Gå til innhold

Paradox kaller The Lamplighters League-lanseringen en «stor skuffelse»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lifeisgood skrev (31 minutter siden):

Det heter nedskrevet ikke avskrevet

Begge deler er riktig, avhengig av typen verditap det er snakk om. Det sagt, så brukes "avskrevet" mest om forventet verditap over tid, typ gammel PC som ikke lenger er moderne. "Nedskrevet" ville nok vært riktigere her siden det omhandler mest uforventede tap, som en dårlig lansering mest sannsynlig er.

Tilbake til topic, jeg hadde ikke engang hørt om dette spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (40 minutter siden):

Begge deler er riktig, avhengig av typen verditap det er snakk om. Det sagt, så brukes "avskrevet" mest om forventet verditap over tid, typ gammel PC som ikke lenger er moderne. "Nedskrevet" ville nok vært riktigere her siden det omhandler mest uforventede tap, som en dårlig lansering mest sannsynlig er.

Tilbake til topic, jeg hadde ikke engang hørt om dette spillet.

https://naob.no/ordbok/avskrive

https://conta.no/regnskapsordbok/hva-er-nedskriving/

 

Du bruker definerer ordene riktig i økonomisk sammenheng, men avskrevet kan også betyr også "å sette strek" eller bare konkludere med at dette er et tapsprosjekt. Altså vil avskrevet passe her. Jeg tror ikke noen av de økonomiske definisjonene egentlig passer fordi dette er en investering som ikke gav tilfredsstillende avkastning.

Jeg har heller ikke hørt om spillet, noe som viser at de har ikke klart å markedsføre spillet godt nok. Det er

 

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at spillet ikke selger så godt. Har enda ikke prøvd det, men jeg har det fleste spillene fra Paradox, både der de er utviklerne og utgiverne. Er det en ting jeg har gått lei er deres uendelig mange DLC for mange av spillene. For Europa Universalis 4 er totalbeløpet for alle DLC (ca. 44 stk) kr. 5008,94. Javisst er det en abonnement løsning, men jeg liker å ha slikt innhold for meg selv uten abonnement. Victoria 3 kommer garantert til å få mange DLC. Det er her jeg tenker at Paradox skyter seg selv i foten. Javisst skal de tjene penger og et sted må pengene komme fra, men politikken deres med tanke på innholdet i spillene er blitt forkastelig over tid.

Vi må heller ikke glemme at det den siste tiden er utgitt mange spill innenfor turbasert strategi sjangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...