Gå til innhold

Fartskontroll el. Annen form for kontroll


Masimo

Anbefalte innlegg

Så du mener de har AMG uten at aerodynamiske egenskaper fra en AMG.. Det høres helt usannsynlig ut. Jeg er forresten relativt nerdete når det kommer til bil (og en del andre temaer) og er helt sikker på at jeg aldri har blitt stoppet av noen AMG, M eller RS.

Jeg har også i perioder hatt relativt god oversikt over de ulike sivilbilene brukt i trafikk på østlandet. Både BMW, Audi og Mercedes er det noen av men de er ikke i nærheten av så heftige som en del tror, jeg har gjerne har spenstigere bil selv.

Jeg ble stoppet av en bil det ble påstått at var en M3 for en del år siden, det var en 325i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I distriktet her jeg bor har dem innimellom fartskontroller hvor de lar folk passere i nærmere 90-100 i 80-sonen, for å kun ta dem som kjører vesentlig fortere. Typ. De som dobler fartsgrensen. Men de holder seg vanligvis ganske skjult da. Typisk på natta o.l. 

Kan være noe slikt. Eventuelt bare en belte/mobilkontroll. Da sitter de gjerne slik at dem ser godt inn i kupéen (i høyden eller slik at du kommer ned en bakke) har jeg erfart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nedward skrev (På 4.8.2023 den 16.07):

I distriktet her jeg bor har dem innimellom fartskontroller hvor de lar folk passere i nærmere 90-100 i 80-sonen, for å kun ta dem som kjører vesentlig fortere. Typ. De som dobler fartsgrensen. Men de holder seg vanligvis ganske skjult da. Typisk på natta o.l. 

Kan være noe slikt. Eventuelt bare en belte/mobilkontroll. Da sitter de gjerne slik at dem ser godt inn i kupéen (i høyden eller slik at du kommer ned en bakke) har jeg erfart.

Her om dagen så jeg en konstabel som sto med kamera på stativ og så på alle oss som kjørte forbi. Jeg trodde først det var kontroll, men det virket ikke sånn.

 

Mon tro hva det var for noe.

Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Her om dagen så jeg en konstabel som sto med kamera på stativ og så på alle oss som kjørte forbi. Jeg trodde først det var kontroll, men det virket ikke sånn.

 

Mon tro hva det var for noe.

Det var nok kontroll av beltebrukt og/eller mobilbruk, då blir det ofte brukt kamera som fungerer både som kikkert og til å dokumentere lovbrotet.
Det kan også ha vært ein kontroll av registreringsnummer for å sjekke om alle har gyldig forsikring.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, The Avatar said:

Det var nok kontroll av beltebrukt og/eller mobilbruk, då blir det ofte brukt kamera som fungerer både som kikkert og til å dokumentere lovbrotet.
Det kan også ha vært ein kontroll av registreringsnummer for å sjekke om alle har gyldig forsikring.

I ein slik kontroll (beltebrukt, mobilbruk) må de vel også stoppe deg med engang eller kan de sende senere i post en gavekort? :)

Endret av pHminmax
Lenke til kommentar
pHminmax skrev (23 minutter siden):

I ein slik kontroll (beltebrukt, mobilbruk) må de vel også stoppe deg med engang eller kan de sende senere i post en gavekort? :)

Det vanlegaste er nok å stoppe bilisten etterpå. Både for å stadfeste identiteten til føraren og for å ta papirarbeidet med om bilføraren aksepterer forelegget eller ikkje, men det er ikkje formelt sett noko som hindrar at ein tek dette i ettertid. Einaste er at dersom dette blir tatt i ettertid så er det meir ressurskrevjande, både fordi det blir eit ekstra ledd med postforsending, men også fordi at dersom det blir ei rettssak så må det førast bevis for at det er rett person som er tiltalt.

Eg trur nok at du kan være rimeleg trygg på at dersom du ikkje vart vinka inn der og då, så har du nok sluppe unna utan reaksjon. Politiressursane vil nok være mykje betre brukt ved å ta ein ny kontroll ein anna stad i staden for å bruke tid på å vitne hos tingretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...