Gå til innhold

Bethesda forsvarer Starfield. Har begynt å svare på negative Steam-anmeldelser


Anbefalte innlegg

Akrabra skrev (20 timer siden):

Er mange som syntes spillet er tregt, kjedelig og ufokusert og jeg er en av dem. Føles så ulikt Bethesda også.

Kan du utdype litt? Jeg spiller mindre nå enn før, og gidder ikke å sløse tiden min på spill som har en masse grind mechanics. At du må gjøre 15 nesten like oppdrag for å komme videre i historien feks, har bare ikke tid eller ork. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. spillet er kjedelig

2. bethesda oppdagelseslysten blir borte pga alle dissse menyene.

3. space combat er drit kjipt og hadde hvert bedre å bare fjerne det helt 

4. grafikk er ikke alt, men dette var et tidvis veldig stygt spill for å være et AAA spill fra 2023

5. spillmotren er ikke bra nok for det de ville gjøre

6. AI og combat  er like dårlig som i Fallout spillene, men nå ha man ikke pipboy til å gjøre det litt kult.

7. alt det negative med bethesda spill, uten noen av de positive delene med et bethesda spill.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har spilt mye Skyrim og når alt som gjensto der var å løpe med brev, gikk jeg over til å spille mye Mass Effect.

Det eneste som minner meg om Skyrim er når karakteren dør og slenges bortover som en filledukke. Alt annet er klin likt Mass Effect.

Det kom litt som en overraskelse på meg, men når jeg googler det så ser jeg at mange er helt enige og mange er helt uenige. Vi fokuserer kanskje på forskjellige aspekter av spillet?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Er litt i samme båt som deg at det minner mer om et Mass Effekt enn Fallout/Skyrim. Har en del timer og synes en del av oppdragene er bra, detaljer ombord på romskip og på en del av basene er til å sikle over, mens andre ting ser halvferdig ut (kjipe NPCer, merkelig lyssetting etc.). Og så merker man at basene man besøker er samme asset som går igjen og igjen. Greit nok at de kanskje er konstruert av samme selskapet, men burde ikke være umulig å ha en 6-7 forskjellige konfigurasjoner av dem (Mulig jeg har vært uheldig å fått samme frosne labben 3 ganger). Basebygging ser jeg ingen vits med, har alt tonnevis med ressurser som jeg ikke kan kvitte meg med fordi hvor enn jeg snur meg å selger ting så har de aldri mer enn ett snitt på rundt 5000 creds å gi meg. Basebyggingen virker som noe som henger igjen fra når de hadde et fuelsystem i spillet så man måtte bygge baser for å samle og foredle He3 (Er til og med tooltips om at He3 brukes som fuel til Gravdrive). Hvorfor ikke inkludere en survival/hardcore mode hvor du må sørge for fuel management (Noe som nok var en del av spenningen når de dro til månen), men regner med det kommer som en betalt DLC. Nå gjør jeg for det meste oppdrag, å scanne ting på planeten gjør jeg bare når jeg løper til plassen jeg skal være for å utføre oppdraget. Mens jeg såg for meg å fly rundt å jakte pirater i rommet som det jeg kom til å bruke mest tid på så har jeg endt opp 95% på bakken, med nesten alle skillpoints i å bli en dødelig skytter og skipet bygges ut med mer og mer lagringsplass for å avlaste kleptomansekken min😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskning som er gjort tilsier at det bør skje ett eller annet ganske ofte i spillet for å holde folk engasjerte. Tror det ble målt til rundt 17 sekunder eller noe. Det viste seg at f.eks Horizon Zero Dawn var ett av de spillene som var temmelig perfekt komponert i forhold til denne teorien, og det var i alle fall et spill som holdt meg engasjert hele veien igjennom uten at det ble kjedelig.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...