DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (53 minutter siden): jeg er antisionist og derfor må tas med en klype salt når jeg uttaler meg negativt om Israel. nm Endret 3 timer siden av DukeNukem3d 3
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Imaginacíon skrev (5 minutter siden): Så lenge du innrømmer tilsvarende om dine uttalelser om Israel, så skal jeg innrømme at jeg er antisionist og derfor må tas med en klype salt når jeg uttaler meg negativt om Israel. Men det jeg henviser til av dokumentasjon står på egne ben. Color me surprised 4
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (1 minutt siden): Det er altså selskapet Israel er i. Det er selskapet kritikere av Israel mener de bør være i, grunnet demonisering og propaganda i mange år. Hvis denne konflikten fikk et proporsjonalt fokus med alle andre kriger og konflikter så skjønner alle at et top 30 demokrati i verden ikke hører hjemme i dette selskapet fordi de har kjempet en stygg krig mot en islamistisk terrorgruppe - på mange måter slik vi kjempet en stygg krig mot IS. Samme riktige kampen å ta. 5 2
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, DukeNukem3d said: Der er vi enige. Også er det fint om du begrenser deg litt også. Er andre her inne som har mer interessante ting å komme med. Som sagt jeg innrømmer det på vilkår av at andre har samme selvinnsikt. 2
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Som sagt jeg innrømmer det på vilkår av at andre har samme selvinnsikt. 3
Rhabagatz Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, DukeNukem3d said: Det er selskapet kritikere av Israel mener de bør være i, grunnet demonisering og propaganda i mange år. Hvis denne konflikten fikk et proporsjonalt fokus med alle andre kriger og konflikter så skjønner alle at et top 30 demokrati i verden ikke hører hjemme i dette selskapet fordi de har kjempet en stygg krig mot en islamistisk terrorgruppe - på mange måter slik vi kjempet en stygg krig mot IS. Samme riktige kampen å ta. Minner meg først og fremst om Trumps mord på 5th avenue. Over og ut. 1 1
Sir Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Så lenge du innrømmer tilsvarende om dine uttalelser om Israel, så skal jeg innrømme at jeg er antisionist og derfor må tas med en klype salt når jeg uttaler meg negativt om Israel. Men det jeg henviser til av dokumentasjon står på egne ben. Nå er ikke jeg antisionist eller sionist, men jeg mener altså at troverdigheten til vitner er farget av deres eget standpunkt. Utfordringen er at du påpeker en del dokumentasjon som da er lite troverdig, siden det er uttalelser fra antisionister som ikke er israelske. 2
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (1 minutt siden): Minner meg først og fremst om Trumps mord på 5th avenue. Over og ut. Fordi Hamas er en "motstandsbevegelse" eller "grasrotbevegelse" pleide dere vel å kalle dem. Og ikke en islamistisk terrorgruppe. Da skjønner man kanskje at demoniseringen har gått litt vel langt, når man innbiller seg at drap/voldtekt/tortur av kvinner og sivile eller 50.000 raketter avfyrt mot sivile områder er i samme gate som "gutta på skauen". 5
UglaSukk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ballalaika skrev (59 minutter siden): Disse hatet vesten fra før. Det er vel mye det dette egentlig handler om Hundre millioner var et veldig lavt tall. Spørreundersøkelser indikerer vel at det er over halvparten i Vesten som skjemmes over det som har skjedd i Gaza. Og det er ikke slik at disse hatet Vesten fra før ( eller hater Vesten nå ). Dette er bare en "kneejerk" for å slippe å tenke konsekvens. 2 1
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, Sir said: Nå er ikke jeg antisionist eller sionist, men jeg mener altså at troverdigheten til vitner er farget av deres eget standpunkt. Utfordringen er at du påpeker en del dokumentasjon som da er lite troverdig, siden det er uttalelser fra antisionister som ikke er israelske. Det var den ene med Albanese med flere. 2
Sir Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (11 minutter siden): Et typisk eksempel på at folk tror på at det de ikke vet om, ikke finnes ... Det pågår folkemordsaker mot Myanmar og Sudan, og for tortur og menneskerettsbrudd mot Syria. Det er altså selskapet Israel er i. Russland og Tyskland også vel. 1
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden UglaSukk skrev (1 minutt siden): Hundre millioner var et veldig lavt tall. Spørreundersøkelser indikerer vel at det er over halvparten i Vesten som skjemmes over det som har skjedd i Gaza. Og det er ikke slik at disse hatet Vesten fra før ( eller hater Vesten nå ). Dette er bare en "kneejerk" for å slippe å tenke konsekvens. Drivkraften bak oppmerksomheten denne krigen får er mye et hat mot vesten. 3
