Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg kaste gamle bilhjul, felger med dekk på?


Anbefalte innlegg

Har et par sett med gamle bilhjul som jeg aldri kommer til å få bruk for og lurer på hvor jeg kan gjøre av de. Gjenvinningsstasjon vil sannsynligvis ikke ha felgene med dekk på og dekkforhandlerne vil sikkert ikke ha dekk på felg?

Eller er det noen som tar imot brukte felger og fiffer dem opp for videresalg? Det er snakk om 17 og 18 tommere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thunderhead skrev (10 minutter siden):

Har et par sett med gamle bilhjul som jeg aldri kommer til å få bruk for og lurer på hvor jeg kan gjøre av de. Gjenvinningsstasjon vil sannsynligvis ikke ha felgene med dekk på og dekkforhandlerne vil sikkert ikke ha dekk på felg?

Eller er det noen som tar imot brukte felger og fiffer dem opp for videresalg? Det er snakk om 17 og 18 tommere.

Jeg har levert både til gjenvinningsstasjon og til dekkforhandler. Begge deler har gått greit og gratis.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Habla Møberg said:

Jeg har levert både til gjenvinningsstasjon og til dekkforhandler. Begge deler har gått greit og gratis.

Så bra. Jeg var neste overbevist at den en ikke ville ha dekkene og den andre ikke ville felgene, og betale noen med en dekkmaskin for å skille de er det ikke verdt.

Takk for svar!

PS, felgene er forsåvidt i god stand, men trenger en grundig vask og eventuelt sandblåsing og lakkering.

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar
Sitat

 

Er du privatperson og ønsker å kvitte deg med dine utrangerte dekk? Kasserte dekk kan tas i retur av dekkforhandlere eller leveres til nærmeste kommunale gjenvinningsstasjon.

Kostnaden ved henting og gjenvinning inngår i gjenvinningsavgiften som produsenter og importører tar ved nysalg av dekk. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...