Gå til innhold

Dagslinser i håndbagasje gjennom sikkerhetskontrollen


Anbefalte innlegg

Forsøkte å Google, men fant ikke noe godt svar.

Er selvsagt kjent med at man kan ta med inntil 10 x 100 ml flasker i håndbagasjen, i forseglet gjennomsiktig pose.

Men hva med dagslinser? Jeg skal begynne å bruke linser og skal reise bort i ca 5 uker. Da snakker vi ca 100 stk engangslinser som skal med.... som ligger i flytende væske. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amerikanske TSA sier i hvert fall at det er OK "in reasonable quantities for your trip": https://www.tsa.gov/travel/security-screening/whatcanibring/medical

Du kan jo prøve å google navnet/merket til linsene sammen med "carry-on" eller noe sånt og se om du kan få konkrete svar for det produktet du bruker.

Er det noen grunn til at du ikke kan ha (noe av) det i innsjekket bagasje? (Annet enn at sånt av og til forsvinner, da.) Tåler det ikke minusgrader e.l.?

Lenke til kommentar
Skavold skrev (6 minutter siden):

Alternativt ta med en ukes "rasjon" med linser, og kjøp linser lokalt dit du skal?

Linsene jeg skal bruke, kan ikke kjøpes lokalt - de må bestilles. 

nebrewfoz skrev (17 minutter siden):

Amerikanske TSA sier i hvert fall at det er OK "in reasonable quantities for your trip": https://www.tsa.gov/travel/security-screening/whatcanibring/medical

Du kan jo prøve å google navnet/merket til linsene sammen med "carry-on" eller noe sånt og se om du kan få konkrete svar for det produktet du bruker.

Er det noen grunn til at du ikke kan ha (noe av) det i innsjekket bagasje? (Annet enn at sånt av og til forsvinner, da.) Tåler det ikke minusgrader e.l.?

Jeg reiser kun med en liten sekk, litt unødvendig å betale dyrt for innsjekket bagasje dersom jeg ikke må. 

Tror nok det går greit..... men jeg liker å ha kontroll på ting. ;P 

På en nettside fra 2006 jeg Googlet meg frem til, står det at linser er å regne som medisin, og derfor kommer utenom den vanlige posen med flytende væske.... Tror det skal godt gjøres at de tar fra meg linsene. 

Lenke til kommentar

Samlet må de passe i en enkelt pose for de steder som praktiserer dette.  

Dette er avhengig av hvor du skal fly, sikkerhetskontroll praktiseres annerledes fra sted til sted. 

Alt du trenger er en kontrollør med en dårlig dag, så om du er svært avhengig av linsene ville jeg gjort en vurdering av innsjekket bagasje, selv om one-bagging er deilig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...