Dubious Skrevet torsdag kl 16:54 Skrevet torsdag kl 16:54 (endret) Biltema skal ha 50 kroner for det jeg regner med er 1 stykk kulelager siden det ikke står noe om antall. Jeg har kjøpt 20 stykker på Temu for 50 kroner. Sikkert ikke samme kvalitet, men de fra Temu er helt sikkert bra nok da jeg kunne 3D printet kulelagrene. Endret torsdag kl 16:55 av Dubious
BadCat Skrevet torsdag kl 23:03 Skrevet torsdag kl 23:03 Etter hva jeg er kjent med er det bare to sorteringer på kulelager, resten destrueres og går inn i produksjonen igjen. Dette kan selvsag være noe annet.
Woff Skrevet fredag kl 09:45 Skrevet fredag kl 09:45 Woff skrev (På 22.8.2025 den 17.52): Venter faktisk på to pakker fra Temu selv nå Flere Temupakker seinere, fikk to pakker fra Temu i dag, posten har ruget på disse i hele 6 dager! At det går an! 😠 Men innholdet fikk meg i bedre humør da! At det lar seg gjøre å produsere så bra ting til lattelige lave priser! Meen, returordningen deres får et par produkter i retur, kvaliteten holder ikke helt..
Reidar-compen Skrevet fredag kl 17:06 Skrevet fredag kl 17:06 (endret) De som kjøper varer fra Temu har også råd til å tape de pengene. Dere vet ikke om varen står til deres forventning. Alt er fra østen som blir produsert billig. For min del blir det underholdning av å lese innlegg fra misfornøyde kunder som handler av Temu. Forsett å handle og ikke glem å legge igjen deres frustrasjon her på diskusjon.no Gleder meg til neste innlegg 🙂 Endret fredag kl 17:07 av Reidar-compen 3
toreae Skrevet fredag kl 17:15 Skrevet fredag kl 17:15 BadCat skrev (18 timer siden): Etter hva jeg er kjent med er det bare to sorteringer på kulelager, resten destrueres og går inn i produksjonen igjen. Dette kan selvsag være noe annet. Det er vel mer enn en fabrikk. Og forskjellige fabrikker sorter vel forskjellig.
Dubious Skrevet fredag kl 17:38 Skrevet fredag kl 17:38 Reidar-compen skrev (26 minutter siden): For min del blir det underholdning av å lese innlegg fra misfornøyde kunder som handler av Temu. Tipper at mange av de ikke leser beskrivelsen på det de kjøper, eller ikke har kjøpt fra Temu og bare legger ut dritt fordi de ikke liker Temu. Er det feil på varen så får du pengene tilbake. Skulle jeg hatt 1st kulelager til bilen så hadde jeg nok valgt Biltema, men når jeg trenger 20+, så blir det dyrt å betale 50 kroner per stykk. Og som sagt, kunne 3D printet lagrene, som jeg har gjort, og de fungerer, så Temu kan umulig være nåe dårligere enn de..
Woff Skrevet fredag kl 17:39 Skrevet fredag kl 17:39 Reidar-compen skrev (9 minutter siden): Forsett å handle og ikke glem å legge igjen deres frustrasjon her på diskusjon.no Synd at det er så mange dumme folk som handler fra Temu! Prøv returordninge de har før du blir irritert! Jeg har ikke opplevd noe så bra i noen av forhandlerne jeg har brukt, hverken fra Kina, eller for den saks skyld fra Norge og en lang rekke andre land! At det er folk som ikke engang gidder sjekke data på varene de kjøper vitner om dumme folk som ikke har den minste peiling på hva de gjør, også kalt idioter. Ikke skjønner de HVA de bestiller, men ofte mangler grunnleggende forståelse for størrelser og materialer som er benyttet. Har du glede av å se hvordan disse folka SER ut, så sjekk gjerne videoer på Youtube, der dummer de seg gjerne ut offentlig! toreae skrev (1 minutt siden): Det er vel mer enn en fabrikk. Og forskjellige fabrikker sorter vel forskjellig. Temu produserer bare pakker.. Innholdet blir produsert av veldig mange firma i blant annet Kina som velger å bruke Temu som forhandlerledd. Temu selger også produkter fra andre land. Helt på lik linje som andre produsenter som velger å selge produktene sine fra Ebay, AliExpress, Shein, Alibaba, Ubuy, Banggood, GearBest, Wish og sikkert utallige andre. Altså, før du kjøper så kan du kanskje sjekke hvilken produsent som står bak FØR du klager? (Temu oppgir hvilken leverandør som har akkurat den varen du ser på, som regel er dette en forhandler for flere produsenter.) I tillegg oppgis også de fleste relevante data om produktet, gjerne en bruksanvisning.. Som sagt før, BRUK HODET før du trykker på bestill! Og har du gjort noe dumt så får du absolutt hjelp, i motsetning til mange andre som lurer folk!
