Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

trn100 skrev (2 minutter siden):

Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener for dere som ikke skjønner det!

Hvis man altså ser litt på hva som skjer, hvor mange uskyldige jøder som drepes hver dag i forhold til mennesker i Gaza. MIFF slår opp daglig når en Israeler mister livet men nevner aldri de 100 barna som daglig myrdes i Gaza?

Det syke i dette er at begge sider forfekter en slags religiøs tanke som i et moderne samfunn har absolutt NULL relevans for andre enn de som sitter med makten, og ingen av de tror på det selv, men bruker uskyldige uten hemninger for å beholde den!

Religion har alltid vært og er fremdeles det eneste, foruten MAKT, det eneste som hindrer en utvikling intelligente mennesker ønsker seg.

Med intelligens snakker jeg ikke om Sylvi disipler heller. Alle andre vet nemlig at EKSOS er skadelig.

…ok.

Rent bortsett fra at alle «barna» som visstnok dauer i Gaza, er rapportert av en ekstrem terrororganisasjon. Som vipper opp tapstallene fem minutter før bombingen er ferdig.

Forresten er seriøs forskning uenig med deg om religion.

Øyeblikket da våre forfedre begynte å tro på ting de ikke kunne se, var øyeblikket de begynte å tenke kreativt, utvikle ny teknologi, utforske. Bygge båter. Lage jaktvåpen mer effektive enn dem som hadde brukt de siste 500,000 år før. Sånne ting.

Altså det var øyeblikket da forfedrene våre gjorde seg ferdige med å være smarte dyr, og ble mennesker slik vi kjenner mennesker.

Men ikke ta mitt ord for det, les Sapiens av Harari.

trn100 skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men det forundrer meg at noen ser på Israel som en "demokratisk stat"? Netanyahu ser mer og mer ut som en diktator i godt selskap med sine ekstreme tilhengere og bosettere (les: De som stjeler land fra andre).

Han er en antatt kriminell med mange saker hengende over seg og har ambisjon er om å tilsidesette israelsk rettsvesen for egen fordel?

Hva skiller han egentlig fra Hitler?

Har lest litt på på siden til MIFF - Med Israel For Fred, men finner omtrent ingenting der som har noe som helst med fred å gjøre, kun jødisk propaganda? De sutrer for et par jøder som har mistet livet i en konfrontasjon hvor de selv dreper over 100 barn i døgnet?

Nå har Israel sagt rett ut at de ikke vil ha en tostatsløsning og vil fortsette med det de gjør, og for min del vil ikke det bidra til støtte fra min side...

Religion er uansett galskap og har ingenting i et moderne samfunn å gjøre og den GUD som lovet Abraham og Isak et eget land er for meg ikke annet enn en sykdom som er i ferd med å eskalere...

Når folk starter sitt første innlegg i en tråd med «jeg har ikke lest hele tråden, men» hadde det stort sett vært best om de hadde latt være å poste noe.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (12 minutter siden):

Hvis man altså ser litt på hva som skjer, hvor mange uskyldige jøder som drepes hver dag i forhold til mennesker i Gaza. MIFF slår opp daglig når en Israeler mister livet men nevner aldri de 100 barna som daglig myrdes i Gaza?


Det får vel være opp til MIFF, de er en interesseorganisasjon.

VG derimot, som er en landsdekkende avis, skriver daglig om alle de døde uskyldige palestinerne, men fint lite om drepte israelere.

Det slår nok begge veier, så kanskje du bør holde deg til VG, i stedet for å lese hva jødiske interesseorganisasjoner fokuserer på.

Det sagt, så er det min personlige oppfatning at hvert eneste dødsfall, på begge sider, er Hamas sin skyld, og at de er ansvarlige for alt dette.

Så kan man teoretisk dra den litt lengre, i og med at Hamas ble stemt inn ved valg, og det faktum at de fleste palestinere fremdeles støtter Hamas, og at det kanskje også gjør at de som har løftet frem Hamas som ledere i Gaza på sett og vis er ansvarlige for dette, da de visste hva Hamas sto for.

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Forresten er seriøs forskning uenig med deg om religion.

Du tenker på Ken Hovinds vitenskapelige fakta?

