Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Video ringeklokke, med strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er til litt voksne folk, de trenger ikke opptak etc. Trenger to veis snakk på direkten, bevegelses sensor (hvis mulig).

De har pr i dag denne, slik ca: https://www.gardia.no/product/gardia-tradlos-ringeklokke-m-kamera-1080p/

Men denne forbruker så mye strøm at de syntes det er uholdbart. Og så liten skrue for å skifte at det nesten ikke går ann.

Så kravet er ikke veldig stort, hadde jeg funnet en måte og gjøre denne på strøm hadde jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Google sin Nest fungerer bra, enkel og grei i bruk og har opptak 3 timer tilbake i tid som holder for de fleste for å sjekke hvem som har ringt på hvis det har vært noe man ikke rakk å svare på.

Krever Gmail konto, og som Clayman sier så å må nok ringetrafoen byttes. Google sin går fint på 12V (Den gamle jeg monterte i hvertfall), men trenger med VA enn de som normalt står i sikringsskapet. Dette blir da dyrt, da det er krav til at elektriker gjør den jobben. Standard ringetrafoen har 8VA, men disse trenger 12VA eller mer så vidt jeg husker.

Den har også tidvis vært litt kresen på Wifi signal.

Netatmo sin anbefales ikke. Vond i bruk. Men har mulighet for gratis opptak via SD kort og Dropbox. Krever også oppgradert trafo fra standard i Norske sikringsskap.

NB husk at varsel ved bevegelse, samt opptak ikke er lov der det kan fange opp andre. Jeg kan f.eks. ha slik ringeklokke, da den ikke fanger opp andre enn de som skal til meg, mens naboen ikke kan ha det, da den vil fange opp alle som skal til meg.

 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (7 timer siden):

Google sin Nest fungerer bra, enkel og grei i bruk og har opptak 3 timer tilbake i tid som holder for de fleste for å sjekke hvem som har ringt på hvis det har vært noe man ikke rakk å svare på.

Krever Gmail konto, og som Clayman sier så å må nok ringetrafoen byttes. Google sin går fint på 12V (Den gamle jeg monterte i hvertfall), men trenger med VA enn de som normalt står i sikringsskapet. Dette blir da dyrt, da det er krav til at elektriker gjør den jobben. Standard ringetrafoen har 8VA, men disse trenger 12VA eller mer så vidt jeg husker.

Den har også tidvis vært litt kresen på Wifi signal.

Netatmo sin anbefales ikke. Vond i bruk. Men har mulighet for gratis opptak via SD kort og Dropbox. Krever også oppgradert trafo fra standard i Norske sikringsskap.

NB husk at varsel ved bevegelse, samt opptak ikke er lov der det kan fange opp andre. Jeg kan f.eks. ha slik ringeklokke, da den ikke fanger opp andre enn de som skal til meg, mens naboen ikke kan ha det, da den vil fange opp alle som skal til meg.

 

Lovverket er godt innenfor på :)

Når det gjelder trafo, så er det ikke noe slikt til stede, så strøm må uansett trekkes ut til ringeklokke. Så lenge dette er lavspenning og har stikkontakt gjør man jo som man vil.

Så blir jo da avhengig av at man kan kjøpe strømtilførsel til enheten.

Lenke til kommentar

Har en nedis eller cleverio ringeklokke fra kjell å company. Kosta vel 250kr eller nå. Bra video og bra app samt den lagrer lokalt på SD kort som appen streamer fra så trenger ikke noe abbonemang.

Den krever dog 12V. Trafoen min har bare 8V så funket akkurat ikke. Bytta bare trafoen i dingdongen med adapteren som fulgte med. Noen har trafoen montert i sikringsskapet og da er det litt vanskeligere.

Plinger på telefoner å google home høytalere om ønskelig. Og man får kjøpt en plinger også.

Dog må man vite at appen går via kinesisk server og har man tinnfoliehatt kan det være skummelt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Den ringeklokka du linker til bruker 2 stk. 18650 batterier (ikke AA).

Kan virke som om det er det samme på denne, hva da med å koble laderen i hele tiden (alt er under tak). 

Er nok ikke like enkelt og finne eliminator til slike batterier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...