Gå til innhold

Baldur's Gate 3 er nå det beste spillet gjennom tidene ifølge Opencritic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser man på historikken til Larian så er den god for videre oppfølgning. Både Divinity 1 og 2 har fått masse (gratis) oppdateringer etter launch og til og med type gold/complete editions uten kostnad for de som har spillet fra før. DOS1 gikk fra å være nesten uten stemmer til fult voicet blant annet. Sikkert på at BG3 kommer til å få mye kjærlighet av Larian i flere år fremover og bli enda bedre enn det er i dag.

Mener jeg er helt i slutten av act 2, level 9, Har ikke opplevd noe i nærheten av gamebreaking bugs og ytelsen til nå er helt uten problemer. Det som kan irritere meg er pathing og at companions er ganske ræva på å følge etter. løper på traps inn i ting som gjør at de tar skade. Kamera kødder ofte litt når det er flere etasjer eller layers i høyden.

Lenke til kommentar

Jeg og mange andre har også opplevd at nedlastingen fra GOG stopper på 92% og blir stående.

Jeg fant en løsning, men har ingen garanti for at den ikke medfører at spillet tryner eller ødelegger savegames når jeg har spilt ørten timer.

Her er løsningen som funket for meg:

  1. Avslutt GOG og gå til BG3-nedlastingsfolderen
  2. Slett hashdb-filene
  3. Gå til Data-folderen og bytt navn på filer som slutter på *.pak.download til *.pak
    (sannsynligvis er dette Gustav.pak.download og Game.pak.download)
  4. Restart GOG
Lenke til kommentar

Spillet er kjempe spennende! Opplevde i går min første "bug" en hostile Mob ble stående og låse og låse opp en dør i turnbased combat. Holdt på slik i over 5 min, hvorpå jeg lastet inn saven min.

Har også opplevd en del ganger at mobs beveger seg fritt selv i turnbased og selv om det ikke er deres tur.

Lenke til kommentar

Vil bare ha det svart på hvitt før det skjer: Larian studios er nå der Blizzard, Bungie, Ubisoft og EA var for 10-20 år siden.

Det leveres gull på løpende bånd! Synd at gribbene snart lukter blod, kommer inn, kaster ut folkene med passion for spillmediet, blør selskapet tomt økonomisk og kjører selskapet i grøfta. Forhåpentligvis en del titler igjen før det skjer, men historien har skjedd for mange ganger til at jeg har noe håp for Larian på sikt. Men mange kommer til å bli veldig rike før det er slutt :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, RookieNO said:

Vil bare ha det svart på hvitt før det skjer: Larian studios er nå der Blizzard, Bungie, Ubisoft og EA var for 10-20 år siden.

Det leveres gull på løpende bånd! Synd at gribbene snart lukter blod, kommer inn, kaster ut folkene med passion for spillmediet, blør selskapet tomt økonomisk og kjører selskapet i grøfta. Forhåpentligvis en del titler igjen før det skjer, men historien har skjedd for mange ganger til at jeg har noe håp for Larian på sikt. Men mange kommer til å bli veldig rike før det er slutt :)

Man kan håpe at de lærer av andres feil. 

Koser meg med spillet, men opplever det jeg ofte gjør med store rollespill,   trangen til å begynne på nytt med ny karakter. Rote rundt i den trygge grunne delen av bassenget der man vet hva som kommer. Og kanskje fikse hva man gjorde feil første, andre eller tredje gangen 

Lenke til kommentar

Så godt er det ikke, det er en del bugs som plager hele serien av spillene de har:

- AI'en kan plutselig henge seg og det tar lang tid før noe skjer

- Kameraet kan være en skikkelig kamp, spesielt om det er høydeforskjell som mellom 2 etasjer. Gi oss skikkelig free cam.

- Looting tar forferdelig med tid om det er mye kasser hvor karakteren må gå til helt spesielle posisjoner for å kunne loote. Her burde det vært en "loot all" funksjon.

- Samme utstyr finnes på samme steder som gjør flere gjennomspillinger kjedelige.

- Burde vært flere plasser med auto save. Om man ikke er flink med F5 kan man fort brenne seg å miste mye tid.

- Selv om feller er oppdaget så går companions i dem likevel (nevnt tidligere)

Trivielle bugs som tar ned helhetsinntrykket generelt men som kunne enkelt vært fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...