Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Aviene skrev (18 minutter siden):

De "meldte" ikke om dette, det er en person som var i en debatt som kom med en påstand.

Det sto French media reports. En bruker i tråden var raskt ute med å kommentere at dette var jævlig.

Hvis dette er en påstand fra en person i en debatt, som du sier, gjør ikke det troverdigheten større. Tvert om.

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (8 minutter siden):

Det sto French media reports. En bruker i tråden var raskt ute med å kommentere at dette var jævlig.

Vedkommende trodde vel, akkurat som du:

Psykake skrev (42 minutter siden):

Takk. Da er det pr nå det eneste "mediehuset" som melder om dette. 

Best å stole blindt på det da.

At et fransk mediehus hadde meldt om dette. Vedkommende tok feil. Akkurat som du gjorde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Aviene skrev (6 minutter siden):

Samme kan sies om deg. Dere gjorde samme feil.

Fokuset mitt var på hvilket mediehus, siden det var det som sto, for å undersøke om det er troverdig. 

Hovedpoenget er uansett at disse påstandene er fremmet av en person i en debatt og virker nærmest tatt ut av løse luften.

Israel-menigheten sluker det rått, dessverre, og deler det videre som en etablert sannhet. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Fokuset mitt var på hvilket mediehus, siden det var det som sto, for å undersøke om det er troverdig.

Trenger du låne påhengsmotor?

Ja, vi vet at dere jødekri... sionistkritikere mener at alt som kommer fra jød... sionestene er løgn.

Enig med deg i at det er riktig å være kritisk til slike påstander som bare slenges ut.

Det er derfor jeg kritiserte CNNs artikkel som ble fargerikt gjengitt av TV2 uten et eneste kritisk blikk. Det, derimot, var både ett og to mediehus.

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aviene skrev (6 minutter siden):

Trenger du låne påhengsmotor?

Ja, vi vet at dere jødekri... sionistkritikere mener at alt som kommer fra jød... sionestene er løgn.

Enig med deg i at det er riktig å være kritisk til slike påstander som bare slenges ut.

Det er derfor jeg kritiserte CNNs artikkel som ble fargerikt gjengitt av TV2 uten et eneste kritisk blikk. Det, derimot, var både ett og to mediehus.

 

Lite relevant og lite konstruktivt innlegg. Å skrive jødekri... er på grensen til barnslig. Disse påstandene ble fremsatt av en person i debatt. Har du informasjon som tilsier at personen er jøde?

 

CNN og TV2 har vel ingenting med denne X posten eller påstandene å gjøre.

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Psykake said:

Skaden er uansett skjedd. Det er ikke bare på dette forumet Israel-menigheten har elendig kildekritikk. 

 

Men dette er bare en del av Israels strategi med å stemple all motstand som terror.

Vi så det allerede 8. oktober med påstanden om 40 halshugde småbarn.At Hamas inntok fem/seks militære baser er derimot  tilnærmet ukjent.

Problemet for Israeltollene er at troverdigheten rives ned, løgn etter løgn.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (7 minutter siden):

Lite relevant og lite konstruktivt innlegg.

Ja, det ødelegger for påstandene dine, det konstruerer ikke merkelige påstander, sant det. Men helt klart relevant for de påstander du kommer med.

Psykake skrev (9 minutter siden):

Å skrive jødekri... er på grensen til barnslig.

Beklager, jeg skrev feil, jeg mente sionistkritisk. Det var derfor jeg rettet på det.

Psykake skrev (10 minutter siden):

Disse påstandene ble fremsatt av en person i debatt.

Nemlig! Ikke et mediehus, slik du fremstilte det.

Psykake skrev (10 minutter siden):

CNN og TV2 har vel ingenting med denne X posten eller påstandene å gjøre.

Jo, du skrev:

Psykake skrev (21 minutter siden):

Israel-menigheten sluker det rått, dessverre, og deler det videre som en etablert sannhet. 

Jeg har vist at slik er det andre veien. Denne saken ble ikke ettergått, det ble bare slengt ut påstander basert på at en som ble intervjuet hevdet å ha pratet med noen som var i nord-Gaza som igjen hevdet at andre der igjen hadde fortalt den i nord-Gaza at de spiste gress. Dette tok både CNN og TV2 for å være sant, uten å ettersøke noe nærmere på egen hånd. TV2 gikk til og med så langt at de skrev, "skriver CNN". Med andre ord, de tok det som en etablert sannhet, slukte det rått.