Jeg gidder ikke en gang å bli irritert over alle de syke menneskene rundt omkring, håper bare at menneskeheten overlever litt til... For meg personlig er det egentlig uinterressant da jeg uansett ikke kommer til å oppleve slutten 😉
 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (5 minutter siden):


Det får vel være opp til MIFF, de er en interesseorganisasjon.

VG derimot, som er en landsdekkende avis, skriver daglig om alle de døde uskyldige palestinerne, men fint lite om drepte israelere.

Det slår nok begge veier, så kanskje du bør holde deg til VG, i stedet for å lese hva jødiske interesseorganisasjoner fokuserer på.

Det sagt, så er det min personlige oppfatning at hvert eneste dødsfall, på begge sider, er Hamas sin skyld, og at de er ansvarlige for alt dette.

Så kan man teoretisk dra den litt lengre, i og med at Hamas ble stemt inn ved valg, og det faktum at de fleste palestinere fremdeles støtter Hamas, og at det kanskje også gjør at de som har løftet frem Hamas som ledere i Gaza på sett og vis er ansvarlige for dette, da de visste hva Hamas sto for.

Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne, det er viktig at alle som mener noe om dette setter seg inn i hva de mener noe om uten å lese det på TikTok!

For min del har jeg gjort det, og jeg ser jo at det finnes journalister i norske media som ikke er upåvirket.

Denne krigen er uansett David mot Goliat, bortsett fra at rollene er byttet om! Dette er en ren hevnaksjon fra Israel..

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (10 minutter siden):

Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne, det er viktig at alle som mener noe om dette setter seg inn i hva de mener noe om uten å lese det på TikTok!

For min del har jeg gjort det, og jeg ser jo at det finnes journalister i norske media som ikke er upåvirket.

Denne krigen er uansett David mot Goliat, bortsett fra at rollene er byttet om! Dette er en ren hevnaksjon fra Israel..

Goliat kom fra Gaza, dengang kalt Gath.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (10 minutter siden):

Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne, det er viktig at alle som mener noe om dette setter seg inn i hva de mener noe om uten å lese det på TikTok!

For min del har jeg gjort det, og jeg ser jo at det finnes journalister i norske media som ikke er upåvirket.

Denne krigen er uansett David mot Goliat, bortsett fra at rollene er byttet om! Dette er en ren hevnaksjon fra Israel..


Okey. Jeg blir noe tvilsom til hvor godt du har satt deg inn i dette, når du blir indignert over noe MIFF skriver, og selv mener det er snakk om "et par jøder", og en ren hevnaksjon fra Israel.

Personlig tror jeg det er langt mer komplisert enn som så, men enhver har rett til å beskrive konflikten som de ønsker.

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Okey. Jeg blir noe tvilsom til hvor godt du har satt deg inn i dette, når du blir indignert over noe MIFF skriver, og selv mener det er snakk om "et par jøder", og en ren hevnaksjon fra Israel.

Personlig tror jeg det er langt mer komplisert enn som så, men enhver har rett til å beskrive konflikten som de ønsker.

MIFF - Med Israel For Fred? Har du vært innom på den siden og noensinne sett et innlegg som har noe som helst med FRED å gjøre?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Okey. Jeg blir noe tvilsom til hvor godt du har satt deg inn i dette, når du blir indignert over noe MIFF skriver, og selv mener det er snakk om "et par jøder", og en ren hevnaksjon fra Israel.

Personlig tror jeg det er langt mer komplisert enn som så, men enhver har rett til å beskrive konflikten som de ønsker.

Vi må huske at

1200 verifiserte døde fra en grotesk terroraksjon = «et par døde»

Fantasitall funnet på av fanatiske terrorister = en fryktelig tragedie

Go with the program 🙃

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Vi må huske at

1200 verifiserte døde fra en grotesk terroraksjon = «et par døde»

Fantasitall funnet på av fanatiske terrorister = en fryktelig tragedie

Go with the program 🙃

Igjen, "who is counting" 😉

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maneto skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke på «argumentasjonen» at du slenger på et blunkefjes. 

Da tar vi det igjen, i følge VG pr. 3.1: Israel/Gaza-krigen: Kart og grafikk (vg.no)

De har antagelig ikke sjekket tallene mot israelske myndigheter så det det kan godt hende det bare er 2-3 palestinere som er drept og ingen barn. Alle juger 😉

Endret av trn100
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...