Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
VifteKopp skrev (4 timer siden):

Personlig mener jeg at regelen burde være at ingen land burde bli utestengt fra sportslige eller kulturelle arrangement av politiske grunner. Det blir for mye dobbeltmoral og selvmotsigelser hvor det er umulig å opprettholde noen konsistens.

Jeg mener: hvis Russland skal bli utestengt for å invadere Ukraina, burde vel også USA i sin tid blitt utestengt for invasjonen av Irak? Og hvis Sør-Afrika ble utestengt for raseapartheid, burde vel enkelte konservative muslimske land utestenges for sitt pågåaende kjønnsapartheid? Og Nord-Korea har ikke invadert noen på 70 år, men holder samtidig sin egen befolkning på 27 millioner som gisler under de verste forhold og det er liksom ikke et problem? 

Det er umulig å tegne noen konsistente moralske linjer i sanden. La sport være sport. 

Jeg har en idé: Stopp alle arrangementer for alle inntil alle lever i fred. Da tror jeg det hadde blitt ordnings ganske fort.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (4 minutter siden):

Hvis det er noen som lurer på hvorfor jeg aldri svarer en bestemt debattant, så er det fordi jeg har han på ignore. 

Hvordan vet du at han snakker til deg om du har han på ignore?

:hmm:

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (27 minutter siden):

Alt er visst løgn og forbannet dikt. Uansett hvor mange det er snakk om. Men ikke alt kan bortforklares.

Den listen med "eksperter" i FN er noe av det mest useriøse jeg har sett. Ikke et fnugg av objektivitet å spore. Man bør i det minste kunne forvente at et slikt utvalg består av objektive folk som ikke har valgt tydelig side i saken.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, DukeNukem3d said:

Den listen med "eksperter" i FN er noe av det mest useriøse jeg har sett. Ikke et fnugg av objektivitet å spore. Man bør i det minste kunne forvente at et slikt utvalg består av objektive folk som ikke har valgt tydelig side i saken.

Det betyr ikke at de ikke har noen sak, det viser en lang rekke andre rapporter og artikler.

Skrevet
Imaginacíon skrev (3 timer siden):

Video av gruppevoldtekt av palestinsk fange i israelsk fengsel. Israelere protesterte som kjent for retten til å voldta fanger.

https://x.com/DoubleDownNews/status/1940891365396844890

https://www.aljazeera.com/video/newsfeed/2024/8/13/israeli-protesters-rally-for-the-right-to-rape-prisoners

Flere av disse er tiltalt nå. Demonstrantene, eller mobben som i dette tilfellet er en bedre beskrivelse, var opptil 1200 ekstremister som representerer Israel like mye som 600 høyreekstreme nordmenn representerer Norge. De sa ikke at de protesterte for retten til å voldta fanger, de sa at anklagene var grunnløse og at å arrestere israelske soldater var feil, spesielt i en pågående krig.

https://www.timesofisrael.com/5-idf-reservists-indicted-for-severe-abuse-of-palestinian-detainee-at-sde-teiman/

• Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 timer siden):

Trump mener at 7de oktober er et folkemord, men ellers er det vel ganske tynt i rekkene.

Jeg er generelt ikke så opptatt av hvor mange som mener noe når jeg lurer på hva som er fakta. Mesteparten av verdens befolkning trodde på et tidspunkt at jorda var flat.

• Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (20 minutter siden):

Det betyr ikke at de ikke har noen sak, det viser en lang rekke andre rapporter og artikler.

Nei vel, men jeg hører ikke på noe de har å si om den. Og det burde ikke noen gjøre hvis de ønsker en objektiv vurdering.

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Sir said:

Jeg er generelt ikke så opptatt av hvor mange som mener noe når jeg lurer på hva som er fakta. Mesteparten av verdens befolkning trodde på et tidspunkt at jorda var flat.

Det er nå engang slik at verden styres etter hva flertallet mener, som i et demokrati, hva eksperter på området mener, eller hva en domstol mener. Du har som alle andre rett til din mening. Noen mener for eksempel at jorda er flat.

Endret av Imaginacíon
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Den inngår i en sammenhengende fortelling om israelske overgrep. At slike videoer er sjeldne sier seg selv og at den i det hele tatt kom ut er nær et mirakel.

Nå var den saken under etterforskning før videoen ble lekket da, noe som tyder på at systemet faktisk fanger opp eventuelle overgrep uten at det trengs noen offentliggjøring av video. Det kan jo faktisk hende at slike videoer er sjeldne fordi slike saker er sjeldne.

• Liker 2
Skrevet
8 minutes ago, Vokteren said:

Er det noen som lenger tror det er mulig å skape fred i midt-østen ?

https://edition.cnn.com/world/live-news/israel-hamas-gaza-war-10-08-25?post-id=cmgi8sex500003b6presb377t

Historien med stadig nye overgrep og brutte avtaler viser at dette er umulig.

Det virker håpløst med sionismen så indoktrinert i den israelske befolkningen. Bosetningene blir stadig utvidet og palestinerne blir fortrengt. Men verdens øyne er på Israel, derfor kommer ikke de høyreekstremes drøm om direkte etnisk rensing til å skje nå. Netanyahu startet en spirituell reise for noen måneder siden mot Stor-Israel. Han er gammel nå, så det må bli den som kommer etter han som må ta opp hansken eventuelt. Tiden vil vise hvor det går.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/netanyahu-says-hes-on-a-historic-and-spiritual-mission-endorses-vision-of-greater-israel/

Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (10 minutter siden):

Det virker håpløst med sionismen så indoktrinert i den israelske befolkningen. Bosetningene blir stadig utvidet og palestinerne blir fortrengt. Men verdens øyne er på Israel

Verdens øyne er faktisk på Hamas, som er de som må legge ned våpnene for at det skal bli fred. 

Endret av VifteKopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...