hocanee Skrevet fredag kl 04:37 Skrevet fredag kl 04:37 12 hours ago, Neptun1 said: Norge utmerker seg igjen med å være mest antisemittiske -og anti USA i Vesten. Lite lurt å trekke oljefondet ut av investeringer i amerikanske foretak. Men hva gjør ikke Støre, Barten og Stoltenberg for Hamas? https://borsen.dagbladet.no/nyheter/senator-raser-mot-oljefondet-nye-trusler/83517955 Taktikk og smarthet har aldri preget venstresiden. Støre er en tøffel uten ryggrad. 8
hocanee Skrevet fredag kl 04:39 Skrevet fredag kl 04:39 (endret) Kan ikke tro at alle disse anti semitiske partiene tvinger meg til å måtte velge mellom KrF og Frp Endret fredag kl 04:40 av hocanee 5 1
Rhabagatz Skrevet fredag kl 05:19 Skrevet fredag kl 05:19 (endret) 1 hour ago, hocanee said: Sier man from the river to the sea promoterer man folkemord. Ingen av disse nordmennene som klapper snakker for meg. Jeg blir flau over landet mitt. Det blir temmelig fåfengt å gnåle om at elven til havet er oppfordring til folkemord når vi faktisk har en pågående etnisk rensing og villet utsulting av et folk med uttalt folkemordintensjon. Da tenker jeg at det er på tide med en realitetsorientering. Endret fredag kl 06:01 av Rhabagatz 6
Ballalaika Skrevet fredag kl 05:48 Skrevet fredag kl 05:48 Rhabagatz skrev (25 minutter siden): Det blir temmelig fåfengt å gnåle om at elven til havet er oppfordring til folkemord til når vi faktisk har en pågående etnisk rensing og villet utsulting av et folk med uttalt folkemordintensjon. Da tenker jeg at det er på tide med en realitetsorientering. Om man tror at å rope slagord som oppfordrer til folkemord på jødene er det som skal til for å overbevise jødene at de ikke trenger å gå til drastiske tiltak for å beskytte seg selv er det kanskje på tide med en realitetsorientering. 6 1
ParadiseCity Skrevet fredag kl 06:20 Skrevet fredag kl 06:20 Ballalaika skrev (29 minutter siden): Om man tror at å rope slagord som oppfordrer til folkemord på jødene er det som skal til for å overbevise jødene at de ikke trenger å gå til drastiske tiltak for å beskytte seg selv er det kanskje på tide med en realitetsorientering. Ja jøss, blir sikkert tolket som et opprop om folkemord blant enkelte kokko menigheter på sørlandet, Fox News og Miff. Men resten av det normale samfunnet? Neppe. Hvis du oppriktig mener det er et opprop om folkemord burde du sporenstreks marsjere til nærmeste lensmannskontor og levere inn en anmeldelse. 6
Ballalaika Skrevet fredag kl 06:31 Skrevet fredag kl 06:31 ParadiseCity skrev (2 minutter siden): Ja jøss, blir sikkert tolket som et opprop om folkemord blant enkelte kokko menigheter på sørlandet, Fox News og Miff. Men resten av det normale samfunnet? Neppe. Hvis du oppriktig mener det er et opprop om folkemord burde du sporenstreks marsjere til nærmeste lensmannskontor og levere inn en anmeldelse. Jeg er ikke så opptatt av å bruke rettsystemet mot hatytringer. Jeg er litt sånn fan av ytringsfrihet. Dog, noen av de dommene som anvender hatytringsparagrafen synes jeg har vært på sin plass. Det jeg forventer derimot er at det "normale samfunnet" tar avstand fra hatytringer. Å sende hatytringer på statskanalen fra en tilstelning som absolutt tar mål av seg til å være dannet selskap uten kraftige reaksjoner fremstår som alt annet enn "normalt" for meg. Men så er det fint lite normalt med resepsjonen palestina-konlikten har i Norge. 4 1
ParadiseCity Skrevet fredag kl 06:38 Skrevet fredag kl 06:38 Ballalaika skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke så opptatt av å bruke rettsystemet mot hatytringer. Jeg er litt sånn fan av ytringsfrihet. Dog, noen av de dommene som anvender hatytringsparagrafen synes jeg har vært på sin plass. Det jeg forventer derimot er at det "normale samfunnet" tar avstand fra hatytringer. Å sende hatytringer på statskanalen fra en tilstelning som absolutt tar mål av seg til å være dannet selskap uten kraftige reaksjoner fremstår som alt annet enn "normalt" for meg. Men så er det fint lite normalt med resepsjonen palestina-konlikten har i Norge. Problemet er jo at at de samme organisasjonene, menighetene og media som hyler ut at dette er folkemord har gjerne også veldig ekstreme holdninger til normale ting i samfunnet som homofili, abort, kvinners rolle i samfunnet. Sånne ting. Man kan ikke ta de seriøst. 6
Ballalaika Skrevet fredag kl 06:39 Skrevet fredag kl 06:39 ParadiseCity skrev (Akkurat nå): Problemet er jo at at de samme organisasjonene, menighetene og media som hyler ut at dette er folkemord har gjerne også veldig ekstreme holdninger til normale ting i samfunnet som homofili, abort, kvinners rolle i samfunnet. Sånne ting. Man kan ikke ta de seriøst. Dette ble litt god dag mann, økseskaft. 3
ParadiseCity Skrevet fredag kl 07:14 Skrevet fredag kl 07:14 Ballalaika skrev (34 minutter siden): Dette ble litt god dag mann, økseskaft. Huff a meg, det ble vel for mye for deg dette 5
Ballalaika Skrevet fredag kl 07:19 Skrevet fredag kl 07:19 ParadiseCity skrev (3 minutter siden): Huff a meg, det ble vel for mye for deg dette Ja, oppfordringer til folkemord på statskanalen i beste sendetid er litt utenfor det jeg er vant til, egentlig. 3 2
ParadiseCity Skrevet fredag kl 07:23 Skrevet fredag kl 07:23 Ballalaika skrev (3 minutter siden): Ja, oppfordringer til folkemord på statskanalen i beste sendetid er litt utenfor det jeg er vant til, egentlig. Er det? Skulle tro du var godt vant til hardere retorikk enn det, du som er så glad I Netanyahu-regjeringen… 5
Ballalaika Skrevet fredag kl 07:32 Skrevet fredag kl 07:32 ParadiseCity skrev (1 minutt siden): Er det? Skulle tro du var godt vant til hardere retorikk enn det, du som er så glad I Netanyahu-regjeringen… Har Ben Gvir blitt invitert til å synge sanger om folkemord på formelle fester i Norge direktesendt av NRK? Del gjerne linken til videoopptaket. Uttalelsene fra regjeringsmedlemmer er nettopp blitt møtt med kraftige reaksjoner, noe du burde fått med deg kanskje, du som er så glad i Hamas... 4
Snikpellik Skrevet fredag kl 07:36 Forfatter Skrevet fredag kl 07:36 UK bars Israeli officials from London arms fair https://www.politico.eu/article/uk-israel-officials-gaza-military-defense-politics/ The British government has blocked Israeli officials from attending a major defense conference in London amid continued criticism of the campaign in Gaza. (...) The spokesman said: “The Israeli government’s decision to further escalate its military operation in Gaza is wrong. As a result, we can confirm that no Israeli government delegation will be invited to attend DSEI UK 2025.” They added: "There must be a diplomatic solution to end this war now, with an immediate ceasefire, the return of the hostages and a surge in humanitarian aid to the people of Gaza." 5 1
ParadiseCity Skrevet fredag kl 08:07 Skrevet fredag kl 08:07 Ballalaika skrev (29 minutter siden): Har Ben Gvir blitt invitert til å synge sanger om folkemord på formelle fester i Norge direktesendt av NRK? Del gjerne linken til videoopptaket. Det vet jeg ikke, jeg jobber ikke i NRK. Du får sende et brev til NRK med forespørsel om videolink til Ben Gvir sin sangopptreden. Ballalaika skrev (32 minutter siden): Uttalelsene fra regjeringsmedlemmer er nettopp blitt møtt med kraftige reaksjoner, noe du burde fått med deg kanskje, du som er så glad i Hamas... Kraftig reaksjoner fra deg? Eneste fra deg er mumling om Hamas-sympati og antisemitter hver gang et vestlig land våger å kritisere israelsk folkemordprat. 5
Ballalaika Skrevet fredag kl 08:09 Skrevet fredag kl 08:09 (endret) ParadiseCity skrev (13 minutter siden): Det vet jeg ikke, jeg jobber ikke i NRK. Du får sende et brev til NRK med forespørsel om videolink til Ben Gvir sin sangopptreden. Kraftig reaksjoner fra deg? Eneste fra deg er mumling om Hamas-sympati og antisemitter hver gang et vestlig land våger å kritisere israelsk folkemordprat. Beklager altså, men dette er bare en ordsalat. Bare nok et bevis på at saklig og rasjonell diskurs er ikke velkomment. Eller forstår man rett og slett ikke forskjellen mellom at når NRK viser folkemorduttalelser fra Ben Gvir&co så vil premisset for å i det hele tatt sende det at det skal være innbakt i og fokusert rundt fordømmelse av uttalelsene, mens når de viser oppfordringer til folkemord på jødene så sendes uironisk og nonchalant som lett sommer underholdning for fiffen? Det er en distinksjon man ikke forstår? Endret fredag kl 08:25 av Ballalaika 5 1
ParadiseCity Skrevet fredag kl 08:23 Skrevet fredag kl 08:23 Ballalaika skrev (7 minutter siden): Beklager altså, men dette er bare en ordsalat. Bare nok et bevis på at saklig og rasjonell diskurs er ikke velkomment. Hvis du ønsker seriøs diskurs må du nok te deg litt mer edruelig neste gang. De dere full-gubbe-på-facebook-lørdagskvelden kommentarene dine som du elsker å komme med inviterer ikke akkurat til en saklig debatt #NullSelvinnsikt 5 1
Ballalaika Skrevet fredag kl 08:29 Skrevet fredag kl 08:29 (endret) ParadiseCity skrev (7 minutter siden): Hvis du ønsker seriøs diskurs må du nok te deg litt mer edruelig neste gang. De dere full-gubbe-på-facebook-lørdagskvelden kommentarene dine som du elsker å komme med inviterer ikke akkurat til en saklig debatt #NullSelvinnsikt De dere dritings på hvitvin på en tirsdags formiddag -raljeringene dine er ikke så sjarmiss som du muligens tror de er. #nullSelvinnsikt Endret fredag kl 08:30 av Ballalaika 3 1
UglaSukk Skrevet fredag kl 09:21 Skrevet fredag kl 09:21 (endret) "Israeli media and soldiers say it was APPROVED by top brass to target the journalists and medical workers today at the hospital — Channel 14." https://x.com/Megatron_ron/status/1960097904317563329 Hvis man var ute etter et kamera kunne man sendt en drone og tatt ut kameraet spesifikt. Endret fredag kl 09:32 av UglaSukk 2 2
Ballalaika Skrevet fredag kl 09:32 Skrevet fredag kl 09:32 UglaSukk skrev (8 minutter siden): "Israeli media and soldiers say it was APPROVED by top brass to target the journalists and medical workers today at the hospital — Channel 14." https://x.com/Megatron_ron/status/1960097904317563329 Man fortsetter å være imponert over hvor man snubler over kilder. Russia today via megatron(en kjent propaganda-aktør på bla Twitter). Nå vet jeg ikke om oversettelsen i videoen er riktig, men den sier uansett ikke det som skrives i innlegget. 4
UglaSukk Skrevet fredag kl 09:36 Skrevet fredag kl 09:36 Ballalaika skrev (1 minutt siden): Nå vet jeg ikke om oversettelsen i videoen er riktig, men den sier uansett ikke det som skrives i innlegget. Nei, men hvis man tenker over det, så følger det at det å drepe journalistene var hensikten. Hvis et kamera var målet ville man sendt en drone og tatt ut kameraet spesifikt. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå