Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler har kommet til dette livet for å straffes/lide.


Gjest faff1...30c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest faff1...30c skrev (7 minutter siden):

Oppnår ikke noe jeg ønsker meg. Det er bare så urettferdig.  😔

Anonymous poster hash: faff1...30c


I afrika dør unger av aids, i ukraina blir foreldrene drept og ungene tvangsflyttett til russland, i moria leiren voldtas de daglig og lemlestes av voksne, i middelhavet skylles de av båten og drukner før de flyter i land på en badestrand full av rike europeere.

Stakkars deg.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Zepticon skrev (23 minutter siden):


I afrika dør unger av aids, i ukraina blir foreldrene drept og ungene tvangsflyttett til russland, i moria leiren voldtas de daglig og lemlestes av voksne, i middelhavet skylles de av båten og drukner før de flyter i land på en badestrand full av rike europeere.

Stakkars deg.

Ja det er grusomt og jeg har stor medfølelse for det. Det er brutalt og forferdelig. Skulle ønske jeg kunne hjulpet de. 
 
 

Jeg har prøvd å få meg kjæreste i årevis men lykkes aldri. Ser bare «alle» andre oppleve det igjen og igjen. Jeg kommer ikke i nærheten av det en gang. Har prøvd absolutt alt og det gir ingen resultat. Mange år uten uten nærhet fra det motsatte kjønn. Det er så fortvilt å se mange andre få det og aldri få det selv. Folk som overlapper forhold eller har nye med en gang de kommer ut av et forhold. Er ikke stygg heller men i 20-årene mine sa jeg alltid at jeg følte det sto «ikke kjæresteemne» i panna mi for jeg sleit den gang også å få til kjæresteforhold. 
Og tenkte det er noe galt med meg. Det sto ikke på bailere og folk som viste interesse men å få til langvarig forhold var/er veldig vanskelig. Lurer på hva jeg mangler så jeg kan fikse det? Dette har jeg sagt i mange år. 
Hvorfor er det så vanskelig for meg? 
 

 

Også bor jeg og er medeier(foreldre eier også en del,dessverre)i en kjøpt leilighet på en plass jeg ikke trives eller har lyst å bo,men har ingen muligheter til å flytte da jeg ikke har nok midler til å kjøpe på kun mitt navn. Har kjempe lyst å flytte til en litt større by i området og få miljøskifte og «starte litt på nytt». Men det går ikke når jeg ikke har råd på årevis å kjøpe selv.  Da blir jeg stuck noe foreldrene mine sikkert koser seg med. Så det er dritt og jeg føler jeg bare står å spinner og ikke kommer noen vei. Ikke blir man yngre med årene heller. Bare så bittert å ikke få noen goder i livet bare overleve. 🥺

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c skrev (2 timer siden):

Jeg har prøvd å få meg kjæreste i årevis men lykkes aldri.

Slutt å prøv. Fokuser på deg selv og det du må ordne opp i.

Sitat

  Er ikke stygg heller men i 20-årene mine sa jeg alltid at jeg følte det sto «ikke kjæresteemne» i panna mi for jeg sleit den gang også å få til kjæresteforhold. 

Du må få orden på andre ting først. Når du er lykkelig med deg selv er kjæreste noe du kan tenke på. En kjæreste er ikke noe som gjør deg lykkelig, men det er noen å være lykkelig sammen med.

Sitat

Også bor jeg og er medeier(foreldre eier også en del,dessverre)i en kjøpt leilighet på en plass jeg ikke trives eller har lyst å bo,men har ingen muligheter til å flytte da jeg ikke har nok midler til å kjøpe på kun mitt navn.

Da snakker du med foreldrene dine, og sier det som det er. Enten kjøper dere meg ut, eller så selger vi sammen.
Alternativt kan dere leie ut sammen slik at du får dekket din låneutgift.

Sitat

Har kjempe lyst å flytte til en litt større by i området og få miljøskifte og «starte litt på nytt». Men det går ikke når jeg ikke har råd på årevis å kjøpe selv.  

Så gjør det da. Det er ingenting som stopper deg annet enn deg selv. Søk jobber, og når du får napp leier du en leilighet. Trenger ikke noe store greier når du er alene.

Sitat

Så det er dritt og jeg føler jeg bare står å spinner og ikke kommer noen vei. Ikke blir man yngre med årene heller. Bare så bittert å ikke få noen goder i livet bare overleve.

