Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sjekke tidligere biler på statens vegvesen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Har du ikke registreringsnummeret? Under kjøretøyopplysninger kan du se frist for EU-kontroll, om den er skrotet, når den sist var registrert...

Du må logge inn for å se eier.

Dette er titalls biler fra 60-70-80 tallet. Har ikke noe registreringsnummer.

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (2 minutter siden):

Du må logge inn, og velge "Kjøretøy" og deretter "Finn eier og kjøretøyopplysninger".

 Nei, der søker du jo opp biler du tidligere har eid. Jeg leter etter en liste over biler som tidligere har vært i mitt eierskap.

Lenke til kommentar
ljosnes skrev (Akkurat nå):

Dette er titalls biler fra 60-70-80 tallet. Har ikke noe registreringsnummer.

Såvidt gamle registre finnes ikke på nettsiden. Men du kan ta kontakt med ditt nærmeste SVV og få utskrift. Jeg har gjort det flere ganger, og jeg har kun opplevd å få god hjelp.
De sitter på mye mer informasjon enn hva som finnes på nettsiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (3 minutter siden):

Såvidt gamle registre finnes ikke på nettsiden. Men du kan ta kontakt med ditt nærmeste SVV og få utskrift. Jeg har gjort det flere ganger, og jeg har kun opplevd å få god hjelp.
De sitter på mye mer informasjon enn hva som finnes på nettsiden

Skjønner🙂

Lenke til kommentar

Om bilene ble vraket på 60 og 70 tallet så er det ikke sikkert de er i Autosys i det hele tatt. Da de lagde AMV på 80 tallet så la de bare inn de bilene som var registerte på det tidspunktet inn i systemet. De ble heller ikke lagt inn når de byttet ut AMV med AKR for et par år siden.

Lenke til kommentar
xaco skrev (12 minutter siden):

Om bilene ble vraket på 60 og 70 tallet så er det ikke sikkert de er i Autosys i det hele tatt. Da de lagde AMV på 80 tallet så la de bare inn de bilene som var registerte på det tidspunktet inn i systemet. De ble heller ikke lagt inn når de byttet ut AMV med AKR for et par år siden.

Nei nei nei, de ble ikke vraket på den tiden. Bilene er 60-70-80 modeller, men jeg eide de opp gjennom 80 og 90-tallet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, ljosnes said:

 Nei, der søker du jo opp biler du tidligere har eid. Jeg leter etter en liste over biler som tidligere har vært i mitt eierskap.

Du må uansett vite/huske regnummer. 
Har ikke noe problem med å finne/se eiere på biler jeg har eid for lenge siden.
Men du må være logget inn for å se eier (også om du er eier av regnr).. 

Lenke til kommentar
Fartnoccio skrev (11 minutter siden):

Du må uansett vite/huske regnummer. 
Har ikke noe problem med å finne/se eiere på biler jeg har eid for lenge siden.
Men du må være logget inn for å se eier (også om du er eier av regnr).. 

Hvordan finner du biler du har eid for lenge siden? 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Sjørøver said:

Er det noen mulighet for å søke opp biler som ikke har normalt skiltnummer? Gammel boble det er snakk om, farmor kjøpte den ny i sin tid.

Ja, ikke noe problem det, du kan søke opp alle skiltserier som har vært i bruk i Norge.

Lenke til kommentar
ljosnes skrev (4 timer siden):

Hvordan finner du biler du har eid for lenge siden? 

Du må vite regnr eller VIN, du kan ikke bare søke på ditt eget navn, eneste som går an er å se kjøretøy som er i ditt navn per idag, men ikke andre som står med andre eiere, da må du til med regnr eller VIN.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det gammalt nok kan det hende at statsarkivet i det aktuelle området har eigarregister. Nokre få av desse er skanna, f.eks. desse registerkorta frå Fjaler kommune i Sogn og Fjordane:

Statens vegvesen, Sogn og Fjordane vegkontor, SAB/A-5301/4/F/L0126: Eigarregister Fjaler M-Å. Leikanger A-Å, 1945-1975, s. 610
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/db60075542000610

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Logg inn på vegvesen.no, velg "kjøretøy" og deretter "sjekk kjøretøy". Her får du opp biler du eier nå og biler du har eid tidligere.

<<Her kan du søke på fødselsnummer, D-nummer eller organisasjonsnummer, og se kjøretøy du eier og tidligere har eid. Du kan også søke opp andres kjøretøy.>>

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...