Gå til innhold

Hvorfor dør så mange rundt jul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 12.12.2023 at 9:52 PM, Dragonlove said:

Ja jeg skrev jo det at mennesker er mer sammen på vinteren, det ble feil og skrive at virus trives mer, jeg burde formulert meg litt annerledes, på vinteren er det tørrere luft og virus henger lenger i luften.

Bare språkpirk: jeg mener det er riktig å si at virus "trives" best når det har lett for å spre seg. "Trives" kan bety å klare seg godt og å vokse (altså å spre seg). "Trives" *behøver* ikke bety "å kose seg" 🙂

https://naob.no/ordbok/trives

Endret av lada1
Lenke til kommentar
On 13.12.2023 at 3:27 AM, torbjornen said:

Eg hadde ei tante som ynskte å døy når dottera var heime. (Dottera budde vanlegvis på ein annan kant av landet). Og slik vart det. Ho døydde på sjølvaste nyttårsafta, 92 år gammal.

Jeg har hørt at ekstra mange dør på mandager/tirsdager - etter besøk av slektninger. Vet ikke om det er sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/12/2023 at 8:19 PM, Jalla21 said:

Ved å slå sammen tall på døde i Norge fra 2002 til 2012 (tall hentet fra Statistisk Sentralbyrå), fordelt etter måneder, ser vi at vintermånedene, og særlig desember, januar og mars, har høyere dødelighet enn de øvrige månedene.

Hvis Februar også hadde hatt 31 dager, tipper jeg at den også hadde vært med på denne listen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...