Gå til innhold

Hvorfor byttet man ikke bank før oppkjøpet av Sbanken?


Gjest 39478...747

Anbefalte innlegg

Gjest 39478...747

Lurer oppriktig på en ting vedrørende DNB sitt oppkjøp av Sbanken og kundene i sbanken. Ser at mange har problemer vedr overføringen og synes dnb ødelegger sbanken. Og dette er ikke for å shame, men for å forstå. 

Hva var årsaken til at man ikke flyttet over før oppkjøpet? 

Var det sånn at man ikke visste om oppkjøpet? Ble folk lurt av DNB? Var det ikke nok tid før oppkjøpet? Tenkte man at man i utgangspunktet skulle bytte bank etter overføringen og dnb har gjort det vanskelig å bytte? 

Anonymous poster hash: 39478...747

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 39478...747 skrev (17 minutter siden):

Lurer oppriktig på en ting vedrørende DNB sitt oppkjøp av Sbanken og kundene i sbanken. Ser at mange har problemer vedr overføringen og synes dnb ødelegger sbanken. Og dette er ikke for å shame, men for å forstå. 

Hva var årsaken til at man ikke flyttet over før oppkjøpet? 

Var det sånn at man ikke visste om oppkjøpet? Ble folk lurt av DNB? Var det ikke nok tid før oppkjøpet? Tenkte man at man i utgangspunktet skulle bytte bank etter overføringen og dnb har gjort det vanskelig å bytte? 

Anonymous poster hash: 39478...747

Hastet vel ikke?

Jeg er på vei, men kommer ikke til å flytte 100% - en eller annen konto med et ubetydelig innskudd blir nok igjen til slutt, men 99% av aktiviteten forsvinner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man trodde at DNB ikke skulle gå inn for å fullstendig rasere den veldrevne banken man var blitt så glad i? 

Eller, man trodde at det var greit å vente og se hva DNB gjorde, fordi man trodde at selv om DNB kunne komme til være omtrent like teite som DNB pleier å være, så kom de i det minste ikke til å ta en "Watch my beer" og gå inn for å sette ny rekord i dumheter gjennom å umuliggjøre flytting ut fra banken de raserer?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Hadde bare kredittkort i S*banken, men sa det opp rett før den flere dager lange nedetiden som har vært mye omtalt. DNB Mastercard-kortet som de sendte ble aldri brukt, jeg fortsatte å bruke det gamle kortet så lenge jeg kunne.

Nå er begge klippet i biter og kastet. Skaffet kredittkort i en annen bank. Dette er demonstrativt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

jeg fortsatte å bruke det gamle kortet så lenge jeg kunne.

Jeg bruker fortsatt visa-kortene fra de, betalte full avgift like før de skiftet til master og vil da ha valuta for pengene.. 🙂

Lenke til kommentar
Gjest 39478...747 skrev (2 timer siden):

Lurer oppriktig på en ting vedrørende DNB sitt oppkjøp av Sbanken og kundene i sbanken. Ser at mange har problemer vedr overføringen og synes dnb ødelegger sbanken. Og dette er ikke for å shame, men for å forstå. 

Hva var årsaken til at man ikke flyttet over før oppkjøpet? 

Var det sånn at man ikke visste om oppkjøpet? Ble folk lurt av DNB? Var det ikke nok tid før oppkjøpet? Tenkte man at man i utgangspunktet skulle bytte bank etter overføringen og dnb har gjort det vanskelig å bytte? 

Anonymous poster hash: 39478...747

Det er en jobb å bytte bank da. Kanskje mange utsatte det. Kanskje de håpet Sbanken ville være som før. Det kan være mange grunner.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (31 minutter siden):

Jeg bruker fortsatt visa-kortene fra de, betalte full avgift like før de skiftet til master og vil da ha valuta for pengene.. 🙂

Debet-kort? Der får du tilbake pengene som er igjen for den ubenyttede perioden.

Lenke til kommentar

Før dei var kjøpt opp visste jo ingen om det ville bli godkjent. Når det vart godkjent byrja dei første å melde flytting til ny bank og køane oppsto. Nokre avventa for å sjå kva som skjedde med Sbanken som ein del av DNB, i håp om at dei ville behalde det som det var utan dei store endringane. Når endringane kom og ting ikkje fungerte så meldte fleire om flytting.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...