Gå til innhold

Spillere flokker tilbake til Fallout-spillene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lenge siden jeg har giddet å binge en serie, men denne var skikkelig moro. Mulig det er nostalgi også som spiller inn, men alle detaljene og den tro realiseringen av universet er ikke annet enn imponerende. Det er akkurat den rette miksen av triggerhappy gladvold, tørr humor og seriøs tematikk som kjennetegner spillene. Den er åpenbart skapt av noen med enorm repsekt for materialet. Selv om hovedpersonens grunnhistorie igjen er "ut i ødemarka for å lete etter < sett inn familiemedlem som forsvant her >", fungerer det greit nok i serien. Føler jeg selv at "The Ghoul" er den som tar rollen som den egentlige hovedpersonen: Skikkelig kul antihelt-type med masse dybde. Jeg ser fram til sesong 2, håper bare de klarer å holde serien på dette nivået i fortsettelsen.

Spoier fra siste episode følger:

Spoiler

Jeg er nok litt bekymret for at Bethesda og co som har hånden på rattet her skal ødelegge den fantastiske loren i Fallout New Vegas, hvor det kan virke som sesong 2 skal finne sted ut fra hinting på slutten i siste episode. Obsidians evne til å skape karakterer og fraksjoner i det spillet er langt over hva Betheda er kapable til selv. Jeg håper det er andre fans blant serieskaperne som behandler loren med mer respekt.

 

Endret av NaggyNerd
Lenke til kommentar

Satt meg ned igår for å spille gjennom Fallout 4 igjen. På PS5. Krasjet med en gang jeg startet det. Prøvde å reinnstallere det 3 ganger, digitalt vel og merke. Med nedlasting og det som følger med. Men fortsatte å krasje.

Så fant jeg ut at hvis man starter spillet før det er helt ferdig installert så får man startet det. Ender opp med å glane inn i trynet på main character i speilet, frøs seg helt. Prøvde alle knapper på kontrollen, ingen effekt. Prøvde å reinnstallere igjen samme resultat.

Etter endel googling fant jeg ut at man kunne febrilsk trykke start for på den måten avansere spillet ut av tutorial siden jeg stod fast på å glane inn i speilet. Etter å ha trykt på start knappen til den store gull medaljen, så kom jeg aldri ut av huset. Vault Tec selgeren står på utsiden av huset som en idiot mens jeg løper rundt i huset å prøver alle knappe kombinasjoner som eksisterer.

Da gadd jeg ikke mer og avinstallerte.

Fantastisk Bethesda, 9 år senere...

Lenke til kommentar
NaggyNerd skrev:

Det er lenge siden jeg har giddet å binge en serie, men denne var skikkelig moro. Mulig det er nostalgi også som spiller inn, men alle detaljene og den tro realiseringen av universet er ikke annet enn imponerende. Det er akkurat den rette miksen av triggerhappy gladvold, tørr humor og seriøs tematikk som kjennetegner spillene. Den er åpenbart skapt av noen med enorm repsekt for materialet. Selv om hovedpersonens grunnhistorie igjen er "ut i ødemarka for å lete etter < sett inn familiemedlem som forsvant her >", fungerer det greit nok i serien. Føler jeg selv at "The Ghoul" er den som tar rollen som den egentlige hovedpersonen: Skikkelig kul antihelt-type med masse dybde. Jeg ser fram til sesong 2, håper bare de klarer å holde serien på dette nivået i fortsettelsen.

Spoier fra siste episode følger:

Spoiler

Jeg er nok litt bekymret for at Bethesda og co som har hånden på rattet her skal ødelegge den fantastiske loren i Fallout New Vegas, hvor det kan virke som sesong 2 skal finne sted ut fra hinting på slutten i siste episode. Obsidians evne til å skape karakterer og fraksjoner i det spillet er langt over hva Betheda er kapable til selv. Jeg håper det er andre fans blant serieskaperne som behandler loren med mer respekt.

 

Er håp. Bethesda har offisielt sagt att New Vegas spillet er canon. Gleder meg til å strax spille Fallout 4 next gen som kommer ut snart denne måneden
Lenke til kommentar

Prøvde meg på Fallout 4 fra GOG i går. Litt stress med å redigere ini-fil for å få rett oppløsning, men det gikk jo. Men da jeg endelig kom i gang, var lyden ubrukelig. Varierte veldig i lydnivå, og brakk opp i regelrett skriking i øret, kun avbrutt av totalt stillhet.

Avinstallerte, og prøvde fra Steam i stedet. Samme story der. Ga opp.

Lenke til kommentar

Glimrende serie! Ikke gjennom alle enda, men Fallout treffer stemninga fra spillene perfekt. Som skaperen av serien sa er det nærmere Fallout 4 enn 90s-Fallout, men han likte det også veldig godt. Walton Goggins leverer som ventet, men jeg syns også Ella Purnell spiller rollen som en godtroende og litt naiv vault dweller veldig godt.

