Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

🟠 ​Aldri skjønt med på Reddit


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg dette, hvorfor disliker de fleste folk uten grund på Reddit? De disliker nesten alt det man sier der, selv om man er åpen og ærlig, og snakker sant. Jeg har sett at det er ikke kun på Reddit dette skjer. Men Reddit er den verste plassen, etter min mening. Det kan være frustrerende inn til tider. 😒
CCCC.thumb.png.1f1b0b15616f0933d3a3d103d04b60ac.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplett ubrukelig skrev (24 minutter siden):

Folk hjelper deg, også svarer du sint tilbake at de burde ha sett at du la inn en ny post. 

Det er du som er problemet her, ikke reddit. 

Sikkert mulig det, men han fikk meg til og reagere sånn måten ha sa det på. Selv om han kanskje ikke mente noe vondt ment med det. 😒 Uansett om jeg virket sint eller ikke, så syns jeg ikke særlig at folk disliker unødvendig hytt og pine. Har opplevd det selv om jeg faktisk ikke er frustrert også. 😔😔 Syns faktisk Reddit kan også gjøre det samme som YouTube har gjort det og fjerne selve dislike tellingen.

Det er et faktum at dislike kan påvirke enkelte personer, sier ikke alle. Men enkelte.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Iki skrev (23 minutter siden):

Folk stemmer ned det dem ikke liker.

Om det var en negativ knapp på forumet her så ville den også blitt mye brukt.

At du mener du har rett betyr ikke at andre er enige med det.

Det er jo sant i det du sier der. 🤗 Men det trenger ikke og bety at man dislike konstant for det om, trenger man? 🤨

Jeg er glad for at det ikke finnes en negativ knapp her inne. Mener jeg har hørt at det er helt uaktuelt for Diskusjon.no og opprette en sånn knapp her, har jeg rett @Gavekort? 😏

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (Akkurat nå):

Det er jo sant i det du sier der. 🤗 Men det trenger ikke og bety at man må dislike konstant for det om, trenger man? 🤨

Jeg er glad for at det ikke finnes en negativ knapp her inne. Mener jeg har hørt at det er helt uaktuelt for Diskusjon.no og opprette, har jeg rett @Gavekort? 😏

Hvorfor skulle man ikke stemme ned noe man ikke liker / er enig med? Det er jo hele poenget med knappen.

Det er uheldig at dem ikke har slikt her eller på youtube.

Det filtrerer bort mye dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (2 minutter siden):

Jeg personlig syns ikke det er dumt. 🤗

Neida. Men da hadde du gitt saken en stemme opp, så hadde jeg gitt den en stemme ned.

Dermed ville den vært på 0.

Etterhvert ville man da se om noe er positivt eller negativt.

Da kan man la være å lese det som ligger negativt.

Lenke til kommentar

Det å klage på nedstemmer på reddit generelt sett poengløst, jeg nedstemmer alltid poster hvor det er lagt til "edit: why the downvotes?" eller lignende. 

Jeg stemmer nesten like mye ned på reddit som jeg stemmer opp, jeg stemmer alltid ned poster hvor jeg mener dette er poengløst for andre å lese.  (enten fordi postskriver er langt ute og sykler, kommer med udokumenterte påstander som sannsynligvis er feil, eller er unødvendig stygge). 

Når det gjelder din situasjon spesifikt så har du brukt reddit feil og noen har påpekt dette på en litt direkte måte som ikke er overdrevent stygg. Jeg mener faktisk at meldingen du reagerer på er hjelpsom, men det ligger kanskje litt undertoner at skriver av meldingen forventer at deltakere på reddit forstår bedre.  

Din melding med -22 stemmer er etter min menig minst like stygt som svaret du fikk. og svaret er på ingen måte noen eskalering av negativitet. (mulig du ikke mente det sånn, men det er sånn det fremstår for meg)

ditt siste svar hvor du sier "Help instead" er direkte stygg, du sier mer eller mindre at meldingen over i hovedsak var ett  angrep på deg istedenfor en hjelpfull poengtering av at du hadde gjort noe feil. 

Jeg anbefaler deg at du leser hva du har skrevet i morgen og tenker gjennom om du fremdeles mener du har rett. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HW1 skrev (22 minutter siden):

Det å klage på nedstemmer på reddit generelt sett poengløst, jeg nedstemmer alltid poster hvor det er lagt til "edit: why the downvotes?" eller lignende. 

Jeg stemmer nesten like mye ned på reddit som jeg stemmer opp, jeg stemmer alltid ned poster hvor jeg mener dette er poengløst for andre å lese.  (enten fordi postskriver er langt ute og sykler, kommer med udokumenterte påstander som sannsynligvis er feil, eller er unødvendig stygge). 