Poenget er at en må være kritisk til media i en sak som denne. Media er tydeligvis ikke flinke nok til å selv være kritiske.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Aviene skrev (11 minutter siden):

Ja, det ødelegger for påstandene dine, det konstruerer ikke merkelige påstander, sant det. Men helt klart relevant for de påstander du kommer med.

Beklager, jeg skrev feil, jeg mente sionistkritisk. Det var derfor jeg rettet på det.

Nemlig! Ikke et mediehus, slik du fremstilte det.

Jo, du skrev:

Jeg har vist at slik er det andre veien. Denne saken ble ikke ettergått, det ble bare slengt ut påstander basert på at en som ble intervjuet hevdet å ha pratet med noen som var i nord-Gaza som igjen hevdet at andre der igjen hadde fortalt den i nord-Gaza at de spiste gress. Dette tok både CNN og TV2 for å være sant, uten å ettersøke noe nærmere på egen hånd. TV2 gikk til og med så langt at de skrev, "skriver CNN". Med andre ord, de tok det som en etablert sannhet, slukte det rått.

Poenget er at en må være kritisk til media i en sak som denne. Media er tydeligvis ikke flinke nok til å selv være kritiske.

Forstår virkelig ikke hva du skal frem til. Jeg godtok det når du skrev at det var en person i debatt som kom med disse påstandene. Det er ikke noe mer å diskutere. 

 

Å late som at du rettet på et ord ved å skrive litt av ordet og deretter skrive det ordet du mente er noe spesielt når du kommuniserer skriftlig. 

 

Orker ikke å bli med på denne whatabout avsporingen om CNN/TV2. Du poengterer noe som er en selvfølgelighet, å være kritisk til media.  Noe som blir uttrykkelig bevist når personer med evne til kritisk tenking stiller spørsmål rundt troverdigheten til diss3 påstandene.

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Psykake said:

Forstår virkelig ikke hva du skal frem til. Jeg godtok det når du skrev at det var en person i debatt som kom med disse påstandene.

 

Å late som at du rettet på et ord ved å skrive litt av ordet og deretter skrive det ordet du mente er noe spesielt når du kommuniserer skriftlig. 

 

Orker ikke å bli med på denne whatabout avsporingen om CNN/TV2. Du poengterer noe som er en selvfølgelighet, å være kritisk til media. 

Put hen på ignore, da personen du svarer tilsynelatende synes det er mer interessant å diskutere semantikk eller bagatellmessige detaljer i hva folk skriver fremfor den faktiske saken tråden omhandler. 

Tilbake til nyhetene: 
I samme kategori som @Snikpellik var inne på, USA retter advarsler mot Israel nå om å trå varsommere frem: USA advarer Israel mot å rykke inn i Rafah uten planlegging – kan bli en «katastrofe» (vg.no) 

Ellers nærmer man seg nå 30 000 drepte samt 70 000 skadete i konflikten: Israel’s war on Gaza updates: US expresses doubt over Israel’s Rafah attack | Israel War on Gaza News | Al Jazeera

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Forstår virkelig ikke hva du skal frem til.

Det tror jeg ikke noe på. Når du har gjort så stort av at "Israel-menigheten sluker det rått" og jeg har vist for deg at mediene sluker palestina-påstander rått så har du ingen problemer med å se sammenhengen.

Du vil bare ikke kritisere løgner som er fremstilt i media når det er løgner som "Palestina-menigheten" stiller seg bak.

Du har ingen sak. En bruker trodde, som du, at det var et mediehus som sto bak. Personen har garantert lært seg å være mer kritisk til media.

En bruker er ikke "Israel-menigheten". En bruker er en bruker. Ikke gjør en fjær om til høns.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (27 minutter siden):

Men dette er bare en del av Israels strategi med å stemple all motstand som terror.

Vi så det allerede 8. oktober med påstanden om 40 halshugde småbarn.At Hamas inntok fem/seks militære baser er derimot  tilnærmet ukjent.

Problemet for Israeltollene er at troverdigheten rives ned, løgn etter løgn.

