Gå til innhold

Andre som ikke kan fordra julen?


Anbefalte innlegg

Skurupu skrev (4 minutter siden):

Julen er årets høydepunkt. Jeg føler null julestress. Alt er bare hyggelig.

Liker familien min, og liker å tilbringe tid med dem. Ikke er gaver noe stress heller. Kjøper bare noen vin- eller whiskey-flasker så blir folk fornøyde. Ser mange nevner reklame, men det ser jeg ikke. Ser ikke TV, hører ikke på radio, og bruker ikke SoMe.

Vi har allerede pyntet hjemme. Er bare koselig.

Bare koselig når noen blir hjemme pga uoverenstemmelser, noen reiser hjem rett etter middag fordi de synes det er slitsomt, når de minste feirer med den andre delen av familien, når noen drikker for mye og andre er sjåfører, når noen får/gir dyre gaver og andre er misunnelige/sjalu og må snu på krona ??

Alt blandet i et sukkersøtt og emment innpakningspapir av småfeite nisser og billig kina-pynt……

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skurupu skrev (14 minutter siden):

Julen er årets høydepunkt. Jeg føler null julestress. Alt er bare hyggelig.

Liker familien min, og liker å tilbringe tid med dem. Ikke er gaver noe stress heller. Kjøper bare noen vin- eller whiskey-flasker så blir folk fornøyde. Ser mange nevner reklame, men det ser jeg ikke. Ser ikke TV, hører ikke på radio, og bruker ikke SoMe.

Vi har allerede pyntet hjemme. Er bare koselig.

Hater jula. Har feiret alene noen ganger også og det har gått helt fint. Liker den overhodet ikke. Får ofte sammenbrudd og angst. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Grønnplante skrev (1 minutt siden):

Hater jula. Har feiret alene noen ganger også og det har gått helt fint. Liker den overhodet ikke. Får ofte sammenbrudd og angst. 

Ikke ukjente problemstillinger for mange.

Hele jula skal være så fordømt vellykket og tradisjonell for alle selv om realitetene er noe helt annet.
Derfor bør jula reduseres til et hyggelig, langvarig og uhøytidelig måltid, med den gode samtalen og den ekte omtanken…..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det jeg tror mange er imot er den hyperkommersialiseringen en ser som skjer med julen og det at man starter den i September.

De fleste setter nok mest pris på fridagene, god mat og evt. godt selskap.

Det er jo ikke til å stikke under en stol at julen er ganske polariserende for mange. Enten liker man den, men det er ganske mange som gruer seg til den. En del fordi det er familie en ikke ønske å møte eller fordi det er andre grunner.

En del kjenner jo også på uønsket ensomhet der det fokusers på å være sosial i julen.

Det er jo flere som arrangerer juletilstellinger for de som ønsker en mer sosial jul med en gettogether.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 28.11.2023 den 9:07 AM):

Når 600 000 gruer seg til jul, bør alarmklokkene ringe for noen og enhver:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JQdmnR/ny-rapport-600-000-gruer-seg-til-jul-flest-barnefamilier

Forskjellen mellom rik og fattig øker etter langvarige politikerstyrte trender.

Hvordan det norske fellesskapet ser ut om et par generasjoner, kan man bare spekulere i…..

Skattelistene er offentliggjort og beviser at avstanden mellom rik og fattig øker:

https://www.tv2.no/underholdning/knuser-alle-andre-pa-listen-over-300-millioner-i-formue/16278489/

Når politikerne beordrer alle om å stramme inn via skatter, renter, priser osv, men samtidig «drar fra» i pengegaloppen, gjerne med lysskye metoder, brytes tilliten ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...