Jeg savner noen elementer, men det kommer jo minst en sesong til som kan utforske.

Skal plukke opp F4 når den litt oppussa versjonen kommer om en ukes tid. Får omsider sjekke ut F76 også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det fantastiske med F4 for oss pc-brukere er det enorme havet med mods man kan velge direkte inni spillet via hovedmenyen. Du kan skreddersy akkurat den opplevelsen du vil . Eneste jeg ber ALLE om å gjøre er å skru av våpen-debris i grafikken , den er opphavet til 99.9 % av alle krasjer og forårsaker memleak.
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
JanThomasZ skrev (54 minutter siden):

Satt meg ned igår for å spille gjennom Fallout 4 igjen. På PS5. Krasjet med en gang jeg startet det. Prøvde å reinnstallere det 3 ganger, digitalt vel og merke. Med nedlasting og det som følger med. Men fortsatte å krasje.

Så fant jeg ut at hvis man starter spillet før det er helt ferdig installert så får man startet det. Ender opp med å glane inn i trynet på main character i speilet, frøs seg helt. Prøvde alle knapper på kontrollen, ingen effekt. Prøvde å reinnstallere igjen samme resultat.

Etter endel googling fant jeg ut at man kunne febrilsk trykke start for på den måten avansere spillet ut av tutorial siden jeg stod fast på å glane inn i speilet. Etter å ha trykt på start knappen til den store gull medaljen, så kom jeg aldri ut av huset. Vault Tec selgeren står på utsiden av huset som en idiot mens jeg løper rundt i huset å prøver alle knappe kombinasjoner som eksisterer.

Da gadd jeg ikke mer og avinstallerte.

Fantastisk Bethesda, 9 år senere...

Installerte Fallout 76 på PC i går og hadde en del problemer selv. 48 fps på en mid/high end PC selv om jeg satte alt på laveste grafikkinnstillinger. Jeg fant en fix på Steam forumet for å få fjernet V-Sync ved å redigere en ini fil og fikk omsider løst lav fps, men nå var problemet at jeg ikke kunne bevege karakterene min. 

Er sånn smått utrolig at et AAA studio med millionbudsjett kan gi ut noe som er så buggy, også gidder de ikke fikse sånt en gang.

Ble Avinstallering her også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (3 minutter siden):


Nå har jeg ikke sett ferdig Fallout, men synes ingen av seriene er ille. Fallout har begynt veldig bra, og Halo tok seg opp ganske så mye i sesong 2. Såpass at jeg håper det blir en sesong 3.

Fallout må være malen for hvordan du skal få spill til lerretet. Halo sesong 1 var tull. Første episodene av sesong 2 var bra men det dalte kjapt. De bruker noe helt sinnsykt med midler for å markedsføre Halo. Hva om de gir det bedre cgi og manusforfattere i stedet? Da hadde det ordnet deg selv. 

Lenke til kommentar
Just now, Sjørøver said:

Fallout må være malen for hvordan du skal få spill til lerretet. Halo sesong 1 var tull. Første episodene av sesong 2 var bra men det dalte kjapt. De bruker noe helt sinnsykt med midler for å markedsføre Halo. Hva om de gir det bedre cgi og manusforfattere i stedet? Da hadde det ordnet deg selv. 


Synes det dalte i midten, men slutten av sesong 2 av Halo var spennende og sluttet på en cliffhanger.

Lenke til kommentar
44 minutes ago, Brother Ursus said:


Nå har jeg ikke sett ferdig Fallout, men synes ingen av seriene er ille. Fallout har begynt veldig bra, og Halo tok seg opp ganske så mye i sesong 2. Såpass at jeg håper det blir en sesong 3.

Folks forventninger når det kommer til blant annet kvalitet har blitt banket ned så mye at Halo og Fallout blir sett på som bra. Nei, disse er ikke bra serier. Master Chief er ikke en forbanna emosjonell pyse med psykiske problemer, ville aldri tatt av seg hjelmen og Terrans oppfører seg ikke sånn i Halo universet. Blir forbanna når sånt søppel blir produsert da jeg har vært gamer i over 20 år og elsket Fallout og Halo franchisen. Dette er underholdene for folk med lavere og lavere standard for underholdning.

Fallout har en forbanna Mary Sue som hovedkarakter. Er en grunn til at MCU blir kalt "M-She-U" og for den saks skyld. Folk er møkklei sub-standard når det kommer til scriptskriving.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (5 minutter siden):

Fallout har en forbanna Mary Sue som hovedkarakter. Er en grunn til at MCU blir kalt "M-She-U" og for den saks skyld. Folk er møkklei sub-standard når det kommer til scriptskriving.

Det høres ut som du trenger en pause og komme deg mer ut. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...