Så gjør noe med det da. Det er bare å bestemme seg og komme seg avgårde. Forandring er skummelt, men nesten bestandig bra.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Zepticon skrev (23 minutter siden):

Slutt å prøv. Fokuser på deg selv og det du må ordne opp i.

Du må få orden på andre ting først. Når du er lykkelig med deg selv er kjæreste noe du kan tenke på. En kjæreste er ikke noe som gjør deg lykkelig, men det er noen å være lykkelig sammen med.

Da snakker du med foreldrene dine, og sier det som det er. Enten kjøper dere meg ut, eller så selger vi sammen.
Alternativt kan dere leie ut sammen slik at du får dekket din låneutgift.

Så gjør det da. Det er ingenting som stopper deg annet enn deg selv. Søk jobber, og når du får napp leier du en leilighet. Trenger ikke noe store greier når du er alene.

Så gjør noe med det da. Det er bare å bestemme seg og komme seg avgårde. Forandring er skummelt, men nesten bestandig bra.

Har vært alene veldig lenge og har jobbet nok med meg selv i årevis og fokusert nok på meg selv. Hvorfor er det så lett for andre å få forhold når de vil da? Og gå fra det ene til det andre? Har vært alene meeeeer enn nok. Og vil ha en å DELE livet og opplevelser med ikke noen som skal forsørge meg eller være min eneste lykke. 
 

 

Den andelen er ikke nok til å kjøpe en ny leilighet og jeg vil ikke leie mer. Eie er eneste alternativ. 
Vil komme meg avgårde men det er hindringer som gjør en ikke bare kan pakke og dra. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest 956f1...277
Gjest faff1...30c skrev (2 timer siden):

Ja det er grusomt og jeg har stor medfølelse for det. Det er brutalt og forferdelig. Skulle ønske jeg kunne hjulpet de. 
 
 

Jeg har prøvd å få meg kjæreste i årevis men lykkes aldri. Ser bare «alle» andre oppleve det igjen og igjen. Jeg kommer ikke i nærheten av det en gang. Har prøvd absolutt alt og det gir ingen resultat. Mange år uten uten nærhet fra det motsatte kjønn. Det er så fortvilt å se mange andre få det og aldri få det selv. Folk som overlapper forhold eller har nye med en gang de kommer ut av et forhold. Er ikke stygg heller men i 20-årene mine sa jeg alltid at jeg følte det sto «ikke kjæresteemne» i panna mi for jeg sleit den gang også å få til kjæresteforhold. 
Og tenkte det er noe galt med meg. Det sto ikke på bailere og folk som viste interesse men å få til langvarig forhold var/er veldig vanskelig. Lurer på hva jeg mangler så jeg kan fikse det? Dette har jeg sagt i mange år. 
Hvorfor er det så vanskelig for meg? 
 

 

Også bor jeg og er medeier(foreldre eier også en del,dessverre)i en kjøpt leilighet på en plass jeg ikke trives eller har lyst å bo,men har ingen muligheter til å flytte da jeg ikke har nok midler til å kjøpe på kun mitt navn. Har kjempe lyst å flytte til en litt større by i området og få miljøskifte og «starte litt på nytt». Men det går ikke når jeg ikke har råd på årevis å kjøpe selv.  Da blir jeg stuck noe foreldrene mine sikkert koser seg med. Så det er dritt og jeg føler jeg bare står å spinner og ikke kommer noen vei. Ikke blir man yngre med årene heller. Bare så bittert å ikke få noen goder i livet bare overleve. 🥺

Anonymous poster hash: faff1...30c

Reis til Amsterdam så får du nærhet. 

Jo lengre man går uten nærhet jo mer vandt blir man til det. Har hatt kjærester, endte opp med trust issues fra helvete og mindreverdighetsfølelse som aldri har gått bort. Å være i et forhold ødelegger deg, bare la det være. Tren og bli stor og sterk og sexy så får du ligge med så mange damer du vil, finn deg en bra jobb og bli rik så kan du kjøpe det (og den) du vil. Da får du det du trenger, men du må jobbe hardt for det. Er ikke verre enn det 

Anonymous poster hash: 956f1...277

Lenke til kommentar
Gjest 956f1...277
opensky skrev (7 minutter siden):

Beklager, men å ta dette innover seg eller å bruke det som sammenligning går bare ikke altså. Overalt i verden er det slik som dette du beskriver, det skal faen ikke angå trådstarter som har det kjipt.

Voks opp og hjelp din neste. Bitre dust.

Er enig med deg her. Perspektivtenkning og å være takknemlig for det man har er bra, men når man har det ille og er langt nede så hjelper ikke en sånn respons. Det er ingen problem i verden som er verre enn nettopp de som rammer deg selv. 

