Gå til innhold

Ikke lenger råd til å spise kjøtt - Er det en villet politikk?


qwerty11

Anbefalte innlegg

qwerty11 skrev (40 minutter siden):

En trenger ikke å selge det til en billig penge. En kan sette ned prisen litt og da kommer folk til å kjøpe mer. Så har de ikke lenger et overskudd kjøtt. 

Når man selger mer, øker behovet for mer. Det er vel slik at man egentlig bør minske kjøttforbruket, ikke bare i tråd med kostholdsråd, men også i tråd med å nå diverse klimamål. En virkemiddel for å få ned et forbruk, er nettopp å øke pris. 

Jeg tenker at dersom man sitter med et kjempeoverskudd av kjøtt, så signaliserer det at vi ikke trenger så mye kjøtt som vi produserer/importerer, som igjen er første steg på vei mot å redusere produksjonen/importen av kjøtt. 

Å gjøre kjøtt billigere, har motsatt effekt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Baranladion skrev (5 minutter siden):

Når man selger mer, øker behovet for mer. Det er vel slik at man egentlig bør minske kjøttforbruket, ikke bare i tråd med kostholdsråd, men også i tråd med å nå diverse klimamål. En virkemiddel for å få ned et forbruk, er nettopp å øke pris. 

Jeg tenker at dersom man sitter med et kjempeoverskudd av kjøtt, så signaliserer det at vi ikke trenger så mye kjøtt som vi produserer/importerer, som igjen er første steg på vei mot å redusere produksjonen/importen av kjøtt. 

Å gjøre kjøtt billigere, har motsatt effekt? 

Vi skal ha kjøtt, så om politikerne våre vil nå "klimamål" får de gjøre det på andre måter. La oss på denne fronten være i fred.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (1 minutt siden):

Vi skal ha kjøtt, så om politikerne våre vil nå "klimamål" får de gjøre det på andre måter. La oss på denne fronten være i fred.

Jeg , i likhet med 99% av befolkningen har ingen intensjoner om å nekte deg eller noen andre kjøtt. At det er fornuftig å redusere produksjon og inntak av kjøtt er etter mitt syn soleklart, men jeg er sterkt motstander av å fjerne kjøtt fullstendig. 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (På 25.9.2023 den 10:55 AM):

Jeg vet at World Economic Forum ønsker at vi ikke skal eie noe som helst, vi skal spise innsekter (ikke kjøtt) og være lykkelige.

Nei, de gjør ikke det og har aldri gjort det selv om konspirasjonsteoristene gjentar denne påstanden. Dette var en uttalelse fra en dansk politiker som WEF har gjort det klart ikke er deres mening på saken.

At vi må spise mindre kjøtt er helt nødvendig for å få ned klimautslippene. Folk klarte seg godt for 30 år siden, selv om vi spiste mindre kjøtt per person den gang. 

Redusert kjøttforbruk – en nøkkel til klimakutt – Norsk klimastiftelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er overbevist om at lite prossesert kjøtt er veldig sunn næring. Selv eter eg ca 600gr hvit fisk, og kanskje 800gr kjøtt i uken. 
Synes egentlig ikke det er så forbasket dyrt når en ser på alt tullet som fins i butikkene. En dårlig frossen pizza koster lett 70kr, og for 70kr får du karbonadedeigen du har lyst på, som garantert varer i 2 dager for 1 person. 



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...