Gå til innhold

Er det feil eller narsissistisk å tipse avisen om musikken min?


Gjest 47c45...b93

Anbefalte innlegg

Gjest 47c45...b93

Jeg starter denne tråden som anonym så kan jeg avsløre meg om jeg føler det er "trygt" utifra responsene

I min lokalavis har jeg flere ganger sett at der er artikler om musikere og deres nylige publiserte eller kommende albumer.
Slik kan hjelpe med å få oppmerksomhet, og dette føer til lyttere på Spotify og derved får man penger.
Dette er spesielt viktig i desse utfordrende tider for musikere, fordi Spotify har nå bestemt at man
ikke får betalt med mindre man har 1000 lyttere i måneden

Jeg har 2 ferdige album nå (det ene er på Spotify i dag), men jeg har aldri reklamert meg selv. Jeg er en nobody.
Er det feil eller arrogant av meg å tipse lokalavisen om dette?
Jeg burde også nevne at desse albumene er 'production music'.
Hvilket betyr at om du kjøper et track, har du tillatelsen til å bruke det i mediaproduksjonene dine

Det var alt

Anonymous poster hash: 47c45...b93

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det værste du kan få er ett avslag, og da er det ingen andre enn du og den du eventuelt tar kontakt med i avisen som får vite om det, så det er sliksett ingen risiko å spørre. Jeg opplever at mange lokalaviser er veldig interessert i slike saker så det er godt mulig å få ett positivt svar. Så jeg sier kjør på.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 minutter siden):

Du kan jo og nevne hva vi evt skal søke på, dersom vi og vil høre. 😉

Ja jeg kan poste Spotify og Bandcamp lenkene til albumet her,
men jeg er usikker på om det er tillat eller om det blir stemplet som selvreklamering

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det å ha PR er vel noe av det viktigste når det kommer til å selge mediaverker en har laget, men tror nok du må ha en gjennomarbeidet mediastrategi på hva du vil ha fram og hvordan du skal "selge" deg inn som en avissak som er interessant for flest mulig lesere.

Tror en del folk bruker proffe i relasjonen til media og kanskje også får laget mer eller mindre ferdigproduserte mediapakker som gjør det lett å lage en sak på det så enkelt som mulig. Tror nok journalistisk integritet var mer noe som gjaldt før i tiden, og man i dag gjerne tar det en får av ferdigarbeidet materiale som ligger nært nok det en journalist ville produsert selv.

Det som kan være litt vanskelig for deg er vel at du vil selge ting til bruk i andre produksjoner, noe som rimelig automatisk gjør at aviser tenker det er noen som vil ha gratis reklame, slik at det da er lettere å bli avfeid. Er nok smart å tone denne biten ned til du er mere "salgbar".

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (8 minutter siden):

Ja jeg kan poste Spotify og Bandcamp lenkene til albumet her,
men jeg er usikker på om det er tillat eller om det blir stemplet som selvreklamering

Er det tillatt så gjør det 😀 gleder meg til å høre men få tillatelse av mod først 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...