Gå til innhold

Hjelp med strøm til ekstra SSD?


Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg har en "ferdigbygd" PC fra Acer (tc895), og syns 512GB lagring var litt lite, så jeg har kjøpt meg en 1TB SSD til ekstra lagring.

Det er kun ett M2-spor på hovedkortet med eksisterende disk (2 egentlig, men det er en modul til trådløst nett ol. i den andre), og flere SATA, men det er kun én 6pin ledig fra strømforsyningen, samt 2 spor på hovedkortet som er merket med SATA_Pwr1 og _pwr2. Kan jeg koble strøm direkte fra disse sporene på hovedkortet til SSD? 

Hva anbefaler du at jeg gjør for å få koblet til en ekstra disk? Ny strømforsyning er i utgangpsunktet ikke aktuelt.  

20230829_123809.jpg

20230829_123816.jpg

 

EDIT: dette er dagens hovedkort og strømforsyning

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakten du har bildet av har kun pinner for 12V. SATA-kontakten har pinner for 3,3V, og 5V også, så du får ikke noe adapter til den. Hvis du har "SATA_Pwr"-kontakter på hovedkortet, så er det mulig maskinen har en strømforsyning med kun 12V.  Da er det enkleste å benytte kontaktene på hovedkortet.

Det fulgte ikke med noe kabel til dette? Da ville jeg evt sjekket hos noen som selger Acer-maskiner om de har som tilbehør.

 

Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (1 minutt siden):

Kontakten du har bildet av har kun pinner for 12V. SATA-kontakten har pinner for 3,3V, og 5V også, så du får ikke noe adapter til den. Hvis du har "SATA_Pwr"-kontakter på hovedkortet, så er det mulig maskinen har en strømforsyning med kun 12V.  Da er det enkleste å benytte kontaktene på hovedkortet.

Det fulgte ikke med noe kabel til dette? Da ville jeg evt sjekket hos noen som selger Acer-maskiner om de har som tilbehør.

Takk. Jeg har brukt brorparten av en time på google om andre har tilsvarende problemer, men det ser ut som denne PC-en kom med litt ulike strømforsyninger (og de fleste selvfølgelig med ledig molex). 

PC-en ble kjøpt brukt av meg, så har ingenting fra "originalesken", dessverre. 😕 skal se om jeg kanskje kan få tak i kabel et sted, men jeg sliter med å finne noe som passer i de ledige punktene i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Ser ut som dette er riktig del: Acer XC-895 Veriton ES2710G Power SATA Hard Drive Cable Connector 50.VQED3.001

https://www.ebay.com/itm/275485077931

Acer part number 50.VQED3.001

https://community.acer.com/en/discussion/647430/aspire-tc-895-power-connector-location-cable-for-pci-express-card

Det ser likt ut med den du har funnet i posten over.

Endret av Svein M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...