonær konsoll og langt kraftigere. Det kom en Switch som ikke Switcher 20. september 2019, men feil type. Jeg hadde et håp om det kom en son kun var stasjonær, men holdt heldigvis ikke pusten.

I verste fall kan man overklokke maskinvaren og bygge den om til stasjonær og med kjøling. Det er allerede folk som har gjort overklokket den første så framerate økte med over 30%. Det må komme noen dugelige spill før jeg skal orke det. F.eks. hvis de lager en remake av Super Metroid.

Tenk om det ble slutt på desktop komputere og DIY og alt gikk ovver til bærbare med dock. Nei, den der håndholdt gimmicken skal de bare stikke et visst sted hvor sol ei skinner. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...