Gå til innhold

gaming pc uten GPU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hocanee skrev (3 timer siden):

Brukte den integrerte grafikken til 7800X3D amd cpuen min mens jeg venta på 4080 superen i noen uker.

Ikke anbefalt med mindre du spiller veldig gamle spill type oblivion, fallout 3 etc.

7800X3D er ikke laget for det. Har R5 4600G og 5600G, mye dårligere CPU men mye bedre innebygd GPU.

 

 

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Hei. Det er nok delte meninger om hva som er riktig og galt, jeg mener at jo kraftigere strømforsynig, jo bedre. Er det noe man ikke skal spare på i en PC, så er det strømforsyningen. Jeg mener ikke at du skal kjøpe en 1200 Watt eller noe, men det er ikke noe problem og gå for 850 watt. Gjerne Platinum strømforsyning. Ja. Du må litt lengere opp i pris, men 80 Plus Platinum er bedre enn 80 Plus Gold. Jeg stoler mere på en Platinum enn en Gold Strømforsyning.

Lenke til kommentar
wil skrev (8 timer siden):

Hei. Det er nok delte meninger om hva som er riktig og galt, jeg mener at jo kraftigere strømforsynig, jo bedre. Er det noe man ikke skal spare på i en PC, så er det strømforsyningen. Jeg mener ikke at du skal kjøpe en 1200 Watt eller noe, men det er ikke noe problem og gå for 850 watt. Gjerne Platinum strømforsyning. Ja. Du må litt lengere opp i pris, men 80 Plus Platinum er bedre enn 80 Plus Gold. Jeg stoler mere på en Platinum enn en Gold Strømforsyning.

Når man er på et budsjett, så mener jeg det er dumt å svi av for mye penger kun på en enkelt komponent. Nå mener ikke jeg at man skal kjøpe den billigste strømforsyningen som finnes, men å kjøpe en som står i stil med resten av komponentene som er valgt. Så lenge man kjøper fra et anerkjent merke så er man godt på vei.

Om en strømforsyning er Gold eller Platinum sier kun noe om effektivitet og ikke nødvendigvis kvalitet.

Sitat tatt fra Google: En 80 Plus Gold-strømforsyning er 87 prosent effektiv ved 100 prosent belastning, mens en 80 Plus Platinum-modell er 89 prosent effektiv ved 100 prosent belastning. Dette betyr at en 700-watt 80 Plus Gold-strømforsyning vil trekke 791 watt strøm fra stikkontakten for å levere 700 watt til PC-komponenter

Lenke til kommentar

Platinum sier bare om effektiviteten som nevnt, men for å få de så effektiv så må de bruke kompoenter av bedre kvalitet.

Jeg gikk for en Platinum PSU da jeg bygde pc for 11 år siden og den har fulgt meg siden da. En stor fordel er at viften på den omtrent aldri spinner så slipper at den blir full av støv.

Selv 2stk overclocka HD7970 med TDP på 250W hver var ikke noe problem for en 600W platinum PSU.

Men er man på budsjett så klarer man seg fint med en som ikke er platinum. Men den vil bruke litt mere strøm og utvikle mere varme.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...