Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Treg reaksjon I revers på passatautomat(dsg)


trinord84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, tror ikke den er skiftet ut på en stund. Jeg har ikke hatt den så lenge, så vet egentlig ikke når det er gjort. Den har kjørt noe over 200 000.

Er noen som har foreslått å flushe kassa, og bytte olje. Men ingen som kan gi et klart svar på hvorfor den er sånn..og den virker helt normalt i ellers. 

Lurer også på om noen vet om det går bra å kjøre med den sånn, eller om hele automatkassa kan ryke dersom jeg kjører med den som vanlig?

Lenke til kommentar

Man flusker ikke en dsg, det er også en fordel da man får ut det meste av oljen bare ved å løsne bunnpluggen(og nivå pluggen).

Om du gjør det selv så kan man enkelt fylle på ny olje der filter innsatsen er, da slipper du å kjøpe noe spesial verktøy.
Sjekk deretter oljenivået slik beskrevet i verkstedsmanualen, og la overskudds oljen renne ut. 

Lenke til kommentar

Så jeg kan fylle på der filteret er? Kikket på en video,men de fylte på under, men er jo mye lettere hvis man kan fylle på der filteret er

freedomseeker skrev (På 21.11.2023 den 14.23):

Man flusker ikke en dsg, det er også en fordel da man får ut det meste av oljen bare ved å løsne bunnpluggen(og nivå pluggen).

Om du gjør det selv så kan man enkelt fylle på ny olje der filter innsatsen er, da slipper du å kjøpe noe spesial verktøy.
Sjekk deretter oljenivået slik beskrevet i verkstedsmanualen, og la overskudds oljen renne ut. 

Så jeg kan fylle på der filteret er? Jeg kikket på en video, men der fylte de under, men er jo mye enklere hvis man kan fylle oppi der filteret er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...