Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
7 minutes ago, Sir said:

Ja det er det jeg prøver å spørre deg om men du svarer bare med at Israel ensidig skal legge ned våpnene.

For meg er det åpenbart at Israel må slutte med sin fascistiske behandling av palestinerne. Det er basis for enhver fred. Fascister hører ikke hjemme i vår verden.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (10 minutter siden):

Han er sikkerhetsminister og har ansvar for fengslene, så hva han mener har stor betydning.

Det har betydning, men Israel er en rettsstat som beviselig har arrestert og straffet voktere for mishandling av fanger i tiden Ben-Gvir har vært minister.

Skrevet (endret)
10 minutes ago, Sir said:

Det har betydning, men Israel er en rettsstat som beviselig har arrestert og straffet voktere for mishandling av fanger i tiden Ben-Gvir har vært minister.

For israelere eller palestinere? Dette må du dokumentere.

Har noen blitt arrestert for dette?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sexual_and_gender-based_violence_against_Palestinians_during_the_Gaza_war

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (20 timer siden):

Den dominerende part her=Folkemorder

Det er ikke normalt i det hele tatt at Israel skal få diktere vilkårene.

For ikke å glemme at det skal være alle andre enn Israel som skal betale for gjenoppbyggingen..

Hvis fortsatt motivet for total utrenskning av palestinerne er tilstede, noe jeg i høyeste grad tror den er, så er det sikkert ikke vanskeligere enn at hvis Israel faker og sier de så en topplue fra en Hamaskriger blant noen steiner så er det i gang igjen. Med full velsignelse fra hele vesten.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, Sovna said:

For ikke å glemme at det skal være alle andre enn Israel som skal betale for gjenoppbyggingen..

Hvis fortsatt motivet for total utrenskning av palestinerne er tilstede, noe jeg i høyeste grad tror den er, så er det sikkert ikke vanskeligere enn at hvis Israel faker og sier de så en topplue fra en Hamaskriger blant noen steiner så er det i gang igjen. Med full velsignelse fra hele vesten.

Israel skal selvsagt betale for gjenoppbyggingen samt en massiv erstatning for folkemordet.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (19 minutter siden):

Israel skal selvsagt betale for gjenoppbyggingen samt en massiv erstatning for folkemordet.

Tror jeg ikke skjer. Ikke en skarve mynt.. Hvis det havner noe penger i den retningen blir det til israelske bosettinger.

Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Det er det ene eksemplet hvor de ble dømt for å ha slått fanger. Hva med den seksuelle volden og drapene?

Det er nok ikke det eneste eksempelet, men du ba om et eksempel som du tydeligvis ikke hadde hørt om. Du beviser gjentatte ganger at du ikke er informert, men når du får mer informasjon endrer du ikke synspunkt. «When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?»

Skrevet (endret)
2 minutes ago, Sir said:

Hvorfor mener du påstander fra palestinske fanger er mer troverdige enn påstander fra Israelske myndigheter?

In August 2024, Israeli human rights organization, B'Tselem, released a report on systematic Israeli abuse, torture, sexual violence and rape of Palestinian detainees, calling the Israeli prison system a "network of torture camps".[

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

In August 2024, Israeli human rights organization, B'Tselem, released a report on systematic Israeli abuse, torture, sexual violence and rape of Palestinian detainees, calling the Israeli prison system a "network of torture camps".[

Jeg har lest dette før. Igjen, hvorfor mener du påstander fra palestinske fanger er mer troverdige enn påstander fra Israelske myndigheter? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Sir said:

Jeg har lest dette før. Igjen, hvorfor mener du påstander fra palestinske fanger er mer troverdige enn påstander fra Israelske myndigheter? 

Jeg mener B'Tselem er troverdige.

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, Sovna said:

Tror jeg ikke skjer. Ikke en skarve mynt.. Hvis det havner noe penger i den retningen blir det til israelske bosettinger.

Det er det som kommer til å skje, men verdenssamfunnet burde boikotte og sanksjonere Israel inntil de slutter med menneskerettsbruddene og betaler.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Jeg mener B'Tselem er troverdige.

De baserer seg utelukkende på intervju av palestinske fanger.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du det? Etter slike forbrytelser er ofrenes kropp merket.

De sier det selv.

«B’Tselem collected testimonies from 55 Palestinians»

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutes ago, Sir said:

De sier det selv.

«B’Tselem collected testimonies from 55 Palestinians»

Hvem sier at det var det eneste de gjorde?

Og hvor ofte undersøker Israel klager? Aldri i følge denne rapporten. 

Since 2001, not a single criminal investigation has been launched into a complaint against an ISA interrogator, despite hundreds of complaints being lodged with the relevant authorities.

https://www.btselem.org/torture

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...