Gå til innhold

Det som gjør Norge til et ordentlig drittland


Anbefalte innlegg

Yakamaru skrev (På 4.1.2024 den 9:28 PM):

Hvis Norge er et drittland skal vi kjøre på med en Spleis for en enveis flybillett til et land som du velger? 

Sure, det er mange ting som kan nevnes at er dårlig i landet her, men Norge er desidert et av om ikke det beste landet å bo i når det er sagt. 

De som kommer til Norge for å søke trygghet burde ikke klage. At de ikke kan gå på kjøpesentra  som de vil pga størrelsen på støtta er en helt annen sak. At de ikke får enebolig med egne rom til alle kan de heller ikke forlange. De fleste nordmenn bor i leiligheter og har lån på de. De har heller ikke hatt den tilgangen til navkassa som asyl og flyktninger har hatt.

Vi har fattige her i norge. som har vanlige fulltid og noen jobber mer også for å halde nesa over vannet så dyrt det har blitt de 2-3 siste årene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok et eksempel: en narkoman krasjet i bilen min sånn at den måtte kondemneres. Så glemte jeg med min adhd å endre skiltnummer i parkerings-betalingsappen da jeg fikk ny bil (brukt). Det resulterte i at jeg betalte for den med gamle skilter. Fikk så bot og tenkte jeg skulle klage siden jeg har tatt screenshot av at jeg har betalt. På nettsiden er det mulighet til å legge til vedlegg, men selv med alle mulige slags konverteringsverktøy ble bildet for stort for nettsiden. Jeg brukte vel ca 1t på dette etter arbeidstid. Det gikk ikke og jeg sendte mail istedet. Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre det via siden også kunne de ha vedlegget ved siden av. Nå er ikke siden som man legger klager på fungerende lenger. Så da måtte jeg ringe og styre enda mer- det tok 1,5 time til. Endte opp så sliten at jeg ikke fikk sove den natta og klarte selvfølgelig å gjøre en feil på arbeidsplassen som kostet firmaet noen hundre tusen. Har enda ikke fått svar på klagen. Gøy.

Lenke til kommentar
majer skrev (På 4.1.2024 den 11:08 AM):

Når et land straffer folk for å ha uflaks så blir det feil å kalle det et bra land. For at et land skal være bra må det ikke være flaks-uflaks som skal være avgjørende, men vilje og talent. 

Hvis dette er kriteriet for hva som er et drittland, så er alle land i verden drittland. 

Med andre ord lever vi i en drittverden. 

Det er bare å akseptere det og prøve å gjøre det beste ut av det. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
majer skrev (1 time siden):

Nok et eksempel: en narkoman krasjet i bilen min sånn at den måtte kondemneres. Så glemte jeg med min adhd å endre skiltnummer i parkerings-betalingsappen da jeg fikk ny bil (brukt). Det resulterte i at jeg betalte for den med gamle skilter. Fikk så bot og tenkte jeg skulle klage siden jeg har tatt screenshot av at jeg har betalt. På nettsiden er det mulighet til å legge til vedlegg, men selv med alle mulige slags konverteringsverktøy ble bildet for stort for nettsiden. Jeg brukte vel ca 1t på dette etter arbeidstid. Det gikk ikke og jeg sendte mail istedet. Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjøre det via siden også kunne de ha vedlegget ved siden av. Nå er ikke siden som man legger klager på fungerende lenger. Så da måtte jeg ringe og styre enda mer- det tok 1,5 time til. Endte opp så sliten at jeg ikke fikk sove den natta og klarte selvfølgelig å gjøre en feil på arbeidsplassen som kostet firmaet noen hundre tusen. Har enda ikke fått svar på klagen. Gøy.

Det eneste som vel egentlig er uflaks i denne teksten er vel at en narkoman krasjet inn i bilen din. Alt annet er ting du selv kunne løst på bedre måter. 

Når det gjelder klagen, så er det ganske sikkert at den også blir avvist, det er flere lignende saker der klager ikke får medhold, feks der man har flere biler i appen og velger feil bil å registrere parkering på. Ja, det er teit, men sett fra selskapets side så kan ikke de klandres for at du gjør feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (12 minutter siden):

Det eneste som vel egentlig er uflaks i denne teksten er vel at en narkoman krasjet inn i bilen din. Alt annet er ting du selv kunne løst på bedre måter. 

Når det gjelder klagen, så er det ganske sikkert at den også blir avvist, det er flere lignende saker der klager ikke får medhold, feks der man har flere biler i appen og velger feil bil å registrere parkering på. Ja, det er teit, men sett fra selskapets side så kan ikke de klandres for at du gjør feil. 

Det siste du nevner som er ekstra sprøtt. I Norge kan man være 14 år og drepe noen uten å få straff. Man kan også bevisst gjøre straffbare handlinger og slippe unna med det. Sykkeltyverier blir aldri etterforsket og folk går synlig ruset på illegale stoffer i bybildet selv om tusen finansierer barneprostitusjon og drap. Men å ha litt dårlig fokus og gjøre uhell blir straffet. Er ikke meningen med straff at den skal virke avskrekkende? Det er sånn straff fungerer i en rettsstat, og en rettsstat er en forutsetning for demokratiet Det viser tydelig at det ikke fungerer

Endret av majer
Lenke til kommentar
majer skrev (Akkurat nå):

Det siste du nevner som er ekstra sprøtt. I Norge kan man være 14 år og drepe noen uten å få straff. Man kan også bevisst gjøre straffbare handlinger og slippe unna med det. Sykkeltyverier blir aldri etterforsket og folk går synlig ruset på illegale stoffer i bybildet. Men å ha litt dårlig fokus og gjøre uhell blir straffet. Er ikke meningen med straff at den skal virke avskrekkende? Det er sånn straff fungerer i en rettsstat, og en rettsstat er en forutsetning for demokratiet Det viser tydelig at det ikke fungerer

Nei, hvis du dreper noen som 14 åring så er det ikke uten konsekvenser, men du har rett at man ikke blir straffet som en voksen (konvensjonelt fengsel)
Så har du rett i at politiet langt ifra straffer alle som bør straffes, men du må ikke blande straff og håndhevelse av private regler i regi av feks et parkeringsfirma. Når du velger å parkere på et område som har regler, så har du idet du har kjørt inn på parkeringen godtatt reglene som gjelder for parkering. Hvis du bryter disse, så blir dette håndhevet av et firma og ikke politiet. Man får da som regel bot og ikke straff. 

Jeg vil anslå, at de fleste som får parkeringsbot nettopp får det fordi de gjør enkle feil. Det er kjedelig, men det kan lett unngås ved å velge riktig bil, parkere innenfor linjene eller evt avstå fra å bruke slik parkering hvis man ikke klarer å holde seg til reglene. 

Det er fortsatt ingenting her som er uflaks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...