Gå til innhold

Vil hjelpe til i jakten på en leilighet... Bør jeg kontakte utleier?


squaddie

Anbefalte innlegg

Min gode venn er på jakt etter en leilighet. Hu har allerede vært på visning og hu elsket leiligheten og fikk en god tone med utleieren. Utleier sa at de vil gi svar til henne i løpet av 1 uke, og nå har den uken gått, men enda ingen lyd fra huseieren...

Jeg lurte på om det vil være lurt av meg å kontakte huseieren for å informere de om at valget av min venn ville vært både trygt og bra for de da hu er en sikker betaler og alt som kreves av en leietaker... Eller skal jeg la være? 

Hva tenker dere er det lureste å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, barfoo said:

Ho bør kontakte utleigar ja.

Om tilfeldige tredjepersoner begynner å blande seg inn trur eg ikkje det vil virke positivt.

Så, hu bør selv kontakte huseieren for å høre om huseieren har bestemt seg, eller? Hu hadde ikke med seg utleiereferanser da hu var på visning, men det har hu på plass nå... Bør hu sende de over til huseieren, kanskje? Eller blir det for masete, mon tro?

Ja, jeg ser den at jeg som tredjeperson ikke bør blande meg inn i det...

Enten det her har noe å si eller ei, så er huseieren en privat utleier. Ingen firma.

Takk for tips!

Lenke til kommentar

Om hun har et stort ønske om å leie der kan hun ta kontakt og oppgi referansene dersom det faller naturlig.

Det skader vel neppe å være litt "på" om hun ønsker akkurat den leiligheten. I verste fall har noen andre fått den.

Du burde ikke ta kontakt på vegne av henne i alle fall!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
43 minutes ago, iGlenn said:

Om hun har et stort ønske om å leie der kan hun ta kontakt og oppgi referansene dersom det faller naturlig.

Det skader vel neppe å være litt "på" om hun ønsker akkurat den leiligheten. I verste fall har noen andre fått den.

Du burde ikke ta kontakt på vegne av henne i alle fall!

Takk for tipset! Men hu følte for å ikke sende de inn så seint... eller... hu var i tenkeboksen på det enn så lenge... Sukk, veldig leit hvis hu ikke får den, enda det hadde vært en vinn-vinn situasjon for utleieren. Vi får bare håpe på det beste.....

Det skal jeg IKKE gjøre, nei... :) Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...