Anonymous poster hash: 956f1...277

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Gjest 956f1...277 skrev (1 time siden):

Reis til Amsterdam så får du nærhet. 

Jo lengre man går uten nærhet jo mer vandt blir man til det. Har hatt kjærester, endte opp med trust issues fra helvete og mindreverdighetsfølelse som aldri har gått bort. Å være i et forhold ødelegger deg, bare la det være. Tren og bli stor og sterk og sexy så får du ligge med så mange damer du vil, finn deg en bra jobb og bli rik så kan du kjøpe det (og den) du vil. Da får du det du trenger, men du må jobbe hardt for det. Er ikke verre enn det 

Anonymous poster hash: 956f1...277

Er dame. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest 956f1...277
Gjest faff1...30c skrev (22 minutter siden):

Er dame. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Da kan jeg si at det blir bedre med årene. Jeg savner ikke nærhet lenger. Det hjelper også litt å besøke de mørke delene av nettet, forumet her osv og lese hva menn skriver om kvinner. Da har man ikke samme lysten lenger. Når jeg begynner å drømme for mye eller får følelser for en fyr så gjør jeg det. Da forsvinner det. 

Det blir bedre ❤️ 

Anonymous poster hash: 956f1...277

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Gjest 956f1...277 skrev (15 minutter siden):

Da kan jeg si at det blir bedre med årene. Jeg savner ikke nærhet lenger. Det hjelper også litt å besøke de mørke delene av nettet, forumet her osv og lese hva menn skriver om kvinner. Da har man ikke samme lysten lenger. Når jeg begynner å drømme for mye eller får følelser for en fyr så gjør jeg det. Da forsvinner det. 

Det blir bedre ❤️ 

Anonymous poster hash: 956f1...277

Latterlig kommentar. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
TwoFace skrev (29 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg denne boken.

Leste den i 2022. Har ikke hjulpet noe i mitt liv, 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar

Har du prøvd å fokusere på hva du vil få til, da alle dine innlegg her i tråden handler om hva du ikke får til? Om du har lest boken, så bør du kanskje fokusere på å gjøre, istedenfor å fokusere på den urettferdigheten så har skjedd deg. Jeg forstår frustrasjonen, men det hjelper ingenting å dvele med urettferdigheten. Du setter også regler for deg selv som: Å leie er ikke aktuelt, du skal eie. Du setter deg opp for å feile, nettopp pga du fokuserer krefter og energi på ting du IKKE kan eller får til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
TwoFace skrev (2 timer siden):

Har du prøvd å fokusere på hva du vil få til, da alle dine innlegg her i tråden handler om hva du ikke får til? Om du har lest boken, så bør du kanskje fokusere på å gjøre, istedenfor å fokusere på den urettferdigheten så har skjedd deg. Jeg forstår frustrasjonen, men det hjelper ingenting å dvele med urettferdigheten. Du setter også regler for deg selv som: Å leie er ikke aktuelt, du skal eie. Du setter deg opp for å feile, nettopp pga du fokuserer krefter og energi på ting du IKKE kan eller får til.

Mulig men jeg så på utleie leiligheter der det er aktuelt å flytte og de var enten svindyre eller bofellesskap og er dessverre ikke aktuelt da jeg har gjort det i studietiden og vil bo for meg selv eller med en potensiell partner i fremtiden*krysser alt*,eller det var svært shabby leiligheter og så gammelt ut. I hvetfall det som lå ute på Finn. Jeg har bodd i gamle of mangelfulle leiligheter før og ønsker ikke det igjen. Litt preferanser må det gå an å ha. Synes det mest fornuftige er å kjøpe men har ikke nok kapital til det dessverre. Kunne kanskje fått startlån om jeg fikk en ny jobb med bedre betalt enn nå. Må undersøke men tror ikke det er smart helt enda. Vet det er mange som leier av ulike grunner og gjorde det mange år selv men iht alderen hadde det vært best å kjøpe. Også er det litt status. 
 

Du har rett i at man bør være mer løsningsorientert men ikke alltid så lett. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
9 hours ago, Zepticon said:

I afrika dør unger av aids, i ukraina blir foreldrene drept og ungene tvangsflyttett til russland, i moria leiren voldtas de daglig og lemlestes av voksne, i middelhavet skylles de av båten og drukner før de flyter i land på en badestrand full av rike europeere.

Ja, mange mangler totalt perspektiv. 

