Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det slik at politiet henlegger alle saker?


Arneta

Anbefalte innlegg

Arneta skrev (7 minutter siden):

Baranladion skulle nesten tro at du jobbet i politiet. Hvor mange saker blir henlagt på bevises stilling som mange ganger er har du statistikk på det? du som er så flink med statistikkene dine?

https://www.ssb.no/296986/lovbrudd-etterforsket-etter-politiets-avgjorelse-oppklaringsprosent-og-type-lovbrudd.absolutte-tall

Politiet legger alltid ut statistikken, bare søke på oppklaringsprosent så finner du nok noen linker

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arneta skrev (30 minutter siden):

Baranladion skulle nesten tro at du jobbet i politiet. Hvor mange saker blir henlagt på bevises stilling som mange ganger er har du statistikk på det? du som er så flink med statistikkene dine?

40 294 saker (13%) i 2022.

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/strasak/2022/anmeldt-kriminalitet-strasak-2022.pdf

Se side 34

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar
Arneta skrev (40 minutter siden):

Beklager hvis dere tar det for og uværet fiendtlig det er ikke mim mening så da trekker  jeg meg vekk fra denne siden takk for meg

Nei, vær så snill -- forsøk å være mer konkret, du er anonym tross alt.

Slik jeg forstår posten så er det stein evt. utstyr som er stjålet, fra en bedrift, og forsikring eller mangel på sådan dekker ikke -- og politiet har ingen mistenkte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 11.7.2023 den 12.18):

Politiet har blitt nedbemannet i årevis, så de har ikke kapasitet til å etterforske alt.

Men UP får nytt utstyr hele tiden, og har masse folk. 

Vel, vel. Politiet har aldri hatt så mange ansatte som de siste årene. Det har vært økning alle de siste årene https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/bemanning-ressurser-og-dekningsgrad/bemanning-og-dekningsgrad/politidekning.xlsx
At de ikke klarer å organisere seg godt er en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Illuminatum skrev (1 time siden):

Vel, vel. Politiet har aldri hatt så mange ansatte som de siste årene. Det har vært økning alle de siste årene https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/bemanning-ressurser-og-dekningsgrad/bemanning-og-dekningsgrad/politidekning.xlsx
At de ikke klarer å organisere seg godt er en annen sak.

De hadde behov for mange flere politi under pandemien. 

Lenke til kommentar
Gjest dd426...073
Arneta skrev (På 11.7.2023 den 16.34):

Jeg har hatt en politietterforsker som er meget flink.

Arneta skrev (På 11.7.2023 den 16.34):

Politiet kontakter ikke etterforskeren min di ser heller ikke på rettsdokumentene det tar sikkert litt for lang tid for politiet og lese gjennom det.

Så når du sier at du "måtte skaffet deg" en politietterforsker mener du en privatetterforsker?
At politiet henlegger en 20 millioners svindelsak med kjent gjerningsperson virker ikke sannsynlig.
Og hvilken rolle en bank spiller i dette er vanskelig å skjønne, iallfall for meg.

PS: om du vil fremstå som seriøs så ikke skriv de med i. Dette er ikke Facebook og dialekt er forbudt .

Anonymous poster hash: dd426...073

Lenke til kommentar
Arneta skrev (3 timer siden):

Problemet med at di ikke har nok politi og henlegger saker er at vanlige folk ikke gidder og anmelde sakene og di heller tar saken i egne hender

...kan du ikke beskrive saken mer konkret..?

Parter i saken kan beskrives anonymt nettopp som klubb, bank, eier, leier, et cetera.

Det er ikke klart, helt konkret, hva som fsktisk har hendt, for oss som leser tråden.

Flere på forumet kan gi gode råd om de vet hva som faktisk har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en bank som var part i saken og en eier av et firma i samme bransje. Jeg lå syk på grunn av en arbeidsulykke nå jeg lå syk så så krevde banken inndragelse på leasing maskinene noe som var rett, men di andre eiendelens var mine. Det firmaet som tok eiendlene hevdet at banken hadde gitt alle eiendlene di kunne ta alt som var inne for di fire veggene. Så vi gikk til sak mot banken da kom det frem at firmaet hadde tatt seg tilrette vi avslutter saken mot banken. Og da er det kommet frem under rettsforhandlingene at firmaet har stjelt tingene noe banken vet om, da mener jeg at banken skulle anmeldt firmaet for hvitvasking grovt tyveri heleri og hvitvasking siden det firmaet har samme bank og selger produktene fra egen butikk. Jeg kommer til og gå videre med saken kan send en regning til firmaet og gå videre i systemet med det burde vært en politi sak av dette.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Arneta said:

Så vi gikk til sak mot banken da kom det frem at firmaet hadde tatt seg tilrette vi avslutter saken mot banken. Og da er det kommet frem under rettsforhandlingene at firmaet har stjelt tingene noe banken vet om, da mener jeg at banken skulle anmeldt firmaet for hvitvasking grovt tyveri heleri og hvitvasking siden det firmaet har samme bank og selger produktene fra egen butikk. Jeg kommer til og gå videre med saken kan send en regning til firmaet og gå videre i systemet med det burde vært en politi sak av dette.

Du kan godt være misfornøyd med hva banken har gjort, men det er vel lite relevant - er det ikke bare å gå til sak mot rett firma?

Lenke til kommentar
Arneta skrev (8 timer siden):

Jo men di kan jo forholde seg innenfor lovverket, det er jo ikke ulovlig for en mc klubb og kreve inn penger men grovt tyveri heleri og hvitvasking er jo ulovlig skulle jeg tro

Det er vel metodene deres som ikke er helt stuerene og da blir man fort skyldig om man involverer seg i slikt med viten å vilje :p Det var for ordens skyld ment som en spøk :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...