Når det gjelder din situasjon spesifikt så har du brukt reddit feil og noen har påpekt dette på en litt direkte måte som ikke er overdrevent stygg. Jeg mener faktisk at meldingen du reagerer på er hjelpsom, men det ligger kanskje litt undertoner at skriver av meldingen forventer at deltakere på reddit forstår bedre.  

Din melding med -22 stemmer er etter min menig minst like stygt som svaret du fikk. og svaret er på ingen måte noen eskalering av negativitet. (mulig du ikke mente det sånn, men det er sånn det fremstår for meg)

ditt siste svar hvor du sier "Help instead" er direkte stygg, du sier mer eller mindre at meldingen over i hovedsak var ett  angrep på deg istedenfor en hjelpfull poengtering av at du hadde gjort noe feil. 

Jeg anbefaler deg at du leser hva du har skrevet i morgen og tenker gjennom om du fremdeles mener du har rett. 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg forstår ganske godt at begge partnere, inkludert deg oppfatter forskjellig.

Vis man ser at man blir misforstått da vil jo h*n utrykke seg som kan virke negativ, selv om den personen ikke mente noe vondt ment med det. 🙃🙃

Edit: Er ikke så god på engelsk, verken skrive eller lese. Har heller ikke vært 100% interessert i det språket. Mye av det du tar opp, skylles ofte om dette. Det er noe jeg ikke kan gjøre noe med (siden jeg kke har så stor interesse for det språket). Jeg bruker veldig ofte Google translate eller chatGPT for og oversette. Men det er ikke alltids det hjelper like godt. 😑😑

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
HW1 skrev (31 minutter siden):

Når det gjelder din situasjon spesifikt så har du brukt reddit feil og noen har påpekt dette på en litt direkte måte som ikke er overdrevent stygg. Jeg mener faktisk at meldingen du reagerer på er hjelpsom, men det ligger kanskje litt undertoner at skriver av meldingen forventer at deltakere på reddit forstår bedre.  

Oki, hvordan bruker man Reddit'en rett da? 🤔🤔

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (6 timer siden):

Jeg er glad for at det ikke finnes en negativ knapp her inne. Mener jeg har hørt at det er helt uaktuelt for Diskusjon.no og opprette en sånn knapp her, har jeg rett @Gavekort? 😏

Aldri si aldri. Men vi har som prinsipp å ikke ha reaksjoner på innlegg som kan oppfattes negative.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kan også være så enkelt som bruken av emojis. Har lenge vært en uskreven regel blant mange på reddit at emojis hører ikke hjemme der. Ser mange som downvoter utelukkende på grunn av en dynge med smilies in en post.

Endret av Wheeljack
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når en skriver på forum og Reddit så må en være litt forsiktig med hva en skriver. Og er det noen som svarer negativt så er det ofte bedre å ikke svare de enn å gjøre situasjonen verre. Får du mye downvotes så vurder om du har skrevet noe som er uheldig. Du kan da rette opp det du har skrevet, eller stryke det. Eller bare ignorere at noen ikke liker det.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (18 minutter siden):

Kan også være så enkelt som bruken av emojis. Har lenge vært en uskreven regel blant mange på reddit at emojis hører ikke hjemme der. Ser mange som downvoter utelukkende på grunn av en dynge med smilies in en post.

Det syns jeg er en rar holdning av Reddit medlemmene. Dem om det. Jeg pleier og bruke emojier der. Må ofte hente emoji en annen plass. 😑😑 Jeg liker og bruke emiji, det kommer jeg aldri til og slutte med, så slenge jeg lever. ☺️ Men jeg stammer ikke med emojis da. Som oftest bruker jeg 3 til 6 emojis i en og samme post.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
4 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Det syns jeg er en rar holdning av Reddit medlemmene. Dem om det. Jeg pleier og bruke emojier der. Må ofte hente emoji en annen plass. 😑😑 Jeg liker og bruke emiji, det kommer jeg aldri til og slutte med, så slenge jeg lever. ☺️ Men jeg stammer ikke med emojis da. Som oftest bruker jeg 3 til 6 emojis i en og samme post.

Jeg syntes det ser ufattelig barnslig ut, så jeg kan forstå hvor det kommer fra, men det er min mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Svein M skrev (20 minutter siden):

Når en skriver på forum og Reddit så må en være litt forsiktig med hva en skriver. Og er det noen som svarer negativt så er det ofte bedre å ikke svare de enn å gjøre situasjonen verre. Får du mye downvotes så vurder om du har skrevet noe som er uheldig. Du kan da rette opp det du har skrevet, eller stryke det. Eller bare ignorere at noen ikke liker det.

Det er jo sant. Jeg kan bli litt frustrerende inn til tider på grund av det der. Går ikke på vegge eller ser blod rødt på det, det blir bare for dumt. Går mest i frustrasjon hos meg. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...