Gå til innhold

Ringeklokke med kamera som ikke krever abonnement? God IP grad?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker med app på telefonen ja, men jeg lagrer ikke opptak av noe. Det har jeg tenkt å gjøre etterhvert på min egen pc. Så appen funker bare når jeg er på samme nett som ringeklokken (noe som er vitkig for meg da).

Usikker på om man må betale hvis man vil bruke Reolink sin sky. Det er vel ingen skylagring som er gratis vel.

Jeg bruker PoE ja.

Lenke til kommentar

Jeg er også fornøyd med Reolink. Bytta fra Ring Video Doorbell 2, som jeg ikke var fornøyd med, bl.a. på grunn av abonnementet.

Uten abonnement men med minnekort. Koblet det til Ring strømforsyningen i stedet for å trekke om med Reolinks strømforsyning. Det var innenfor specs så... Bruker ikke PoE, valgte wifi.

Uten abonnement virker fortsatt appen, jeg kan se 10 dager tilbake. I tillegg er det fungerende integrasjon for Reolink i Home Assistant, så jeg bruker den der. Jeg tror onvif-støtten også kan gi offline integrasjon i Home Assistant.

 

Lenke til kommentar
sdf123 skrev (10 timer siden):

Bruker D-link sitt kamera hjemme og app er gratis der, og man får varsling selv om man ikke er på samme nett, men opptak krev abonnement eller lokal pc som henter ut stream. 

Jeg har D-Link, og kan se opptak i både app og nettleser, uten abonnement. Opptakene ligger da på minnekortet.

Lenke til kommentar
On 15.11.2023 at 11:16 PM, sdf123 said:

Med minnekort, vil man da også kunne aksessere det fra App, eller må man da ha abonnement? 

Hvis man ikke kobler til skylagring, er det nok avspilling fra SD-kortet man har tilgang på i appen. I tillegg til cloud kan man koble opp mot FTP-server og IoT-enheter, men jeg har ikke prøvd noen av dem. 

Lenke til kommentar
zanta skrev (7 minutter siden):

Når både live feed og opptak lagret på minnekortet fra app både over egen (og andres) WiFi og over mobilnettet.

Jeg er litt bakfull, men dette kom vel litt rart frem?
Genuint nysgjerrig på hvordan lokal lagring fungerer ettersom jeg har samme kamera selv.

Lenke til kommentar
oddeh skrev (16 minutter siden):

Jeg er litt bakfull, men dette kom vel litt rart frem?
Genuint nysgjerrig på hvordan lokal lagring fungerer ettersom jeg har samme kamera selv.

Hvis du leser setningene i sammenheng, bør det være tydelig at det menes: Jeg når både live feed og opptak..... Mulig "når" er feil ord, men jeg mener "får tilgang til".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...