vidor Skrevet fredag kl 17:50 Skrevet fredag kl 17:50 Det jeg tenker om TEMU er at dette er en kynisk markedsplass som skviser alle for å tjene svindle penger selv godt hjulpet av folks flests naivitet og grådighet. Når folk kjøper en billig illusjon og klager og fortsetter å kjøpe ting i den tro at de skal bli bedre så går du dem hook, line and sinker i det kyniske spillet de har satt opp. Selv om jeg skulle finne noe på TEMU vil jeg av prinsipp ikke kjøpe fordi jeg er helt imot måten de holder på med, rett og slett fordi det er destruktivt på så mange måter. Når forretningsmodellen ødelegger for ærlige og gode selgere for å promotere søppel så vil ikke jeg gi min støtte. Har selv vært en kritisk shopper på AliExpress over mange år, og har er par negative opplevelser av flere hundre kjøp. Det å koble inn litt sunt vett før kjøp på slike steder fungerer bra nok. Dette føler jeg steder som TEMU, Wish, Shein spekulerer i "slå av" i folk med varene de velger å selge og måten de gjør det på. En vektlegger fortjeneste så kortsiktig at det ødelegger alt. Det er kundene som må være langsiktige nok til å se dette og velge mer bærekraftig. Er du villig å permanent ofre dine/andres barns fremtid med å bestille billig søppel for litt kortsiktig dopamin-rush? 1 1
Woff Skrevet fredag kl 18:21 Skrevet fredag kl 18:21 (endret) vidor skrev (31 minutter siden): Har selv vært en kritisk shopper på AliExpress Som nevnt har jeg blitt svindlet den siste gangen jeg handlet fra akkurat Ali Express, med god hjelp fra PayPal. De svindlet meg riktignok kun for en tusenlapp, men det blir alt for drøyt når til og med Paypal bistod Ali Express i svindelen. Men, for å svare deg på denne: "Er du villig å permanent ofre dine/andres barns fremtid med å bestille billig søppel?"; HVEM holder ikke på med å utsette barn og voksne med farlige produkter? HVORFOR dra fram en forhandler blant ALLE? Selv produsenter fra gode gamle Norge utsetter barn, unge og voksne for farlige elementer i sine produkter eller produksjon. Jeg har selv jobbet i en fabrikk lokalt her som har prydet forsidene i landets media grunnet alvorlig forurensning som setter liv i fare, dette i Lillehammer. Du trenger neppe mer enn barneskolepensum for å kunne lese i nyhetene (omtrent daglig) om produkter som trekkes fra butikker / markedet fordi de ikke tilfredstiller kravene som er satt. Dette gjelder alt som du kan få kjøpt vil jeg tro? Uansett bør de som KAN, gardere seg så godt de kan ved simpelthen å bruke hodet! Er du livredd for å skade deg selv eller barn og barnebarn, så la vær å kjøpe noe! Gaver? gi bort penger sånn at andre kan ta ansvaret? Å unngå farlige produkter er enkelt og greit umulig! 😊 Endret fredag kl 18:24 av Woff
:utakt Skrevet fredag kl 18:42 Skrevet fredag kl 18:42 Jeg tenker litt sånn "ville du kjøpt et tilsvarende produkt til høyere pris et annet sted, hvis Temu ikke fantes?" Om man kan svare ja på det spørsmålet er det vel greit nok. Jeg har likevel inntrykk av at en stor andel av kundene på Temu handler der fordi det er billig. De klikker seg inn for å lete etter greier til lave priser, ikke fordi de nødvendigvis trenger noe. Der kommer forsøplingen inn, og det er det jeg har et problem med. I tillegg til dette med risikoen for giftstoffer i produktene, selvfølgelig. 2
BadCat Skrevet fredag kl 18:47 Skrevet fredag kl 18:47 1 hour ago, toreae said: Det er vel mer enn en fabrikk. Og forskjellige fabrikker sorter vel forskjellig. Joda. Du får lager til titusener av dollar. Poenget var at i lavkost-segmentet er det grenser for hvor dårlige lager som slippes på markedet. Med mindre det er noen som stikker av med og selger lager som er ment skrotet.
