Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjøpe Kontinuerlig Blodsukkermåler


Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en rimelig, enkel å bruke, kontinuerlig blodsukkermåler.
Jeg har vært i faresonen for Diabetes 2, og jeg prøver nå å kontrollere blodsukkeret bedre for å komme ned i vekt.
Så jeg tenker med en slik kontinuerlig blodsukkermåler kan jeg enklere finne ut av insulintoppene og kontrollere insulin bedre.

Jeg har også lyst å finne ut om Sukkerfri Cola påvirker insulin hos meg. Jeg har lest at det for noen kan påvirke en insulinrespons for de kunstige søtningstoffene som Cola Zero inneholder.

Har sett endel som bruker en slik som man fester til armen og måler blodsukkeret kontinuerlig over timer/dager.

Fant denne
https://www.freestyle.abbott/no-no/produkter/freestyle-libre-2.html

Denne virker litt dyrt. 726kr for 1 sensor som varer i 14 dager, så må man vel kjøpe en ny sensor. Eller er det billig?

Men er det noen andre også som kanskje er bedre eller er billigere?
Kanskje man kan få noe slikt på resept for at det kan bli billigere, men ikke sikkert det er lett å få slikt på resept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det nok kun denne som kan være aktuelt
https://www.freestyle.abbott/no-no/produkter/freestyle-libre-2.html

Men det blir nok sikkert bare noen få sensorer jeg vil prøve med. Når jeg har fått vite det jeg trenger å vite, så kan jeg droppe den.

Det blir nok da ikke aktuelt å bruke den helt kontinuerlig et helt år.
Varighet 14 dager, pris 726kr
26stk 18876kr for et år.

Lenke til kommentar

Har noen kjøpt den Freestyle Libre 2 hos Abbott?

Jeg får ikke til å bestille den. Får ikke fylt innformasjon om betalingsinformasjon. Nettsiden har ingen felter synlig for å skrive inn kredittkortet.

Er det kun gjennom den abbott-siden man kan bestille Freestyle Libre 2?

Jeg ble også litt usikker om den pakken til 726kr også inneholder sensorapplikator og sensorleseren, eller bare sensoren.

Lenke til kommentar
On 4/28/2024 at 7:49 PM, DJViking said:

Jeg ble også litt usikker om den pakken til 726kr også inneholder sensorapplikator og sensorleseren, eller bare sensoren.

Den inneholder nok både sensor og sensorapplikator, for du trenger alltid en applikator for å sette på sensoren.
(Alle de pakkene jeg har sett inneholder både sensor og applikator, men jeg vet ikke 100% om dette er det samme som selges til kr. 726,-)

Sensorleseren er neppe inkludert (- den koster vel fort vekk en tusing -), men det går fint an å bruke LibreLink app'en på iOS eller Android, og det koster ingenting. (Bare sjela di ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...