Sir Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden DukeNukem3d skrev (11 minutter siden): Der er vi enige. Også er det fint om du begrenser deg litt også. Er andre her inne som har mer interessante ting å komme med. La oss være greie med hverandre. 2 1
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Fordi Hamas er en "motstandsbevegelse" eller "grasrotbevegelse" pleide dere vel å kalle dem 'helt legitim motstandsbevegelse' 4
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Her uttaler Barth Eide seg fint synes jeg USAs president Donald Trump kunngjorde natt til torsdag at Hamas og Israel er enige om det han kalte «første fase» av en avtale som man håper skal avslutte den to år lange krigen i Gaza. – Dette ønsker vi varmt velkommen. Dette er oppløftende. Det er mer grunn til å være optimistisk nå enn på noe tidspunkt i løpet av de to årene som har gått med denne forferdelige krigen i Gaza. Det er mange fallgruver, det er mye som skal på plass, men dette er en veldig god start, sier utenriksminister Espen Barth Eide (Ap) til TV 2. Første fase innebærer en fange- og gisselutveksling og at Israel skal trekke seg tilbake til en linje som partene ifølge Trump er enige om. – Hvor viktig har Trump vært? – Svært viktig. Han la press på begge parter, det betyr også Israel, for at de nå må levere på sin del av forventningene. I den avtalen ser vi at det både er noe attraktivt for begge parter, og at ingen får alt de ønsket seg. Det er ofte kjennetegnet på en vellykket fredsavtale, sier Barth Eide og legger til: – Nå er det viktig at partene gjennomfører det de har lovet, at implementeringen skjer raskt og effektivt. Og vi alle må stille opp og støtte dem i det. Norge er klart til å gjøre sin del av jobben." Barth Eide til TV 2 om fredsavtalen: – Mange fallgruver - TV 2 2
Imaginacíon Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Når er man sionist? En sionist er en som mener jødene har rett på et hjemland. Det er problematisk for denne staten kom på toppen av en allerede eksisterende bosetning og har i praksis utviklet seg til ren rasisme mot palestinerne. Endret 3 timer siden av Imaginacíon 3
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ballalaika skrev (Akkurat nå): 'helt legitim motstandsbevegelse' "Politisk valgt organisasjon" Kåre Willoch "Omtrent som KRF i Norge" Henriksen Waage Har hørt mye rart opp igjennom om Hamas 2 2
UglaSukk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Ballalaika skrev (20 minutter siden): Drivkraften bak oppmerksomheten denne krigen får er mye et hat mot vesten. Da snakker vi vel i så fall om et underbevisst hat mot Vesten som altså finnes hos halve befolkningen i Vesten. Så da har vi at ingen har gjordt mer for å "vanne" dette underbevisste hatet mot Vesten ( i Vesten ) enn Netanyahu. Det måtte i så fall være Bush jr. Endret 3 timer siden av UglaSukk 3
Ballalaika Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden UglaSukk skrev (Akkurat nå): Da snakker vi vel i så fall om et underbevisst har mot Vesten som altså finnes hos halve befolkningen i Vesten. Så da har vi at ingen har gjordt mer for å "vannet" dette underbevisste hatet mot Vesten ( i Vesten ) enn Netanyahu. Det måtte i så fall være Bush jr. Vet ikke om jeg vil så mange hater vesten. Men tar man med nihilisme over vesten så er man fort på 50%. Blir jo et spekter. Nja, Nietzsche observerte denne nihilismen for 150 år siden. Blir vanskelig å skylde på Bibi. 2 1
23:4 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden DukeNukem3d skrev (27 minutter siden): Fordi Hamas er en "motstandsbevegelse" eller "grasrotbevegelse" pleide dere vel å kalle dem. Og ikke en islamistisk terrorgruppe. Da skjønner man kanskje at demoniseringen har gått litt vel langt, når man innbiller seg at drap/voldtekt/tortur av kvinner og sivile eller 50.000 raketter avfyrt mot sivile områder er i samme gate som "gutta på skauen". Og de kaster homofile ned fra hustakene ! De skyter egne sivile om de bare så mye som våger å opponere mot de, som det å hente nødhjelp og mat som serveres gratis av Israelerne. Som da tar inntekten fra Hamas som heller vil selge dette svart til egne sivile. Rett ut sagt ! Hamas = IS ! Det er ikke noe forskjell på den ekstreme islamismen og de ekstreme metodene de bruker mot alle sine fiender og ikke minst jøder når det gjelder Hamas og IS. Det er dønn likt, og det samme ser vi i Syria der de nå begår folke mord på Druserne ! Samme ideologi ! 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå