Sir Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober 0laf skrev (15 minutter siden): De løper jo forsåvidt ikke mot tanksen, men flere av de løper til venstre i videoen, den siden det smeller på, i stedet for å løpe til høyre Er det mange kortvokste i Gaza, eller er det flere barn på denne videoen? Jeg tror det er filmet langt unna, derfor de ser små ut. 2
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober (endret) 23 minutes ago, Sir said: Som da gjør dem like troverdige som B'Tselem, sant? Sant…? B'Tselem rapporterer på tross av å være israelere. Det gjør dem mer troverdige. Aharon Bara og Eugene Kontorovich opererer i tråd med å være sionister, det gjør dem mindre troverdige. Hvis det skulle vise seg at de ikke er sionister, ville det gjøre dem mer troverdige. Endret 9. oktober av Imaginacíon 2 1
Populært innlegg Sir Skrevet 9. oktober Populært innlegg Skrevet 9. oktober Imaginacíon skrev (1 time siden): B'Tselem rapporterer på tross av å være israelere. Det gjør dem mer troverdige. Aharon Bara og Eugene Kontorovich opererer i tråd med å være sionister, det gjør dem mindre troverdige. Hvis det skulle vise seg at de ikke er sionister, ville det gjøre dem mer troverdige. Så vi kan bare høre på folk som er fra Israel om de er imot Israel, vi kan ikke høre på tyskere fordi de en gang drepte masse jøder, og vi kan ikke høre på noen som forsvarer Israel. Har jeg skjønt det riktig? 9 1
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober (endret) 38 minutes ago, Sir said: Så vi kan bare høre på folk som er fra Israel om de er imot Israel, vi kan ikke høre på tyskere fordi de en gang drepte masse jøder, og vi kan ikke høre på noen som forsvarer Israel. Har jeg skjønt det riktig? En antisionist som forsvarer Israel ville vært høyst troverdig. At en sionist gjør det er lite troverdig. Skulle ikke være så vanskelig å forstå. Tyskernes problematiske forhold til Israel er vel kjent. Spesielt eliten. Men for all del, hvis du kan vise til at han fyren har vært kritisk til Israel før, har du et poeng. B'Tselem er antisionister så vidt jeg vet, men de er israelere, det skulle vel veie opp for hverandre. De to karene du nevner er både israelere og så vidt jeg vet sionister. Dobbel dose lite troverdighet når det gjelder å uttale seg positivt om Israel. For å ta det litt uhøytidelig. Endret 9. oktober av Imaginacíon 1 1
Sir Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Imaginacíon skrev (29 minutter siden): En antisionist som forsvarer Israel ville vært høyst troverdig. At en sionist gjør det er lite troverdig. Skulle ikke være så vanskelig å forstå. Tyskernes problematiske forhold til Israel er vel kjent. Spesielt eliten. Men for all del, hvis du kan vise til at han fyren har vært kritisk til Israel før, har du et poeng. B'Tselem er antisionister så vidt jeg vet, men de er israelere, det skulle vel veie opp for hverandre. De to karene du nevner er både israelere og så vidt jeg vet sionister. Dobbel dose lite troverdighet når det gjelder å uttale seg positivt om Israel. For å ta det litt uhøytidelig. Aharon Barak har vært kritisk til Israel i forhold til krigen, men det spørs hva du mener med begrepet. Vil det si at antisionister som ikke er fra Israel også skal tas like useriøst når de uttaler seg negativt om Israel, slik som f.eks. Albanese, eller er dette en regel som bare gjelder for den ene siden? 6 1
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober 3 minutes ago, Sir said: Aharon Barak har vært kritisk til Israel i forhold til krigen, men det spørs hva du mener med begrepet. Vil det si at antisionister som ikke er fra Israel også skal tas like useriøst når de uttaler seg negativt om Israel, slik som f.eks. Albanese, eller er dette en regel som bare gjelder for den ene siden? Var ikke du en av de som avskrev Albanese som pro-palestiner? 1 1
Ballalaika Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Rhabagatz skrev (8 timer siden): En flott presentasjon av Israels standpunkt. Hvis du gjør tilsvarende tankeøvelse for Hamas og opprørske palestinske unge menn, blir rask konklusjonen at den israelske okkupasjonen må opphøre og at palestinerne må opprette en stat der de er herrer i eget hus. Alt annet er uaktuelt for dem. Hamas er ikke problemet, de er et symptom. Eneste måte å tilfredsstille begge parter er gjennom en langvarig våpenhvile og nedkjøling av konflikten, og forhandlinger der begge parter tar til seg motpartens realiteter, der målet er en tostatløsning. Alternativet er full okkupasjon og kamp mot en gerilja som varer i flere tiår, med stadige terrorangrep på Israel og jøder rundt om i verden. Det er to parter i enhver konflikt. For å forstå den MÅ man sette seg inn i begge parters perspektiv og forstå de røde linjene. Dette er helt grunnleggende i konfliktløsning. Fordrer at de legger fra seg de anti-sionistiske ambisjonene. 4
Ballalaika Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Imaginacíon skrev (6 timer siden): Skal en rolig sitte å se på at det skjer? Selvsagt ikke. Folkemordet må på dagsorden, eksperter må uttale seg og sanksjoner må innføres. Det er straks signert våpenhvile. Trump har ordnet opp. Den eneste humanitære krisen og krigen i galaksen er avsluttet. Når kan Nirvana senke seg over Gaia 7 1
Ballalaika Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober UglaSukk skrev (6 timer siden): Ingen har gjordt mer for islam enn Netanyahu. Han har fått hundre millioner muslimer styrket i troen på at islam er det rette. Og han har fått hundre millioner vestlige til å skjemmes over Vesten. Disse hatet vesten fra før. Det er vel mye det dette egentlig handler om 6 3
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Ettervirkningene av folkemordet kommer til å bli følt i mange tiår fremover. https://www.theguardian.com/world/2025/oct/08/almost-55000-children-in-gaza-acutely-malnourished-lancet-study-estimates 2 1
Rhabagatz Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober 5 minutes ago, Imaginacíon said: Ettervirkningene av folkemordet kommer til å bli følt i mange tiår fremover. https://www.theguardian.com/world/2025/oct/08/almost-55000-children-in-gaza-acutely-malnourished-lancet-study-estimates Det er ingen tvil om at dette vil sette dype spor i alle sivile på Gaza, som vil prege dem resten av livet. 3 1
BadCat Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Utvanning av ord begrenser muligheteten til å uttrykke seg. 5 2
Sir Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Imaginacíon skrev (1 time siden): Var ikke du en av de som avskrev Albanese som pro-palestiner? Nei, jeg var en av de som skrev at rapporten som Albanese var medforfatter av, kun var påstander, og ikke bevis. Vil det si at antisionister som ikke er fra Israel også skal tas like useriøst når de uttaler seg negativt om Israel, slik som f.eks. Albanese, eller er dette med lav troverdighet bare noe som gjelder de som sier at Israel ikke utfører folkemord? 8 1
DukeNukem3d Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober JK22 skrev (9 timer siden): Den første fasen vil avløses av den andre fasen, som vil være avgjørelsens øyeblikk. Demilitarisering gjennom en avvæpning av Hamas er sentral i Israels forlangelser, det vil ikke koste dem stort å trekke seg ut av 70 % av Gazastripen da dette er ingenmannsland - så de vil angripe på nytt om det skulle bli nødvendig. Israel vil ikke ha "hudna", heller ikke oljesjeikene som gjort det klart at Hamas må bort selv om de vil straffe Israel. Så hvis Hamas skulle nekte å la seg avvæpnes og gi fra seg makten i Gazastripen - vil Trump gi all støtte uten å ha oljesjeikene som en potensiell trussel. 7. oktober gjort det meget klinkende klart; Hamas må tilintetgjøres helt og holdt. Netanyahu hadde nektet å gjøre det fordi han vil holde på makten og bruke Hamas for å gjennomføre ødeleggelsen av den palestinske statsmuligheten for alltid, da Hamas helt ignorere enhver og alt om palestinsk eksistens. Det eneste som talt er å ødelegge Israel og gjerne dø, det gjør dem til en dødskult som må UTRYDDES med alle midler. På dette punktet burde det ikke herske noe uenighet. Så hvis Hamas ikke vil kapitulere ved å gi fra seg våpnene og makten - som Trump hadde sagt er sentralt for "hans" fredsplan - skal de bort. Og da må Netanyahu få kniven på strupen; enten avslutte oppdraget eller arresteres, i eldre tid ville han ha blitt korsfestet og revet fra hverandre! Godt innlegg! Dette er nok den store "bumpen" for varig fred, at Hamas lar seg demilitarisere og miste makten på Gaza - og at noen ansvarlige tar over. Klarer man å få til dette så er alt mulig plutselig. 4
DukeNukem3d Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Rhabagatz skrev (8 timer siden): Men noen ord defineres av lover, dommer og rettsprosesser. Folkemord er et slikt ord. Spørsmålet om Israel begår folkemord er til behandling hos rett instans. Alle andre vurderinger er syning, uansett om det er fag- eller legfolk. Hvorfor er ikke spørsmålet om ørten andre kriger som er mye verre og ikke engang i selvforsvar til en slik behandling? 5 1
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober (endret) 15 minutes ago, Sir said: Nei, jeg var en av de som skrev at rapporten som Albanese var medforfatter av, kun var påstander, og ikke bevis. Vil det si at antisionister som ikke er fra Israel også skal tas like useriøst når de uttaler seg negativt om Israel, slik som f.eks. Albanese, eller er dette med lav troverdighet bare noe som gjelder de som sier at Israel ikke utfører folkemord? Antisionister som ikke er fra Israel og uttaler seg negativt om Israel har liten troverdighet. Endret 9. oktober av Imaginacíon 3
Sir Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Antisionister som uttaler seg negativt om Israel har liten troverdighet. Hva sier det om dine uttalelser om Israel? 7 1
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober 11 minutes ago, DukeNukem3d said: Hvorfor er ikke spørsmålet om ørten andre kriger som er mye verre og ikke engang i selvforsvar til en slik behandling? Ingen hindrer Israel eller hvem det måtte være å opprette sak i ICJ på disse konfliktene. 1 1
Imaginacíon Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober 1 minute ago, Sir said: Hva sier det om dine uttalelser om Israel? Så lenge du innrømmer tilsvarende om dine uttalelser om Israel, så skal jeg innrømme at jeg er antisionist og derfor må tas med en klype salt når jeg uttaler meg negativt om Israel. Men det jeg henviser til av dokumentasjon står på egne ben. 1 1
Rhabagatz Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober (endret) 18 minutes ago, DukeNukem3d said: Hvorfor er ikke spørsmålet om ørten andre kriger som er mye verre og ikke engang i selvforsvar til en slik behandling? Et typisk eksempel på at folk tror på at det de ikke vet om, ikke finnes ... Det pågår folkemordsaker mot Myanmar og Sudan, og for tortur og menneskerettsbrudd mot Syria. Det er altså selskapet Israel er i. Endret 9. oktober av Rhabagatz 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå