Gå til innhold

Mini-PC for OBS Studio, sjakk-strømming 1080p


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal strømme sjakk på Twitch og tenkte å kjøpe en veldig bærbar liten mini-PC a la GMKtec G3. Vil denne være tilstrekkelig kraftig for å kunne strømme sjakk i 1080p? Kameraet jeg bruker er et Logitech Streamcam, sammen med en Fifine mikrofon. 

Har også vurdert å bygge en itx budsjett-maskin, men merker at byggeinteressen ikke er det den engang var. Og disse mini-maskinene er så ekstremt hendige mtp å flytte rundt på. 

OBS Studio om systemkrav:

image.png.e9ecfa8161ee8ab7d267f1b834a02b8a.png

GMKtec G3 specs (tenkte isåfall 16GB RAM-versjonen):

image.png.507cbc1de900d346f361b1ab2391a6cd.png

 

Annet jeg burde tenke på forøvrig? Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Er det noen annen mini-PC å anbefale til formålet? 

Har også vurdert å bygge en minimaskin med f.eks. Ryzen 5800G-prosessor (de synes å ha ganske bra innebygget grafikk), men finner bare svindyre m-ITX hovedkort. 


Vurderer også bruktmarkedet. Men synes også der at folk tar seg drøyt betalt for brukte maskiner. Sist jeg solgte en brukt maskin var det på 1156-sokkel og da var det gjengs å ta halvparten av gjeldende nypris ved bruktsalg. Om det var pent brukt og ikke utdatert. Det virker ikke være standarden nå.

Lenke til kommentar

Spørs hvor mye du skal bruke, denne virker ganske grei men litt for overprisa

https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/pc/stasjonar-pc/asus-expertcenter-pn53-s5072ad-r5-78256uma-stasjonar-mini-pc/616168

Man kan sikkert bygge en rimeligere mini itx pc så kjøpe et eldre skjermkort brukt på finn.

Du får jo am4 mini itx hoverkort til 1300 kr som kan ta ryzen 5800g, vil ikke kalle det for svindyrt.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5484943

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor ikke bare gå for Asrock Deskmini X300 barebone? Skulle ikke TS ha en liten PC som kan fraktes lett?

Deskmini X300 er 15x15x8cm. Men den har en powerbrick PSU. Med 5600G, RAM og SSD. blir prisen 5000kr +++


GMKtec G3 Alder Lake N100 MINI PC fra Aliexpress blir litt over 2300kr inkludert frakt og MVA.

Det er Youtube videoer av folk som streamer med Intel N100. Denne CPU er kraftigere enn minstekravet til OBS.

 

 

 

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar

Hadde nok hatt litt betenkeligheter rundt N100 for bruk litt over tid. En burde satse på noe med litt mer langsiktig kraft som ikke faller i staver ytelsesmessig innen kort tid når kravene øker litt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...