Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte vi kunne samle hjernene våre her! Horde har altså gøymt over 1 millioner kroner ein plass i den norske skog.

Hint kommer jevnlig i horde appen, nyhetsbrev og sosiale media.

Du kan også finne hint ved å følge livestream: http://horde.no/jakten

Om noen har hint/tips eller er eksperter på fugler, legg gjerne inn ein kommentar!:)

Så langt har eg komt fram til at vi må tenke på tregrensa. (Altså hvor høyt trær gror.) Og det rike dyrelivet, mes masse forskjellige fugler. Horde kommer med mer og mer hint til noen finner premien!

Snapchat-1409235426.jpg

Snapchat-848048814.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra reklamejippo av Horde, men har ikke tenkt å registrere meg.  Virker jo som type Lendo-tjeneste / videreutvikling som finner "rasende billige lån" til 11,5% rente 🤣   Jaja, det er vel ikke alle som kan prosentregning...

Hører noen som roper "Hoi!"/"Hei" og ganske mange fløytelyder med litt mellomrom - tenkte først tog, men kanskje noen som prøver å lokalisere den med horn-på-boks...   2-3 minutter imellom kl 23:24 og framover... nå 23:40 oftere og mer ropelyder også...

Edit... definitivt noen som prøver å lokalisere... "THEEÅÅÅ theåå, hoi, hoi, tut, tut, tut-tut-tut, Hei!" men fortsatt et godt stykke unna...   

... og der 23:45 ganske nærme fløytelyder... tut-tut-tut...

og lenger bort igjen...  tydeligvis ikke enkelt å lokalisere.

Kan jo være mic'en som har mye sus, ellers ville jeg tro det er en bekk i nærheten

Kl 23:55 høres ut som flere folk som leter... hadde de hatt kamera som kan se infrarød-belysningen fra web-kameraet så hadde det nok vært enklere å finne...

Kl 00:11  En som jeg har hørt rope "..tre fire !" et par ggr nå og også en med en slags kort "mø"-torlyd osv...  00:14 en som ropte en hel setning uten at jeg oppfattet ordene...

Nesten som et hørespill  Tipper den kan bli funnet ila natten... neppe Åråsen supportere som er ute så sent  🙂 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Der var den funnet ja. 

Morsomt å lytte litt i går kveld på hvordan de nærmet seg og ganske lur strategi, men de kunne vært mer disiplinerte - f.eks. 3 som leter i terrenget med 3 distinkt forskjellige lyder og en lytter som hører hvilken som nærmer seg - raskere å triangulere... men selvfølgelig også flere å dele premien på...   Og et kamera som bruker IR-dioder for å "se i mørket" tape over disse så blir det enkelt å se om noe annet lyser opp i terrenget.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...