Gå til innhold

Hvorfor matte gir ingen mening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Entern skrev (6 minutter siden):

To av de jeg har kjent i livet med best sosiale antenner er utdannet kjemikere. Hvis vi diskuterer hvorvidt folk med naturfaglig utdannelse har sosial intelligens.

(fortsetter å stigmatisere) Kjemikere er nydelige folk. Det er umulig å ikke få god kjemi med en kjemiker. 

Lenke til kommentar
Neffi skrev (26 minutter siden):

Ja det kan så godt hende, men allikevel så endres ikke den livserfaringen fordi den er stigmatiserende. Så kan du gjerne si at en sånn erfaring vil være bias, og at vi ikke skal bruke egenerfarte ting som en faktaopplysning. Men nå gjorde jeg heller ikke det. Jeg uttalte meg om mine meninger. Jeg foretrekker buss-sjåfører framfor matematikere. 

Men verden går sin gang. Matematikere har lov til å prøve å forandre inntrykket hvilken dag som helst.

Hvis matematikere hadde litt bedre sosiale antenner så kunne de sikkert lært den norske befolkningen mer matematikk.

Kan vi bruke denne logikken når det gjelder hudfarge, religion og kultur også? "Fordi jeg ble dårlig behandlet av noen med mørkere hud enn meg... Det er jo ikke en faktaopplysning, bare min mening og livserfaring som ikke endres fordi den er stigmatiserende".

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Kan vi bruke denne logikken når det gjelder hudfarge, religion og kultur også? "Fordi jeg ble dårlig behandlet av noen med mørkere hud enn meg... Det er jo ikke en faktaopplysning, bare min mening og livserfaring som ikke endres fordi den er stigmatiserende".

For det gjøres ikke allerede her inne? Saken er vel heller at det fins noen båser som det er greit å stigmatisere. Her inne handler det oftest om å sparke nedover. Da legges det ikke merke til.

Lenke til kommentar
Neffi skrev (8 minutter siden):

For det gjøres ikke allerede her inne? Saken er vel heller at det fins noen båser som det er greit å stigmatisere. Her inne handler det oftest om å sparke nedover. Da legges det ikke merke til.

Gjør det? Er det? Og hvorfor er det greit at du gjør det bare fordi noen andre gjør det? Er ikke det sånn vi bør slutte med når vi blir voksne? Er det å sparke oppover å sparke på folk som er flinke i og har hode for matematikk? Hvis det er som du sier at de har dårlige sosiale evner, er det vel heller motsatt, dvs å sparke ned på de...

Endret av Trippelure
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, Neffi said:

Vil anbefale trådstarter å lese boken Skjønnheten i kaos av Julia Ravanis. 

Ja, det er en krenkelse mot menneskeheten å påpeke at det fins flere ulike evner blant mennesker. En ting er å se ulike evner, en annen ting er å ha preferanser, til ulik bruk. Nesten som å påstå at vi rekrutterer mennesker etter evner. Horribelt, er det ikke?

"Ja, det er en krenkelse mot menneskeheten å påpeke at det fins ulike evner blant mennesker". Nei, det er en krenkelse ovenfor deg og din sensitivitet/ideologi/feminisme/whatever fordi du takler ikke at folk er ulike, vil alltid være ulike og passer ikke inn i din vrangforestilte verden. Alle er ulike, og det er en ressurs verdt å ta vare på og for den saks skyld pleie. 

Detta må værra noe av det dummeste jeg har lest hittil i år. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Att komma med gamla och (mest tidigare?) rätt vanliga fördomar mot att folk som har hög IQ har lav EQ er knappast att sparka uppöver. Framförallt inte för unga. 

Men som tur är så tror jag att denna typen fordomar har det blivit mindre av och att det idag säger mer om dem som tar upp dem än något annat. 

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Trippelure said:

Gjør det? Er det? Og hvorfor er det greit at du gjør det bare fordi noen andre gjør det? Er ikke det sånn vi bør slutte med når vi blir voksne? Er det å sparke oppover å sparke på folk som er flinke i og har hode for matematikk? Hvis det er som du sier at de har dårlige sosiale evner, er det vel heller motsatt, dvs å sparke ned på de...

Husk at alle kvinner kan gjøre som de selv vil så lenge de ønsker å gjøre det "Neffi" vil at de skal gjøre, og at så lenge det er HUN som møter seg selv i døra' så er det ikke dobbeltmoral... :wallbash:🤕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...