Gå til innhold

Hjelp meg å velge ny elbil


LT59

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe min første elbil, at den skal være splitter ny og helst ikke koste mer enn kr 350.000. Og der stopper det opp, jeg trenger hjelp!

Bilen skal brukes daglig til småkjøring i byen, ukentlig noen turer innenfor 40 km og mer sjelden tur til familie 120 km unna. Den vil hovedsakelig bli kjørt av meg alene, noen ganger med høy voksen passasjer og innimellom med fire normale voksne, men da på kortere turer og uten bagasje. 4x4, tilhenger, taklast og fem seter er ikke viktig.

Jeg har sett på Hyundai Kona, MG MG4 og Volvo EX30, men det finnes sikkert flere alternativer. Hvilken bil ville du kjøpt hvis du var meg og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://renault.no/elbil/megane-e-tech-electric

Akkurat nå ville jeg i hvert fall vurdert en Renault Megane, fordi nå er den på vinterkampanje. Mye bil for pengene. 

Du har også Honda E:Ny1 som er på intropris nå;

"Introduksjonspris fra kr 359 900,-* inkl komplette vinterhjul (normalpris fra kr 399 900)
*Introduksjonsprisen gjelder til 31.12.2023." 
https://www.honda.no/cars/new/e-ny1-electric-suv/overview.html

Endret av Kron
Lenke til kommentar
SnusBoks skrev (11 minutter siden):

350.000 er relativt lite penger for en splett ny el-bil i dag. Jeg foreslår at du tar en runde på finn, og ser på biler med opptil 100.000km kmstand, og heller velger ut en "litt mer bil" for pengene. Da er også det verste verditapet allerede betalt av noen andre. 

Enig, enten må en ta til takke med en liten bil eller noe billig fra Kina. Jeg hadde enten gått litt opp i pris eller kjøpt lett brukt.

Jeg foreslår Tesla model 3, evt Y da det er Tesla jeg har kjørt de siste årene og har vært veldig fornøyd:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan se ut til å være en tidligere leasing bil? 

Veldig gunstig å kjøpe disse nå om dagen, da disse ofte er bestilt før pandemien og utlevert rett etterpå. 
Så kundene som fikk disse har gjerne ikke fått brukt de så mye som tiltekt. 

Kjøpte en tidligere leasing elbil selv i år som knapt hadde tegn til slitasje. Stått for det meste i en garasje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LT59 skrev (4 timer siden):

Kr 269.750,- minus kr 20.000,- for en innbyttebil som bare er verdt vrakpanten

Ok. Det er ikke verst i det hele tatt spør du meg, du får mye bil for pengene her. Håper du blir fornøyd med bilen :) Oppdater gjerne med forbruk om vinteren, oppvarming/varme i kupeen og plusser/minuser etter å ha kjørt den litt! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...