Gå til innhold

65 tomme rpå høykant


Anbefalte innlegg

Hei, eg ser eg gjor ein feil og så det ikkje  før i dag.. kjøpte eit 65 tommer neo qled samsung tv i går og måtte ha den i buden til den 20 februar.. Men satt den på høykant og fant ut i dag at den ikkje  kunne stå på høykant.. so satt den ned i dag so den står som normalt foran bod døra i steden nå.. kan det ha ødelagt tv ? Det er under 24 timer.. å nesten 24 timer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
magnar24 skrev (41 minutter siden):

Hei, eg ser eg gjor ein feil og så det ikkje  før i dag.. kjøpte eit 65 tommer neo qled samsung tv i går og måtte ha den i buden til den 20 februar.. Men satt den på høykant og fant ut i dag at den ikkje  kunne stå på høykant.. so satt den ned i dag so den står som normalt foran bod døra i steden nå.. kan det ha ødelagt tv ? Det er under 24 timer.. å nesten 24 timer..

Kanskje det samme  som kjorleskapene? La det staa rolig, i den rette stillingen, i noen timer, saa kan du skru det paa.

Hadde du skrudd det paa med en gang, saa kanskje..........................?

Lenke til kommentar

Sansynligvis er det pga. termisk design den ikke bør stå på høykant. Det blir en del varme i skjermer og ofte har de passiv kjøling som er avhengig av konveksjon (?). Varm luft stiger opp og kjølig luft trekkes inn i bunnen. Med TV-en på høykant vil topp og bunn komme ut på sidene og konveksjonen funker ikke.

Lenke til kommentar

Så lenge skjermen får stå i ro tror jeg nok dette skal gå helt fint.

Som allerede nevnt er det mer skummelt om den fraktes sånn eller kobles til strøm og brukes sånn.

Dette har mest med vektfordeling og stressavlastning inne i skjermen og måten skjermen håndterer varme på.

Hvis du er superbekymret for dette så flytter du bare TVen til plass der den kan stå med bunnen ned i esken til du skal bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...