Jeg har spurt deg før, uten å få svar. Men hva er det jeg har sagt om 7.oktober som "viste seg å være løgn" nøyaktig? Jeg har hørt påstanden om halshugde barn, jeg kan dog ikke huske å ha påstått det var "40 halshugde barn". Jeg har heller ikke sett noe bevis for at noe om den dagen "viste seg å være løgn". Men du gjentar dette som om det var dokumentert.

Hva er egentlig poenget ditt? "7.oktober var egentlig ikke så ille"? 

Det stemmer altså ikke at en masse kvinner ble voldtatt, lemlestet, en masse sivile ble drept/torturert og det ble tatt en god del sivile gisler?

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aviene skrev (11 minutter siden):

Det tror jeg ikke noe på. Når du har gjort så stort av at "Israel-menigheten sluker det rått" og jeg har vist for deg at mediene sluker palestina-påstander rått så har du ingen problemer med å se sammenhengen.

Du vil bare ikke kritisere løgner som er fremstilt i media når det er løgner som "Palestina-menigheten" stiller seg bak.

Du har ingen sak. En bruker trodde, som du, at det var et mediehus som sto bak. Personen har garantert lært seg å være mer kritisk til media.

En bruker er ikke "Israel-menigheten". En bruker er en bruker. Ikke gjør en fjær om til høns.

Hva er palestina-påstander og hvorfor er det relevant at media sluker dette rått sett i sammenheng med jeg har skrevet om denne X posten og de udokumenterte påstandene.  

 

Sitat

Du vil bare ikke kritisere løgner som er fremstilt i media når det er løgner som "Palestina-menigheten" stiller seg bak

Vet ikke hva jeg skal svare på slike fantasifulle antagelser. 

 

Sitat

Du har ingen sak. 

Jeg fører ingen sak. Herlighet.

 

Sitat

En bruker er ikke "Israel-menigheten". En bruker er en bruker. Ikke gjør en fjær om til høns.

Det er en israel-menighet i denne tråden jo. Brukeren synspunkter samsvarer greit med en rekke andre. 7 stk har likt innlegget med de udokumenterte påstandene, blant annet. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hun roper, "min il-ṃayye la-l-ṃayye, Falasṭīn arabiyye (من المية للمية, فلسطين عربية)" ("fra vann til vann, Palestina er arabisk").

Bare slapp av, det er ikke rasistisk i det hele tatt, det er bare anti-sionisme. See?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Aviene skrev (6 minutter siden):

Hun roper, "min il-ṃayye la-l-ṃayye, Falasṭīn arabiyye (من المية للمية, فلسطين عربية)" ("fra vann til vann, Palestina er arabisk").

Bare slapp av, det er ikke rasistisk i det hele tatt, det er bare anti-sionisme. See?

Kanskje de har lest udokumenterte påstander på X om at 67 israelske soldater har voldtatt en palestinsk kvinne.

Bare slapp av, det er ikke dårlig kildekritikk, hva med TV2 lissom. 

 

😂

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, DukeNukem3d said:

eg har spurt deg før, uten å få svar.

Jeg trodde ærlig talt at det var kjent.

Her har du en artikkel som viser til en artikkel under betalingsmur, som tar for seg noe saker. Merk at artikkelen er gammel.

Poenget her er enkelt å forstå. Israel har lenge rettferdiggjort okkupasjon med at de må forsvare seg mot terror. Derfor er det helt grunnleggende for dem å fremstille Hamas som en ren terrororganisasjon som er like ille, eller verre, enn IS.

Hva som skjedde 7. okt. er uklart. Det pågår viss nok en gransking i FN-regi. Men vi vet at mange historier og påstander er tilbakevist eller ikke dokumentert. Vi kjenner også til konkrete eksempler på krigsforbrytelser fra Hamas side, collateral damage fra IDF, militærbaser som ble angrepet og sivile som tok til våpen.

Sannheten er langt mer kompleks enn at barbariske muslimer myrdet uskyldige jøder som ikke gjorde motstand. Hamas sitt mål var todelt, påføre Israel et militært nederlag og å ta gisler. Det var ikke myrderier som var målet. 

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aviene skrev (11 minutter siden):

Ja, voldtekt er morsomt tydeligvis. Ser at du ikke er alene om å synes det.

 

Emoji var i sammenheng med whatabout TV2 og kildekritikk (som du så elegant utelot fra sitatet).

Du kunne bare ha spurt, før du antok at jeg synes voldtekt er morsomt. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...