Gå til innhold

Black week tv valg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Magnus Rydningen skrev (19 timer siden):

S94C er OLED

Ah, OK, leste litt for kjapt.

Men 77 LG OLED'en har smalere fot (26,7cm vs 35,98cm) hvis den skal settes på TV-benk eller noe.

Superfornøyd selv med å plassere TV på toppen av av Malsjø skjenk for min "lille" 55" LG OLED kjøpt i 2017.  Skjenken er 145 cm bred, så blir i minste laget for 77" (171 cm bredde) mens akkurat nok for 65" LG OLED EVO (141 cm bredde og 21cm dybde med fot). Men foreløpig fornøyd med 55" på 3m avstand.  Var i tvil om skjenken ville bli for høy (92 cm), men fungerer veldig bra.

Med et par svart-elokserte høyttalere som stikker litt opp på hver side ser det ganske så bra ut og bluesound node, rørforsterker, AppleTV osv har plass inne i skjenken (døren åpen når rørforsterkeren er i aksjon) så 65" vil være meste jeg går opp til i interiøret jeg har nå.

@Potetflak er godt. Om det er oppgradering kommer an på hva du har fra før. LCD blir f.eks. blasst så fort du ser på skjermen litt fra siden. OLED er like god fra alle vinkler.  Har du OLED fra før er jeg mer i tvil...

 

Lenke til kommentar

Lydanlegg skal på luftige hyller og ikke i skjenk. Skjenk er et serveringsbord med kopper, servise, glass og eventuelt drikkevarer. Omtrent som når bønder ikke skjønner at traktor er for jorder og landsbygd, ikke for lørdagsrånetur i byen. :p Så vet ikke jeg, kanskje det drar damer å kjøre stor traktor siden det skjer støtt og stadig å se disse i sentrum på nattestid.

image.png.cc3a6b929416fe02ba43ded9f1f39624.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (21 timer siden):

Ah, OK, leste litt for kjapt.

Men 77 LG OLED'en har smalere fot (26,7cm vs 35,98cm) hvis den skal settes på TV-benk eller noe.

Superfornøyd selv med å plassere TV på toppen av av Malsjø skjenk for min "lille" 55" LG OLED kjøpt i 2017.  Skjenken er 145 cm bred, så blir i minste laget for 77" (171 cm bredde) mens akkurat nok for 65" LG OLED EVO (141 cm bredde og 21cm dybde med fot). Men foreløpig fornøyd med 55" på 3m avstand.  Var i tvil om skjenken ville bli for høy (92 cm), men fungerer veldig bra.

Med et par svart-elokserte høyttalere som stikker litt opp på hver side ser det ganske så bra ut og bluesound node, rørforsterker, AppleTV osv har plass inne i skjenken (døren åpen når rørforsterkeren er i aksjon) så 65" vil være meste jeg går opp til i interiøret jeg har nå.

@Potetflak er godt. Om det er oppgradering kommer an på hva du har fra før. LCD blir f.eks. blasst så fort du ser på skjermen litt fra siden. OLED er like god fra alle vinkler.  Har du OLED fra før er jeg mer i tvil...

 

Det blir for høyt å sette en 77" eller 85" oppå en så høy sjenk, 30cm høyde er mer passelig og da har Ikea Tv benker som er rundt 180cm i bredde, vi har dette selv, men lurer på å få 85" en opp på veggen da den bygger ca 30-40cm ut fra veggen pga de brede føttene.

 

Så da er Bestå ett bedre valg

BESTÅ TV-benk m dører, brunsvart/Lappviken brunsvart, 180x42x38 cm - IKEA

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bok hylle med skuffer nede, og åpne hyller over med glass bunn. Boret hull til ledningene, kostet vell 1500 eller noe hos IKEA. Funka det og. Jeg har 83" C2 på den. 

Husk nå Dolby Vision og ikke etc når dere skal velge. 

Sorte fredda kan ha ganske gode tv tilbud, de beste er på våren, men det er mer lotto og krever at man følger mye mer med. 

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (5 timer siden):

Det kommer helt an på hvor dyp forsterker etc man har.  Veldig få møbler som har dybden til Malsjø (finnes som 160cm lang x 59cm høy TV benk også). Nå går rørforsterkeren med nød og neppe inn bak glassdøren når den er lukket.

Men smak og behag ift å henge på vegg istedet.  Jeg velger å heller begrense meg på TV-størrelsen og ha et stilfullt møbel som huser stereo, så kommer ikke til å kjøpe mer enn 65 - men det er fordi lyd er minst like prioritert.  Høyden var jeg i tvil om ville bli for høyt før kjøp av skjenken, men det fungerer faktisk veldig bra.  Ikke for høyt for 55 el 65 TV ihvertfall.

@BadCat Problemet med åpne hyller er at det blir masse støv.  Jeg stenger glassdøren når forsterkeren ikke er i bruk.  Mye mindre støv. Rørforsterker nederst med masse luft rundt seg når døren er åpen - det må det være med fire rør som har overflatetemp på 105C

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
defuzion skrev (14 timer siden):

Er det noen her som vet hvordan dropouts er på Samsung S90C og S95C? Virker som mange opplever dropouts problemer på XBOX/PS5/PC med Samsung QD-OLED denne generasjonen. Sitter fortsatt på gjerdet av den grunn...

Hvilken dropouts er det snakk om? Har for tiden Series Xen tilkoblet og spiller på S95Ben og har ikke sett noe problemer der.

Lenke til kommentar
defuzion skrev (14 timer siden):

Er det noen her som vet hvordan dropouts er på Samsung S90C og S95C? Virker som mange opplever dropouts problemer på XBOX/PS5/PC med Samsung QD-OLED denne generasjonen. Sitter fortsatt på gjerdet av den grunn...

Dropouts som i at bilde detter ut noen millisekunder?

For dårlig HDMI kabel som sliter med båndbredden vil jeg tro er årsaken da

Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (5 timer siden):

Hvilken dropouts er det snakk om? Har for tiden Series Xen tilkoblet og spiller på S95Ben og har ikke sett noe problemer der.

Det er snakk om HDMI signaler som faller ut noen sekunder. Er visstnok et problem på S90C og S95C, men jeg vet ikke hvor mange XBOX/PS5/PC spillere opplever dette...

Link til et eksempel på youtube:

 

Endret av defuzion
Lenke til kommentar
defuzion skrev (13 timer siden):

Det er snakk om HDMI signaler som faller ut noen sekunder. Er visstnok et problem på S90C og S95C, men jeg vet ikke hvor mange XBOX/PS5/PC spillere opplever dette...

Link til et eksempel på youtube:

 

Jeg hadde tilsvarende på min gamle LG C9 og da løste det seg med ny HDMI kabel.


Har nettopp kjøpt S93C 77 selv, så kan få testet litt med PS5 å se om jeg opplever det samme.


EDIT: Ser dette er S95C som bruker "One connect box" 
Den har nerfet båndbredde og vil slite med 4.4.4 4K 120Hz HDR, derfor er one connect elendig for gaming.

S90C klarer 48Gbps mens S95C med One connect bos bare klarer 40Gbps

 

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...