Dubious Skrevet fredag kl 19:24 Skrevet fredag kl 19:24 Jeg har nok kjøpt noe på Temu som jeg ikke ville kjøpt andre plasser, men det er jo så billig... Har også kjøpt noe jeg angrer på, men ikke fordi det var feil på produktet, men mer fordi det var så billig. Men siden det var så billig så har jeg ikke tapt så mye. Har blitt mer varsom nå, så jeg lærte ihvertfall noe. Nå kjøper jeg kun det som skal brukes snarest, og alt det som er kjekt å ha, legger jeg i ønskelista. Etter litt betenkningstid så blir varene ofte fjerne fra listen. 1
Woff Skrevet fredag kl 20:03 Skrevet fredag kl 20:03 Dubious skrev (25 minutter siden): Etter litt betenkningstid så blir varene ofte fjerne fra listen. Gøy å se at iallefall NOEN klarer å bruke hodet! 😝 :utakt skrev (1 time siden): De klikker seg inn for å lete etter greier til lave priser, ikke fordi de nødvendigvis trenger noe. Og da er de neppe flinke til å sjekke priser da flere av de store forhandlerene faktisk er rimeligere enn Temu.. Jeg sjekker ofte prisene til Temu siden jeg handler mye der og finner OFTE produktene rimeligere hos andre forhandlere.. Men SVINDLERE som Ali Express handler jeg ikke hos lenger. Andre har ikke de varene jeg ønsker til rette priser. Jeg sjekker selvsagt lokalt også, og Biltema er en forhandler som ofte vinner over Temu, uten at det er MINDRE skumle stoffer i deres varelager.. 😝 Siden Temu IKKE har skuffet meg med noe enda så vil jeg fortsette å bruke penger der, jeg LIKER rask ekspedering og frakt, jeg ELSKER returordningen deres og at de har veldig ryddige rutiner for frakt og tollklarering. Det jeg av og til klager på til Temu er at jeg gjerne skulle kunne VELGE Norsk transportør. Sist jeg fikk to pakker nå, hadde posten den gleden av å bruke 6 dager på å få varene fra Oslo til døra mi, like lang tid som det tok fra jeg trykte bestill til varene var ferdig fortollet i Norge! 😠
toreae Skrevet fredag kl 20:49 Skrevet fredag kl 20:49 Woff skrev (3 timer siden): toreae skrev (3 timer siden): Det er vel mer enn en fabrikk. Og forskjellige fabrikker sorter vel forskjellig. Temu produserer bare pakker.. Innholdet blir produsert av veldig mange firma i blant annet Kina som velger å bruke Temu som forhandlerledd. Temu selger også produkter fra andre land. Helt på lik linje som andre produsenter som velger å selge produktene sine fra Ebay, AliExpress, Shein, Alibaba, Ubuy, Banggood, GearBest, Wish og sikkert utallige andre. Altså, før du kjøper så kan du kanskje sjekke hvilken produsent som står bak FØR du klager? (Temu oppgir hvilken leverandør som har akkurat den varen du ser på, som regel er dette en forhandler for flere produsenter.) I tillegg oppgis også de fleste relevante data om produktet, gjerne en bruksanvisning.. Som sagt før, BRUK HODET før du trykker på bestill! Og har du gjort noe dumt så får du absolutt hjelp, i motsetning til mange andre som lurer folk! Var dette ment spesielt til meg???
Woff Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden toreae skrev (12 timer siden): Var dette ment spesielt til meg??? Nei, det var bare en generell informasjon. Hadde det vært rettet mot deg eller andre så hadde denne her blitt brukt @toreae! 🙂 De som skriver her har enten gode opplevelser med Temu og andre forselgere fra Kina eller så har de ikke prøvd å handle derfra av ulike grunner. Men de som kritiserer netthandel har iallefall to ting felles: de har alt for mye penger eller de tror blindt på hva de finner av negativ presse.. 😜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå