Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Ja, det stemmer. Verdens medier og menneskerettighetsorganisasjoner ligger jo egentlig våkne om natten og planlegger hvordan de kan kritisere jøder mer enn andre. Det er ikke fordi Israel er et av verdens mest militært overlegne land som okkuperer et folk uten stat, med konstant mediedekning og milliardstøtte fra Vesten. Neida, det handler selvfølgelig bare om antisemittisme. At det er grunn til å kritisere Israel er jeg enig i, at Israel skal ha 100 ganger flere resolusjoner mot seg enn alle andre land (ingen mot Tyrkia) er selvsagt antisemittisme 5 1
Lallabaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Tussi skrev (4 minutter siden): Hvorfor svarer du på mitt innlegg når det har null relevans til det jeg skriver, det er nesten noe søkt Fordi spørsmålet gir utrykk for at man ,helt uten videre, kan stole på Israel sin etterretning. Noe som farger spørsmålet med en helt åpenbar bias, som ikke tar hensyn til Israel sine mange løgner. 4
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Rhabagatz skrev (1 minutt siden): Vedkommende har vel lært, da. Ja, jeg er selvsagt null interessert i respons som ikke har noe relevans til det jeg skriver. Da kan man heller skrive et innlegg uten å sitere noen 3 1
Rhabagatz Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Just now, Tussi said: Den må du forklare nærmere... Du spurte om våpenlast. Houthiene har jo innført blokade mot Israel på samme måte som Israel har en pågående blokade av Gaza. Hele poenget er at det er i samme gate. 4
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Fordi spørsmålet gir utrykk for at man ,helt uten videre, kan stole på Israel sin etterretning. Noe som farger spørsmålet med en helt åpenbar bias, som ikke tar hensyn til Israel sine mange løgner. Hvilken etterretning? Det var helt åpenbart kamper ombord på MM, derfor mitt spørsmål 4 1
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Rhabagatz skrev (1 minutt siden): Du spurte om våpenlast. Houthiene har jo innført blokade mot Israel på samme måte som Israel har en pågående blokade av Gaza. Hele poenget er at det er i samme gate. Jeg spurte om det var avklart at det ikke var våpen ombord da man mente dette var et uprvosert angrep mot sivile, og sammenlignet det med MM som var.æ i alle fall væpnede folk ombord Endret 2. mai av Tussi 2 1
rabler Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 1 minute ago, Tussi said: Jeg spurte om det var avklart at det ikke var våpen ombord da man mente dette var et uprvosert angrep mot sivile, og sammenlignet det med MM som var.æ i alle fall væpnede folk ombord Israel har ingen rett til å skyte på et skip i internasjonalt farvann. 5 1
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai rabler skrev (Akkurat nå): Israel har ingen rett til å skyte på et skip i internasjonalt farvann. Uten sammenligning forøvrig, er alle krigshandlinger i Internasjonalt farvann forbudt?
Lallabaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Tussi skrev (4 minutter siden): Jeg spurte om det var avklart at det ikke var våpen ombord da man mente dette var et uprvosert angrep mot sivile, og sammenlignet det med MM som var.æ i alle fall væpnede folk ombord Poenget er at med Israel sitt modus operandi, spiller det nesten ingen rolle om det er væpnede folk der eller ikke, ref nedslaktningen av ambulansepersonell. Skyt først, håp at det finnes noe som rettferdiggjør drapene, hvis ikke "Vi skal etterforske" Endret 2. mai av Lallabaika 1 2
Ballalaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Hva er det man ser for at Israel skulle ønske å oppnå med å sende en drone ned på skipet? 1
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Poenget er at med Israel sitt modus operandi, spiller det nesten ingen rolle om det er væpnede folk der eller ikke, ref nedslaktningen av ambulansepersonell. Skyt først, håp at det finnes noe som rettferdiggjør drapene, hvis ikke "Vi skal etterforske" Det er selvsagt forskjellen på nødvendig selvforsvar og krigsforbrytelser. Trodde det var åpenbart 2
Lallabaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Tussi skrev (7 minutter siden): At det er grunn til å kritisere Israel er jeg enig i, at Israel skal ha 100 ganger flere resolusjoner mot seg enn alle andre land (ingen mot Tyrkia) er selvsagt antisemittisme Ja, for det er jo helt urimelig at et land som har okkupert territorier i over 50 år, holder millioner under militær kontroll uten statsborgerskap, og har pågått med gjentatte krigsforbrytelser foran TV-kameraer, skulle få flere resolusjoner enn, la oss si, Tyrkia, som ikke akkurat kringkaster luftangrep på flyktningleirer direkte på CNN. Nesten som om mengden resolusjoner kan ha noe å gjøre med mengden dokumenterte brudd. 4 1
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Lallabaika skrev (Akkurat nå): Ja, for det er jo helt urimelig at et land som har okkupert territorier i over 50 år, holder millioner under militær kontroll uten statsborgerskap, og har pågått med gjentatte krigsforbrytelser foran TV-kameraer, skulle få flere resolusjoner enn, la oss si, Tyrkia, som ikke akkurat kringkaster luftangrep på flyktningleirer direkte på CNN. Nesten som om mengden resolusjoner kan ha noe å gjøre med mengden dokumenterte brudd. Nei 4
Samms Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 4 minutes ago, Tussi said: At det er grunn til å kritisere Israel er jeg enig i, at Israel skal ha 100 ganger flere resolusjoner mot seg enn alle andre land (ingen mot Tyrkia) er selvsagt antisemittisme Eg kan være delvis einig i at det er antisemetisme. Grunnen til at det kan kallast antisemetisme er at Israel er ein "middelalderstat". Israel og israelere har aldri klart å skilje stat, religion og "etnisitet". Det ser heller ikkje ut som dei i Israel har hatt noko ynske om det heller. Kritikk av staten Israel blir då kritikk av den religiøse staten og folket i teokratiet Israel og dermed antisemetisme. 2
rabler Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Just now, Tussi said: Det er selvsagt forskjellen på nødvendig selvforsvar og krigsforbrytelser. Trodde det var åpenbart Hevn er ikke selvforsvar og det er lenge siden Israel har holdt på med "nødvendig selvforsvar"… 3
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Samms skrev (Akkurat nå): Eg kan være delvis einig i at det er antisemetisme. Grunnen til at det kan kallast antisemetisme er at Israel er ein "middelalderstat". Israel og israelere har aldri klart å skilje stat, religion og "etnisitet". Det ser heller ikkje ut som dei i Israel har hatt noko ynske om det heller. Kritikk av staten Israel blir då kritikk av den religiøse staten og folket i teokratiet Israel og dermed antisemetisme. Poenget mitt var at det handler om at de er jøder. Som sagt, all grunn til å kritisere Israel, men hvor mye kritikk i FN fikk Tyrkia da de invaderte Syria, fordrev en halv million minoriteter, brukte hvitt fosfor mot sivile ig angriper vann og strømforsyningen til millioner av mennesker? Ikke en eneste resolusjon. Samme med Norge, når kritiserte Norge dette? Det er helt åpenbart at det handler om jøder, og da snakker jeg ikke israelsk sammenblanding, for Israel har labgt bedre forhold for minoriteter ( i landet) enn Tyrkia har 3
Samms Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 4 minutes ago, Lallabaika said: Ja, for det er jo helt urimelig at et land som har okkupert territorier i over 50 år, holder millioner under militær kontroll uten statsborgerskap, og har pågått med gjentatte krigsforbrytelser foran TV-kameraer, skulle få flere resolusjoner enn, la oss si, Tyrkia, som ikke akkurat kringkaster luftangrep på flyktningleirer direkte på CNN. Nesten som om mengden resolusjoner kan ha noe å gjøre med mengden dokumenterte brudd. 3 minutes ago, Tussi said: Nei Og Krim er Russisk eller? Det er ok for Israel å flytte grenser med militærmakt, men det er ikkje ok når Russland gjer det? 2
Ballalaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Samms skrev (4 minutter siden): Eg kan være delvis einig i at det er antisemetisme. Grunnen til at det kan kallast antisemetisme er at Israel er ein "middelalderstat". Israel og israelere har aldri klart å skilje stat, religion og "etnisitet". Det ser heller ikkje ut som dei i Israel har hatt noko ynske om det heller. Kritikk av staten Israel blir då kritikk av den religiøse staten og folket i teokratiet Israel og dermed antisemetisme. #ordsalat
Lallabaika Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Samms skrev (Akkurat nå): Og Krim er Russisk eller? Det er ok for Israel å flytte grenser med militærmakt, men det er ikkje ok når Russland gjer det? Dobbeltmoralen lenge leve. 2
Tussi Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Samms skrev (1 minutt siden): Og Krim er Russisk eller? Det er ok for Israel å flytte grenser med militærmakt, men det er ikkje ok når Russland gjer det? Jeg har tatt til orde for en palestinsk stat flere ganger her inne Nå må jeg gå... Endret 2. mai av Tussi 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå