Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler har kommet til dette livet for å straffes/lide.


Gjest faff1...30c

Anbefalte innlegg

Zepticon skrev (10 minutter siden):

Jo, det kan man faktisk. Man kan innse at dette er ikke noe viktig, det er en tanke som jeg kan velge å legge fra meg, og som ikke nødvendigvis er noe jeg burde bruke tid og energi på, fordi det er en bagatell.

Mennesker har ulik evne til problemløsning. Noen blir satt ut av at det regner, andre tar på seg en regnjakke og tenker ikke mer på det. Det handler om kognitive evner. Her spiller erfaringer og mestringsfølelse inn. Noen er opplært til å være hjelpesløse. Andre er opplært til å løse problemer. Og fra det får man ulike funksjonsnivå.

Er man opplært til å være hjelpesløs kan man trenes til høyere funksjonalitet, og på den positive siden; jo verre man er (jo lavere funsjonelle evner) jo større framskritt ligger det i å ta grep. Øver man nok på mestring, blir det en ny normalitet. Men da trenger man nye og større utfordringer for videre vekst. Til slutt kolapser man som en utbrent sol (haha).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krig og fred skrev (2 minutter siden):

Det er et problem med slike rangeringer, da det er mange land som har mangelfull eller liten rapportering. Ideen om at selvmord er et "luksusproblem" er absurd. 

Helt klart. Det er ikke et luksusproblem. Det er en unådig sjebne, hvor man er fanget i en negativ spiral. Og det rammer de nærmeste som et mareritt man ikke kan våkne opp fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c skrev (20 timer siden):

Ja det er grusomt og jeg har stor medfølelse for det. Det er brutalt og forferdelig. Skulle ønske jeg kunne hjulpet de. 
 
 

Jeg har prøvd å få meg kjæreste i årevis men lykkes aldri. Ser bare «alle» andre oppleve det igjen og igjen. Jeg kommer ikke i nærheten av det en gang. Har prøvd absolutt alt og det gir ingen resultat. Mange år uten uten nærhet fra det motsatte kjønn. Det er så fortvilt å se mange andre få det og aldri få det selv. Folk som overlapper forhold eller har nye med en gang de kommer ut av et forhold. Er ikke stygg heller men i 20-årene mine sa jeg alltid at jeg følte det sto «ikke kjæresteemne» i panna mi for jeg sleit den gang også å få til kjæresteforhold. 
Og tenkte det er noe galt med meg. Det sto ikke på bailere og folk som viste interesse men å få til langvarig forhold var/er veldig vanskelig. Lurer på hva jeg mangler så jeg kan fikse det? Dette har jeg sagt i mange år. 
Hvorfor er det så vanskelig for meg? 
 

 

Også bor jeg og er medeier(foreldre eier også en del,dessverre)i en kjøpt leilighet på en plass jeg ikke trives eller har lyst å bo,men har ingen muligheter til å flytte da jeg ikke har nok midler til å kjøpe på kun mitt navn. Har kjempe lyst å flytte til en litt større by i området og få miljøskifte og «starte litt på nytt». Men det går ikke når jeg ikke har råd på årevis å kjøpe selv.  Da blir jeg stuck noe foreldrene mine sikkert koser seg med. Så det er dritt og jeg føler jeg bare står å spinner og ikke kommer noen vei. Ikke blir man yngre med årene heller. Bare så bittert å ikke få noen goder i livet bare overleve. 🥺

Anonymous poster hash: faff1...30c

Er du den samme personen som oppretter tråder med samme tema? Ikke noe problem for min del, men la meg fortelle deg noe.

En kjæreste er aldri garantien for at du får et fint liv. Det må du skape selv fordi kjærester er bare et nytt krydder i livet ditt. Hvor mye er du villlig til å gjøre av endringer i livet ditt for en annen person? Slik du skriver er jeg redd for at du vil utslette deg selv for en annen og slikt fører bare til problemer. Man kommer dessverre i nevene til en person som ikke har den beste personligheten. 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Boing_80 skrev (51 minutter siden):

Er du den samme personen som oppretter tråder med samme tema? Ikke noe problem for min del, men la meg fortelle deg noe.

En kjæreste er aldri garantien for at du får et fint liv. Det må du skape selv fordi kjærester er bare et nytt krydder i livet ditt. Hvor mye er du villlig til å gjøre av endringer i livet ditt for en annen person? Slik du skriver er jeg redd for at du vil utslette deg selv for en annen og slikt fører bare til problemer. Man kommer dessverre i nevene til en person som ikke har den beste personligheten. 

Nei,vil da ikke bli styrt av en partner på ingen måte men hvorfor skal dere forsvare og sier man ikke bør være i forhold osv. Vil ha en og dele livet og opplevelser med. Ikke en narssisst osv. Er det så galt å ville ha en partner ? Er jo mitt eget individ fordi. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c skrev (19 minutter siden):

Nei,vil da ikke bli styrt av en partner på ingen måte men hvorfor skal dere forsvare og sier man ikke bør være i forhold osv. Vil ha en og dele livet og opplevelser med. Ikke en narssisst osv. Er det så galt å ville ha en partner ? Er jo mitt eget individ fordi. 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Nei, for all del ikke. Men jeg får litt triste vibber av å lese det du skriver. Å finne seg en kjæreste er noe en bør la skje, ikke prøve å fremtvinge. Det er en grunn til at spåkonene på Teletorg tjener så greit.

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c
Boing_80 skrev (51 minutter siden):

Nei, for all del ikke. Men jeg får litt triste vibber av å lese det du skriver. Å finne seg en kjæreste er noe en bør la skje, ikke prøve å fremtvinge. Det er en grunn til at spåkonene på Teletorg tjener så greit.

Skjønner. Hva legger du i «la skje» da,tilfeldig på et utested/på butikken/hos venner/på konsert og ikke på datingapper? 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Lenke til kommentar
Gjest faff1...30c skrev (17 timer siden):

Skjønner. Hva legger du i «la skje» da,tilfeldig på et utested/på butikken/hos venner/på konsert og ikke på datingapper? 

Anonymous poster hash: faff1...30c

Med det mener jeg ikke at en skal sette seg ned og tro at ting vil skje. Nei, jeg mener at du lever livet, pleier dine interesser og har det greit med deg selv. En kjæreste vil berike livet ditt, men kan ikke gi deg det du ikke gir deg selv. Vær raus med deg selv og se muligheter. Ikke vær konstant på jakt, men opplev og observer det som skjer i deg og rundt deg selv. 

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...