Som amatørhistoriker har jeg vært igjennom flere hundre bøker av personer som tok del i ww2 på den ene eller andre måten og en af de uventede tingene jeg fikk ut av det var at jeg fikk et helt annet perspektiv på mine egne problemer.  Når du leser om forholdene i skyttegravene eller diverse fangeleirer der folk satt over mange år med virkelige problemer og rent faktisk ikke kunne gjøre noe med det, så fungerte det som et lite spark i ræva på å gjøre noe med egne problemer som tross alt var små og trivielle sett i det perspektiv og noe det kunne gjøres noe med hvis man bare tok seg sammen og kom seg opp av sofaen. 

Til OP:  Ikke sitt der og finn på undskyldninger for hvorfor du ikke "kan" gjøre noe med problemene.  Når du er voksen er det ikke hverken foreldrene, samfunnet eller andre som skal løse problemene.  At bare flytte til et annet sted løser temmelig sikkert ingen verdens ting. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c skrev (7 timer siden):

Mulig men jeg så på utleie leiligheter der det er aktuelt å flytte og de var enten svindyre eller bofellesskap og er dessverre ikke aktuelt da jeg har gjort det i studietiden og vil bo for meg selv eller med en potensiell partner i fremtiden*krysser alt*,eller det var svært shabby leiligheter og så gammelt ut. I hvetfall det som lå ute på Finn. Jeg har bodd i gamle of mangelfulle leiligheter før og ønsker ikke det igjen. Litt preferanser må det gå an å ha. Synes det mest fornuftige er å kjøpe men har ikke nok kapital til det dessverre. Kunne kanskje fått startlån om jeg fikk en ny jobb med bedre betalt enn nå. Må undersøke men tror ikke det er smart helt enda. Vet det er mange som leier av ulike grunner og gjorde det mange år selv men iht alderen hadde det vært best å kjøpe. Også er det litt status. 
 

Du har rett i at man bør være mer løsningsorientert men ikke alltid så lett. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Det skjønner jeg veldig godt. Selvsagt skal du få lov å ha litt preferanser, så lenge de ikke jobber for mye imot deg.

Joda, det kan være bra å eie selv, men det er ikke bare, bare det heller. Da må du fikse alt selv, betale alt selv, å etter min mening, koster det mer enn det smaker. Ja, jeg velger heller å leie selv om jeg har råd til å eie. Du kan søke kommunen om startlån. Ikke sikkert du får, men det er verdt ett forsøk. Der er det mindre rente, mye bedre betingelser, men krever også at du har fått avslag om lån i vanlig bank først, bare ett tips. Status er noe, etter min mening, du ikke skal fokusere på. Hva skal det være godt for, helt ærlig?

Det er ikke alltid like lett å ta smarte valg, men det lønner seg. Livet er hardt og til tider jævlig, det er derfor det føles så godt når du endelig får ting til. You can do this! Bare jobb mot det og ikke la deg knekke av å fokusere på det negative. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Norge er et drittland. Det som skiller Norge fra diktaturer er at her er det flere som har makt. Etter andre verdenskrig fikk mange store verdier i form av bolig, lettvinte jobber osv. Disse utgjør i dag middelklassen, og flertallet av befolkningen. De stemmer for å fortsette med dagens situasjon og dermed undertrykking av resten

Lenke til kommentar
15 hours ago, Guest faff1...30c said:

Bare så bittert å ikke noen goder i livet bare overleve.

Jeg stusser litt på ordleggingen din her. spesielt ordet "få". Noen av de beste tingene jeg har i livet mitt har jeg jobbet hardt for å tilegne meg.

Hvilke goder er det du vil ha, som du ikke har i dag? Kanskje det hadde vært greit å skrive en liste over det du vil ha, slik at du kan se hvilke mål du har, og gruble over hvordan de kan oppnås. Når man skriver er det også slik at mange andre tankeprosesser kan oppstå, som kan være behjelpelig til å danne ett perspektiv på livet ditt.

Hvis du ikke liker den gørrkjedelige paragrafen over, så kan du jo faktisk bare dra noen turer til den byen du vil til, for å spørre hver mann du ser om de vil ha det forholdet med deg som du ønsker, og samarbeide med den mannen som vil ha det forholdet med deg, for å oppnå ønskene/godene dine. Trenger ikke drikke alkohol eller slike dumme ting, bare gå rett bort til hver mann og spørre. Menn vil sette stor pris på om kvinner gjorde mer slikt nå i dagens samfunn når menn kan bli anmeldt hvis de gjør bare en brøkdel av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...